
Řešení války na Ukrajině není v posílání zbraní, ale v diplomacii. Babiš popsal svou představu
U incidentu v pražské tramvaji jsem nebyl, nechci dělat rychlé soudy, prohlásil k ožehavému videu, které obletělo sociální sítě, šéf SPD Tomio Okamura v pořadu K věci na CNN Prima NEWS. Ukrajinci určitě nemají právo být v naší zemi, řekl vzápětí. Podle Okamury je ale rovněž nutné „odmítnout jakékoliv vyzývání k násilí“. Dodejme, že ukrajinští uprchlíci si, jak plyne z platné legislativy, mohou prodloužit dočasnou ochranu.
Od tragédie na bratislavské zastávce MHD uplynuly již více než dva roky a Dušan Dědeček si za usmrcení pěti studentů odpykává trest za mřížemi. Celých dvanáct měsíců byl jeho spoluvězněm Tomáš ze Žiliny, který nyní v rozhovoru pro Nový Čas promluvil o tom, co muž ve vězení prožívá. Svěřil se také s tím, jak Dědeček na osudný den, kdy v plné rychlosti vjel opilý do davu lidí, vzpomíná.
Pobouření kvůli fotografii z metra, na níž zachytil bezdomovce s lahví tvrdého alkoholu v ruce, vyvolal na síti X předseda ANO v Praze a zastupitel hlavního města Ondřej Prokop. Snímkem zaútočil na náměstka primátora Zdeňka Hřiba (Piráti). Připsal k němu totiž: „Takhle nás chcete motivovat k jízdě MHD?“ a pokračoval slovy o „smradu“. Mnozí uživatelé však Prokopovi vzkázali, že využívá člověka v těžké životní situaci ke sbírání politických bodů. Pirátský politik Tomáš Guth Jarkovský ho dokonce označil za „ubožáka“.
Petr Witowski skončil jako generální ředitel a předseda představenstva pražského dopravního podniku (DPP). Na svém mimořádném jednání ho v pondělí odvolala dozorčí rada podniku, která se sešla kvůli novým obviněním z korupce z minulého týdne. Novinářům to řekl místopředseda dozorčí rady firmy Jakub Jiran (Piráti). Witowski obviněn není. Na funkci vypíše DPP konkurz, prozatím největší pražskou městskou firmu povede místopředseda představenstva Ladislav Urbánek. Witowski později sdělil, že se o odvolání dozvěděl z médií a nikdo mu nevysvětlil důvody. Rozhodnutí dozorčí rady respektuje.
Celkem 30 lidí utrpělo v pondělí zranění při nehodě autobusu městské hromadné dopravy v Drážďanech. Pět z nich je zraněno vážně, informoval web veřejnoprávní stanice MDR. Autobus narazil do stromu a následně do zaparkované dodávky.
Vulgární gesta, vědomé zírání, komentáře se sexuálním podtextem či nevyžádané doteky. S některými z podobných projevů sexuálního obtěžování ve veřejné dopravě se dle průzkumů setkala každá třetí žena a každý desátý muž v Česku. Na tuto problematiku má upozornit nová kampaň, za níž stojí Praha, dopravní podnik a nezisková organizace Konsent. Sdělení však dělí lidi na dva tábory: ty, kteří upozornění na problematiku kvitují, a ty, pro něž se jedná o „podřadné a zbytečně tlačené téma“. Mnozí některá z hesel kampaně navíc zesměšňují, k nim se řadí například exministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09).
Agresivní muž měl v autobuse v Praze napadat cestující teleskopickým obuškem a nožem – tak znělo volání na tísňovou linku městské policie. Jakmile hlídka dorazila na místo, agresor před ní začal utíkat.
Nezvyklý spor se rozhořel ve Zlíně ohledně městské hromadné dopravy. Od září se budou moci bez jízdenky nebo předplatného vozit lidé, kteří dovršili věku osmdesáti let. Část zastupitelů i veřejnosti se ale bouří. Věková hranice je podle kritiků příliš vysoká.
Liberec by se konečně mohl zbavit zřejmě nejošklivějšího autobusového nádraží v Česku. Budova seskládaná z unimobuněk vítá cestující už desítky let. Teď se objevil plán řešení. Autobusové nádraží by se mohlo přestěhovat blíže k vlakovým kolejím a využilo by tak budovu železničního nádraží. Nebude to ale zadarmo. Odhad nákladů je ve výši jednotek miliard, uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Od soboty jsou v Praze všechny zastávky autobusů a trolejbusů na znamení. Podle organizátora dopravy v hlavním městě systém přinese nejen šetrnější přístup k životnímu prostředí, ale také úsporu času a peněz. Nicméně to vyžaduje i spolupráci cestujících. A je úplně jedno, jestli v metropoli bydlí nebo do ní přijeli na výlet. Na zastávce musí stát na viditelném místě a v autobuse před vystoupením včas zmáčknout dveřní nebo stop tlačítko. Jinak mají smůlu a vozidlo nezastaví.
Aktuální sazebník pokut se pravděpodobně brzy změní. Jak vyplývá z připravovaného návrhu zákona, dopravní společnosti by mohly vymáhat až dvojnásobek aktuální přirážky. Pro pasažéry, kteří cestují takzvaně na černo, se tak může maximální výše pokuty zvednout z 1 500 na 3 000 korun. Novela je aktuálně v připomínkovém řízení. Jak pro CNN Prima NEWS uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka, k navýšení pokut nedošlo déle než deset let – a dopravní podniky ztrácejí nástroj, jak zabránit vědomému a masovému nedodržování přepravních podmínek.
Každý, kdo cestoval s malým dítětem MHD, to zná. Člověk může být ze začátku nervózní, aby malé miminko neplakalo a nerušilo ostatní. Místo podpory v takových chvílích však někteří rodiče zažijí aroganci, stres a spoustu nepříjemných chvil. Nejen ze strany cestujících, ale také řidičů.