Obchodní řetězec Lidl podnikl strategický krok a otevřel svou vůbec první prodejnu s nepotravinářským zbožím. Jako vhodné místo pro začátek zvolil německý Lottstetten, ale předpokládá se, že další prodejny s názvem Lidl „Home & Living“ budou postupně přibývat.
Tímto krokem se diskontní prodejce snaží konkurovat specializovaným prodejcům nepotravinářského zboží, jako je Action, Tedi či Woolworth. Podle deníku Lebensmittelzeitung má nový koncept Lidlu nabídnout „dostatečný prostor pro všech šest vlastních značek skupiny“ – což je značka pro kutily Parkside, sportovní Crivit, módní značka Esmara, elektronika Silvercrest, domácí potřeby Livarno a věci pro děti Lupilu.
ČTĚTE TAKÉ: Jak na dálnici nakoupit chytře palivo? Jednoduchými triky lze ušetřit stokoruny
Poboček zřejmě bude přibývat
Provozovna v Lottstettenu slouží jako testovací provoz. Pokud však bude projekt úspěšný, mohly by přibývat i další pobočky „Home & Living“. Zda je ve hře i Česko, zatím není jasné, CNN Prima NEWS však kontaktovala společnost s žádostí o reakci, do vydání článku však nepřišla.
V Česku už dosud byly testovány dva koncepty nepotravinářského obchodu. Na konci minulého roku byl v pražských Letňanech otevřen dočasný prodejní prostor zaměřený na nevyprodané zboží. Obrovský zájem zákazníků způsobil nejen dopravní kolaps v okolí, ale i několikahodinové fronty.
Jen o pár týdnů později byl otevřen i první oficiální outletový obchod v pražských Štěrboholech. Ten byl však nakonec kvůli konci nájemní smlouvy přesunut do Olomouce.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Změní se cena vajec? Řetězce se zavázaly k radikální změně. Potravináři varují před realitou