Spot k očkovací kampani je špatný, tvrdí olomoučtí lékaři. Natočili vlastní video

Vláda na podporu vakcinace nechala natočit spot, který má lidi pomoci přesvědčit, aby se nechali očkovat. Podle odborníků se však příliš nepovedl, jelikož neodpovídá na základní otázky týkající se očkování. Olomoučtí lékaři dokonce reagovali tím, že natočili vlastní video.

Venkovní reklamu v podobě letáků, plakátů a billbordů kampaň nezahrnuje. V době, kdy vláda doporučuje zůstávat doma, se rozhodla oslovit občany prostřednictvím rádia, televize a internetu. Po první nepovedené propagaci očkování v novinách zveřejnila vláda spot s verši Jiřího Wolkera. Chybí v něm však zásadní informace.

„Pokud by to bylo součástí promyšlené dobře fungující kampaně, tak by to bylo v pořádku. Nicméně to neodpovídá na mnoho otázek, které si lidé kladou, třeba kdy bude možné se očkovat. Spot vůbec nekomunikuje se skupinou lidí, která se bohužel už teď ostře vymezuje proti očkování,“ míní odbornice na politický marketing Anna Shavit.

Lékaři z Fakultní nemocnice Olomouc se proto rozhodli natočit vlastní video. „Myslím si, že když v tom spotu uvidí právě ty nejtěžší případy pacientů – a jsou to pacienti středního věku, vůbec ne ti starší – kteří mají velmi špatnou prognózu, tak to by je mělo přesvědčit,“ říká přednosta I. interní kliniky kardiologické z FN Olomouc Miloš Táborský.

Do kampaně by se mohly zapojit známé osobnosti

Vláda také uvažuje o možnosti, že by do kampaně zapojila známé osobnosti. „Kdybych byl požádán ministerstvem zdravotnictví, abych podpořil očkovací kampaň, řekl bych ne,“ říká zpěvák Matěj Ruppert, přestože očkování je podle něj důležité.

Odlišný postoj má zpěvák Matěj Homola. „Myslím si, že očkování je východisko z této situace a klidně bych svůj obličej ministerstvu zdravotnictví jako instituci propůjčil. Otázka je, jestli bych ho propůjčil současnému ministerstvu,“ míní Homola.

Podle resortu bude v lednu spuštěna masová mediální kampaň, na které spolupracuje s Úřadem vlády.

Tagy: