Michopulos k eurovolbám: Voliče na sítích chápe jen ANO a Spolu. Klempíř citoval Shakespeara

Politický marketér a komentátor Petros Michopulos.

360° (144)

Emotivní komentáře u předvolebních klipů zvyšují dosah, ale to je asi vše, zhodnotil v pořadu 360° na CNN Prima NEWS dění kolem eurovoleb politický komentátor Petros Michopulos. Poznamenal, že logice voličů na sociálních sítích rozumí pouze hnutí ANO a koalice Spolu. Podle experta na politický marketing Oty Klempíře nejlépe vystihují současnou politickou situaci verše Williama Shakespeara.

Předvolební klipy stran, které se ucházejí o místa v europarlamentu, podle Michopulose přispěly k jedné věci. „Upoutají pozornost a určitě vyvolají reakce. Emotivní komentáře zvyšují dosah příspěvků, takže pokud bylo cílem klipů ukázat, že ti politici existují, tak splnily účel. Ale to je asi tak všechno,“ zhodnotil v pořadu 360°.

ČTĚTE TAKÉ: Spor v pětikoalici kvůli Izraeli. Vyjádření Pirátů mě upřímně děsí, vzkázal Kolář z TOP 09

„Prohlédl jsem si celou předvolební kampaň, a jelikož se takové nic nedá ani pořádně komentovat, vzal jsem si na pomoc Shakespeara,“ glosoval Klempíř, který své rozpoložení vyjádřil sonetem číslo 66 anglického dramatika. V básni se mimo jiné hovoří o „pokřivení každé dobré věci“ nebo o tom, jak „blbost si na schopné bere bič“. Klempíř rovněž pronesl, že v těchto volbách nejde o strany a jejich programy, nýbrž o osobnosti.

Ke kampani na sítích přistoupilo ANO podle Michopulose racionálně. „Pochopili, že utrácet velké peníze za spoty, které běží na reklamních blocích, je zcela zbytečné. Natáčet klipy, které pravděpodobně nikdo neuvidí, ale nehodí se pro prostor sítí, je špatná strategie, protože logika jejich uživatelů je zcela jiná,“ poznamenal s tím, že tento systém chápe právě ANO a „relativně dobře i koalice Spolu“.

Podle komentátora MF Dnes Miroslava Koreckého mají i klipy na sociálních sítích mizivý dosah. „Evropské volby byly odjakživa pro českou veřejnost méně poutavé a sexy. Přiblížit záležitosti a chod EU je nesmírně složité. Letos je však situace jednodušší, protože se témata jako migrace, elektromobilita či Zelená dohoda týkají úzce i českého občana,“ pronesl. Zdůraznil také, že je obtížné převyprávět vše v rychlém spotu někomu, kdo se o politiku nezajímá.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Náš vztah s Blažkem je dobrý, řekl ministr za Piráty. Pochválil legislativu jeho resortu

Tagy: