CNN Prima News Matyáš Kunst

Matyáš Kunst

redaktor FTV Prima, CNN Prima NEWS

Nejnovější příspěvky autora

Autonomní auta už brzy na našich silnicích. Zákon umožní nechat řídit asistenční systémy
Auto

Autonomní auta už brzy na našich silnicích. Zákon umožní nechat řídit asistenční systémy

Ačkoliv legislativa Evropské unie nemá autonomní auta zrovna v lásce, její zákonodárci se postupně snaží vytvořit vhodné prostředí pro hladkou a bezpečnou implementaci těchto technologií. Napříč všemi státy unie je nyní velkým tématem legalizace takzvaného třetího stupně automatizace, který šoférovi umožňuje svěřit jízdu počítači na silnicích prvních tříd bez toho, aniž by se musel dívat na cestu. Kdy se jí dočkáme?

Nová Kia EV3 dominuje svému segmentu. V mnohém se už vyrovná spalovacím autům
Auto

Nová Kia EV3 dominuje svému segmentu. V mnohém se už vyrovná spalovacím autům

Elektromobil jako jediné auto pro rodinu? Před pár lety by to znělo jako naprosté sci-fi, dnes je to však reálná ambice automobilky Kia, která na trhu uvádí nový model EV3. Nabízí dostatek místa, dojezd přes 600 kilometrů a výbavu, která nezklame ani příznivce německých prémiových značek – to vše za cenu kolem jednoho milionu korun. Zdá se, že konečně nastal čas, kdy „spalovákům“ začíná reálně konkurovat někdo jiný než Tesla.

Další příspěvky autora

Staré zimní pneumatiky už letos nemusí stačit. Policie v zahraničí nově hlídá nenápadný symbol

Venkovní teploty nezadržitelně klesají a servisy se plní řidiči, kteří nechávají své vozy přezout na zimní pneumatiky. Málokterý z nich ale ví, že od začátku letošního října není zimní pneumatika jako zimní pneumatika. V Česku vám sice kvůli novému nařízení nic nehrozí, ale pozor byste si měli dát při jízdě do zahraničí. Při přezouvání nezapomínejte ani na předepsanou hloubku dezénu.

Takřka každé nové auto už je hybridní. Rozpoznáte jednotlivé stupně elektrifikace?

Zatímco ještě před nedávnem byla elektrifikace ve vozech spíše vzácností a skvělou marketingovou příležitostí, dnes už se řada výrobců ani neobtěžuje zmiňovat přítomnost mild-hybridní motorizace. Téměř každá automobilka má pak ve svém portfoliu full-hybridní nebo plug-in hybridní model a také minimálně jeden elektromobil. To však neznamená, že by povědomí o těchto technologiích bylo v Česku zvlášť rozšířené. Pojďme si tedy rozlišit a přiblížit jednotlivé stupně elektrifikace.

Každé třetí ojeté auto v Česku má stočený tachometr. Které značky patří mezi nejrizikovější?

Z finančního hlediska se koupě nového automobilu může jevit jako nevýhodná investice – zejména kvůli rychlé ztrátě hodnoty. Rozumnou alternativou se proto zdá být pořízení auta „z druhé ruky“, jenže s tím vyvstávají i rizika. Ačkoliv se to zdá být až neuvěřitelné, ze statistik společnosti Cebia vyplývá, že přibližně každé třetí ojeté vozidlo nabízené k prodeji má stočený tachometr. Jak tedy nenaletět?

Při čekání v koloně vám hrozí celá řada pokut. Které prohřešky dělají čeští řidiči nejčastěji?

Během letních měsíců si Češi na nekonečně dlouhé kolony na frekventovaných místech silnic první třídy trochu odvykli, ale začátek školního roku je opět vrátil do reality. Dokonce i během dlouhého stání a pomalého popojíždění se řidič může snadno dopustit několika přestupků, které, pokud si jich všimnou strážníci, mohou celou situaci ještě více znepříjemnit. O jaké jde?

O dotace na elektromobily je v Česku velký zájem. Celkové počty se blíží k limitu

Vůbec poprvé se v Česku objevila státní podpora na koupi elektromobilů určená pro podnikatele a firmy. Přestože forma dotací a řada podmínek vyvolaly značnou kritiku a zpočátku nebyl příliš velký zájem, postupem času se popularita tohoto programu zvýšila a nyní se blížíme ke stanoveným limitům. Podle posledních informací by se navíc mohl původní počet podporovaných osobních aut výrazně navýšit.