CNN Prima News Lifestyle Komerční sdělení

McDonald’s je český. Podporuje lokální ekonomiku díky tuzemským provozovatelům

  • Téma: Komerční sdělení
  • 20. července 2020 09:01

McDonald’s má sice americký původ, ale v Česku se jedná o ryze tuzemské restaurace. Všechny totiž provozují výhradně místní podnikatelé a jedná se ve skutečnosti o síť rodinných byznysů. Český McDonald’s tak příznivě ovlivňuje lokální ekonomiku a pracovní trh.

Všech 102 restaurací McDonald’s v Česku provozuje 22 podnikatelů, kteří odebírají suroviny od lokálních dodavatelů a dohromady dávají práci 6500 zaměstnancům po celé republice. Někteří zákazníci možná ani netuší, že si v restauracích McDonald’s dopřávají k jídlu české suroviny.

Hovězí maso z Poličky, vajíčka z farem

Vajíčka ve snídaních v McDonald’s pochází z podestýlkového chovu z farem v Černčicích a Vražném. Z České republiky je například také vepřová šunka či sýrové speciality. Stejně jako prémiové burgery, které se mění každých 6 týdnů. Hovězí maso totiž pochází z tuzemské společnosti MASO UZENINY POLIČKA, která ho odebírá od lokálních farmářů.

„McDonald’s je pro nás významným zákazníkem, který nás během roku podrobuje mnoha auditům, včetně osobní kontroly farem. Musíme samozřejmě splňovat vysoké technologicko-hygienické nároky. Je pro nás prestižní záležitostí být dodavatelem této společnosti. Ukazuje to i na naši velmi dobrou kondici v rámci profesionálního zpracování hovězího masa i důsledného dodržování animal welfare,“ říká Karel Uttendorfský, ředitel nákupu MASO UZENINY POLIČKA.

Řadě dodavatelů pomohla spolupráce s McDonald’s v tom, že svůj podnik ještě více zdokonalili. „Moment, kdy jsme začali dodávat naše sirupy do restaurací McDonald’s, nás jako firmu velmi posunul. Jsme tak zákazníkům více na očích a navíc se jedná o poměrně velký odběr,“ říká Jan Vokurka, zakladatel společnosti Kitl.

Franšízantům nejde pouze o byznys

„Řada lidí o tom možná neví, ale český McDonald’s je opravdu český. Restaurace provozují místní podnikatelé, kteří odvádí daně českému státu, podporují regiony, ve kterých restaurace provozují a přispívají na celonárodní charitu. Jsme hrdí na to, že můžeme podporovat českou ekonomiku,“ říká Tomasz Rogacz, ředitel společnosti McDonald’s v Česku a na Slovensku.

Ve spolupráci s českou centrálou se jednotliví franšízanti například zapojují také do sbírky na první Dům Ronalda McDonalda v Česku.

Tagy: