reklama

Krátké lety pandemie nezasáhne, ty delší podraží, odhaduje zakladatel Kiwi.com

Zakladatel vyhledávače letenek Kiwi.com Oliver Dlouhý se domnívá, že zatímco lety do čtyř hodin by pandemie do budoucna poznamenat neměla, ty interkontinentální by mohly podražit. Letecká doprava se podle něj vrátí zpět do kondice, nyní cestují zejména mladší pasažéři, uvedl v pořadu 360°.

reklama

K tématu

„Zima bude hodně krutá pro všechny firmy v odvětví,“ odhaduje Dlouhý. V posledních dvou až třech týdnech je podle něj zájem o létání o něco větší, jelikož některé společnosti prodávají letenky pod náklady. „I když lidé mohou mít strach, že se do destinace nakonec nedostanou, risknou to,“ odhaduje. Připomíná, že lidé se nebojí jen nákazy, ale i restrikcí, které mohou přijít znenadání.

Ceny regionálních letů po Evropě do tří až čtyř hodin podle něj pandemie buď neovlivní, nebo dokonce dojde k jejich poklesu. „Krize nahrává lowcostovým letům point to point (z místa na místo, pozn. red.). Lowcostové letecké společnosti hodně stimulují cenu letenek a dorovnávají to na doplňkových službách jako je občerstvení,“ vysvětlil Dlouhý v pořadu 360°.

Negativně by však koronavirus mohl do budoucna poznamenat delší mimoevropské lety. „Interkontinentální lety nad čtyři hodiny byly vždy dotované business class, díky tomu mohly být v economy letenky levnější,“ přibližuje Dlouhý. „Byznys klientela se ale nikdy nevyrovná na prepandemická čísla, takže letenky v economy podraží a povede to k poklesu poptávky,“ dodává.

Další hlavní zprávy

reklama
Vláda z nás dělá voly, říká ekonom Sedláček. Poprvé za 30 let „ryjeme držkou v zemi“
Škola v přírodě jako boj proti koronaviru. Prymula podporuje oddělení dětí od rodičů
reklama
reklama
Hooligans: Odmítáme rozpoutání násilí po demonstraci. Střety vyprovokovala policie, tvrdí

Domácí

Domácí zpravodajství

Prahu 6 zdobí moderní Marie Terezie za 3,6 milionu. Můžete s ní i virtuálně otáčet
Vlci ztrácejí přirozenou plachost, útoků přibývá. Chovatel přišel za noc o 20 ovcí
Další články
reklama
reklama