
Schmarcz: Kdyby Babiš vládl sám, byl by klid. S Kulidakisem popsali ideální výsledek voleb
Tým amerického prezidenta Joea Bidena představil nový volební spot, který se bude vysílat v klíčových státech USA, kde se rozhodne o celkovém vítězi. Spot dává do kontrastu Donalda Trumpa, odsouzeného za zločiny, a Bidena coby starostlivého muže, který se stará o svou vlast. Podle CNN je to prozatím nejostřejší využití Trumpových soudů v kampani. Zároveň se tak děje jen týden před první prezidentskou debatou, kterou bude 27. června vysílat CNN a zprostředkovaně též CNN Prima NEWS se simultánním překladem.
Multiplatforma CNN Prima NEWS vytáhla do boje proti takzvaným deepfake videím. Moderátorka Pavlína Wolfová podobně jako její další kolegové se stala nechtěným nástrojem podvodníků využívajících takzvanou umělou inteligenci k oklamání lidí. Nyní moderátorka varuje v novém spotu veřejnost před propracovanými metodami internetových zlodějů. V posledních měsících byla terčem nekalých praktik i samotná značka CNN Prima NEWS. Také proto redakce varuje co největší množství lidí, aby šmejdům lačnícím po penězích důvěřivých lidí ideálně nikdo nenaletěl.
Co všechno se dá pořídit za 152 milionů korun? Spousta bytů, mnoho luxusních aut, pěkný soukromý tryskáč… Anebo také okno pro třicetisekundovou reklamu, která bude jedinkrát přehrána během letošního Super Bowlu – finále sezóny nejslavnější soutěže amerického fotbalu NFL. Propagace produktů v nejatraktivnějším vysílacím čase, kdy se dívá jen ve Spojených státech 100 milionů diváků, je tradičně extrémně propíranou kapitolou ohromné události.
Po sociálních sítích se začalo šířit zvláštní video, které údajně nasdílely ruské propagandistické kanály. Spot láká Evropany na život v Rusku, akcentuje přitom například levné energie, krásné ženy nebo silnou ekonomiku, která dokáže odolat sankcím. Uživatelé ani média se neshodnou, zda jde opravdu o ruský produkt, nebo dobře mířenou internetovou satiru.
Super Bowl – finále sezóny amerického fotbalu – je v USA každoročně sportovní i reklamní událostí číslo jedna. Společnosti musejí platit miliony dolarů, aby jejich značka, byť na pár sekund, zazářila během propagačních přestávek. V nabitých reklamních spotech se letos v televizi objevili například herci Ashton Kutcher, Mila Kunis a dokonce dorazil i Střihoruký Edward.
Vláda na podporu vakcinace nechala natočit spot, který má lidi pomoci přesvědčit, aby se nechali očkovat. Podle odborníků se však příliš nepovedl, jelikož neodpovídá na základní otázky týkající se očkování. Olomoučtí lékaři dokonce reagovali tím, že natočili vlastní video.
Za poděkováním v podobě televizního spotu určeného českým zdravotníkům za jejich práci a nasazení stojí nadační fond Vita et Futura a filmaři z Impresa Films. Na vzniku více jak minutového videa s názvem „Děkujeme českým zdravotníkům“ se podílela i IV. interní klinika Všeobecné fakultní nemocnice v Praze, která spot sdílela na svém facebookovém účtu.
Přední americký epidemiolog a člen krizového štábu Bílého domu pro boj s koronavirem Anthony Fauci se ohradil proti předvolebnímu spotu prezidenta Donalda Trumpa. Jeho autoři v něm totiž údajně vytrhli z kontextu část Fauciho několik měsíců starého rozhovoru, čímž vznikl nesprávný dojem, že expert chválí kroky, které Trump podnikl v boji s koronavirem, napsal server CNN.