Luxusní Audi nebo obří elektromobil. V jakých autech jezdí sportovci a další slavní Češi

Auta jsou pro drtivou většinu řidičů jen dopravními prostředky, které umožňují cestování z bodu A do bodu B. Najdou se ale tací, kteří svého čtyřkolového miláčka vnímají zároveň jako symbol společenského statusu. Kromě úspěšných manažerů a podnikatelů se jimi rády chlubí i známé české osobnosti. Víte, čím jezdí například Marek Eben nebo Přemek Forejt?

Tomáš Satoranský

Začněme ale sportovci a rovnou jedním z nejúspěšnějších. Tomáš Satoranský totiž patří mezi vůbec nejúspěšnější české basketbalisty a rozhodně se nebojíme říci, že se velkou měrou zasloužil o popularizaci tohoto sportu u nás. I přes ohromné výdělky si ale Satoranský nepotrpí na autech jako jsou Ferrari nebo třeba Rolls-Royce. Už několik let totiž spolupracuje s německou značkou Audi, která basketbalistovi poskytuje různé modely.

Nejčastěji ho však můžete vidět ve velkém SUV Q7 s plug-in hybridním pohonem. Tento mimořádně pohodlný koráb se vzduchovým podvozkem kombinuje třílitrový šestiválec s elektromotorem umístěným mezi spalovákem a převodovkou. V závislosti na zvolené verzi dosahuje systémového výkonu 280 nebo 335 kW. Stovku pak pokoří za 5,9, respektive 5,7 sekundy. V minulosti si ale vyzkoušel také supersportovní kombi RS6, rodinné SUV Q5 nebo stylové SUV-kupé Q8.

K TÉMATU: Zleva dobrý, zprava Jágr. Dopravní nehody se nevyhýbají ani slavným osobnostem

Jaromír Jágr

Na superdrahá auta si nepotrpí ani další obrovská hvězda českého sportu – Jaromír Jágr. Několikanásobný mistr světa, držitel olympijského zlata, druhý nejproduktivnější hráč NHL v historii soutěže i legenda týmu Pittsburgh Penguins našel zalíbení v jihokorejské automobilce Kia. Někdejší Kiu EV6 nešťastně proslavil při bouračce s tramvají, kdy hokejový útočník zapomněl na přejezdu zkontrolovat zrcátka. Později menší elektromobil EV6 nahradil těžkotonážním SUV s označením EV9.

Tento křižník silnic byl v Česku představen doslova před pár měsíci a už nyní „devítka“ sklízí ohromný úspěch. Interiér lze nakonfigurovat v šestimístné nebo sedmimístné variantě a nutno říci, že v kabině rozhodně není nouze o prostor. Hranatá Kia ovšem překvapila i v oblastech, kde by to od ní nikdo nečekal! Řekli byste, že ve verzi GT-Line zvládne sprint z nuly na stovku už za 5,3 sekundy? Ohromná baterie navíc zaručí dojezd přes pět set kilometrů.

Martin Fuksa

Elektrifikaci, i když v uměřenější podobě, se nevyhýbá ani Martin Fuksa. Trojnásobný mistr světa a mnohonásobný mistr Evropy v rychlostní kanoistice má letos ty největší ambice – uspět na olympijských hrách v Paříži. V jeho přípravě mu vedle mnoha lidí pomáhá také Toyota RAV4, ve které absolvuje cesty na tréninky i za jinými povinnostmi.

Jedno z celosvětově nejúspěšnějších aut si novináři i zákazníci cení zejména kvůli skvělému hybridnímu pohonu. Není to sice žádný „trhač asfaltu“, ale spotřeba kolem pěti litrů s takovýmto SUV? „Ravka“ se na našem trhu několikrát stala druhým nejprodávanějším modelem značky (hned po každoroční stálici v podobě Corolly). A to nehledě na skutečnost, že se ani zdaleka nejedná o jeden z těch levnějších kousků. To už o něčem vypovídá, nemyslíte?

Marek Eben

Čtyřkolového parťáka má i oblíbený český herec, muzikant, spisovatel a v současné době především moderátor Marek Eben. Svůj čas tráví za volantem plug-in hybridního Citroënu C5 X. Extravagantní kříženec limuzíny, kombi a SUV sází především na jízdní komfort. Automobilka totiž použila technologii odpružení, kterou původně vyvinula pro model C5 Aircross.

Mělo se jednat o jakousi náhradu za hydropneumatické tlumiče a nutno říci, že chvílemi si Eben musí skutečně připadat jako by se vrátil zpět do populární „cé-šestky“. Ve zkratce: Na filtrování vozovky spolupracují aktivní tlumiče a progresivní hydraulické dorazy, takže překážkou nebude ani ta nejzanedbanější silnice v okolí.

Přemek Forejt

Špičkový kuchař a miláček publika Přemek Forejt miluje vedle vaření také auta, což je zřejmé už z příspěvků na sociálních sítích. Jeho srdce dlouhá léta bije pro značku Renault, která mu pravidelně obměňuje jednotlivé modely. Už za pár dní například přesedne ze sedmimístného SUV Espace do zcela nového SUV-kupé Rafale.

Zajímavostí je, že oba modely jsou v prodeji výhradně s jednou motorizací, kterou se stal full-hybrid. Tato netradiční koncepce kombinuje řadový tříválec, podobně výkonný elektromotor a baterii, která na jedno „nabití“ ujede nanejvýš pár kilometrů. Na vysvětlování této mimořádně šikovné jednotky není prostor, ale důležité je, že jízda s takovým pohonem dokáže být velice plynulá, úsporná i zábavná. Na svém Instagramu se pak Přemek pochlubil i několikatýdenní zápůjčkou: Jde o sportovní vůz Alpine A110 GT, který rovněž spadá pod společnost Renault.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: V olympijské vesnici sex na každém rohu. V Paříži rozdají sportovcům na 450 tisíc kondomů

Tagy:
SUV hobby Audi elektromobil Kia Olympijské hry automobilový průmysl Jaromír Jágr Tomáš Satoranský volný čas Přemek Forejt Marek Eben Martin Fuksa produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství