Mlékárenské družstvo v Soulu (Seoul Milk), vrchní producent mléka v Jižní Koreji, čelí kritice za reklamu, ve které se korejské ženy stylizují do krav. Společnost představila reklamní spot na konci listopadu, už 8. prosince ale kvůli negativním reakcím video stáhla.
Reklama vypráví příběh kameramana, který kdesi v panenské přírodě narazí na civilizaci osmi žen, které žijí v symbióze s přírodou. Ženy v bílém pijí vodu z listů, máchají se ve vodě a protahují se ve smyslných pózách na louce.
Přicházející muž je ženami naprosto konsternován a chce si výjev na louce natočit. Ještě předtím, než zapne videokameru, šlápne na větvičku, což skupinku na louce poleká a ženy okamžitě hledají pohledem narušitele.
V tu chvíli přichází bizarní střih – když muž znovu pohlédne na louku, místo žen je na ní osm krav. Reklamní spot pak končí výmluvným kravským „můůů“.
Kontroverzní reklama se u diváků nesetkala s přílišným pochopením. Lidé tvůrcům vytýkají sexismus a nevhodné přirovnávání ženy ke krávě. Jiní kritizují, že reklama nepřímo podporuje stalking (nevhodné sledování cizí osoby), se kterým mají v jihokorejské společnosti problém.
Seoul Milk už reklamu z webu stáhla, spot se ale nadále šíří po sociálních sítích. „Bereme tuto záležitost velmi vážně. Budeme se snažit takovým problémům v budoucnu vyhnout. Ještě jednou skláníme naše hlavy a moc se omlouváme všem zákazníkům, kteří se kvůli reklamě cítili nepohodlně,“ uvedla mlékárenská společnost. Informoval o tom list Korea Herald.