Má své kvality, ale nové hity nepřinese, hodnotí publicista nové album skupiny ABBA

Slavná švédská popová skupina ABBA vydala po 40 letech nové studiové album, které nese název Voyage. Hudební publicista Josef Vlček má z počinu smíšené pocity. „Ta muzika je hezká, ale nové hity asi nepřinese, populární hudba už se posunula úplně někam jinam,“ řekl v pořadu 360° na CNN Prima NEWS.

Voyage je deváté studiové album kapely a první od desky The Visitors, která vyšla 30. listopadu 1981. Po svém posledním televizním vystoupení na konci roku 1982 si skupina dala na desítky let pauzu. O jejím možném návratu se pak psalo dlouhá desetiletí.

Jak se nové album Voyage povedlo, hodnotil v pořadu 360° na CNN Prima NEWS hudební publicista Josef Vlček. „Poslouchal jsem tu desku dnes několikrát a mám smíšené pocity. Je smířlivá, lehce sentimentální a nostalgická. ABBA se nesnaží přizpůsobovat nové době, zůstává v atmosféře 70. let. Je to muzika, po které se nám stýská,“ řekl.

Poté ale zmínil, že právě nepřizpůsobení se současnosti by mohlo být pro Voyage také nejzásadnějším problémem. „Deska má své kvality, ale nové hity asi nepřinese. Populární hudba se už posunula úplně někam jinam. Navíc tam zpívají dědečkové a babičky, což mladší generaci asi nebere,“ dodal.

Ale ani to nic nemění na tom, že je ABBA jednou z nejúspěšnějších kapel v historii populární hudby. Kapela dosáhla mezinárodního průlomu poté, co v roce 1974 zvítězila v soutěži Eurovize s písní Waterloo. Byla také první neanglicky mluvící popovou skupinou, která dobyla hitparády v anglicky mluvících zemích.

Studiové album Voyage navíc není pomyslnou tečkou. Příští rok se skupina chystá v Londýně i na digitální koncerty. Při multimediální show Abba Voyage mají od konce května virtuální obrazy členů kapely, takzvaní abbataři, vystupovat společně s živou kapelou ve speciálně vybudované aréně.

Aby takto mohlo popové kvarteto vystupovat, museli jeho členové pět týdnů písně zpívat před 160 kamerami, které zachytily každý pohyb. Skupina při tom spolupracovala se společností Industrial Light & Magic režiséra George Lucase.

Ceny vstupenek se pohybují od 31,95 do 367 liber (od 940 do 10 800 korun) a velká část jich byla v září za několik hodin vyprodaná. Koncerty budou trvat 100 minut bez přestávky.

Tagy:
Londýn Švédsko hudba CNN Prima NEWS kapela album hudební skupina kultura 360⁰ Pavlíny Wolfové skupina ABBA Josef Vlček 360° George Lucas Voyage Eurovision Song Contest Industrial Light & Magic populární hudba