Ralf Schumacher, bratr legendárního Michaela, patří dnes už mezi bývalé závodníky formule 1. Známý je tím, že své následovníky příliš nešetří, naopak se nebojí k výkonům pilotů vyjadřovat kriticky. Nelichotivým slovům neunikl ani synovec Mick, který se v královně motorsportu objevuje druhým rokem.
Slavné jméno se do formule 1 vrátilo na začátku roku 2021, ale zatím je syn Michaela Schumachera dalek tomu, aby vyhrával velké ceny jako jeho otec. V premiérové sezoně měl situaci ztíženou tím, že vůz týmu Haas byl zcela nekonkurenceschopný a americká stáj měla rezervované místo na úplném chvostu pořadí.
Vyštípaný „hodinář“ Mazepin cítí křivdu. Proč ruský mladík ve formuli 1 nikomu nechybí?
Už před více než měsícem vstřebával hořký fakt, že ve formuli 1 dojezdil. Jak sám říká, stále se s tím nevyrovnal. Ruský pilot Nikita Mazepin se spolu se svým otcem ocitli po začátku války na Ukrajině na sankčním seznamu Evropské unie, proto musel z týmu Haas odejít. A nezdá se, že by někomu chyběl. Za krátké působení v královně motorsportu si vysloužil zdrcující kritiku a výsměch.
Pro letošek však Haas připravil daleko lepší monopost, který už sbírá body. Problémem je, že o bodový import se v prvních čtyřech závodech staral pouze jeden jezdec. A Mick Schumacher to nebyl. Zastiňuje ho zkušený kolega Kevin Magnussen. Ten se do formule 1 vrátil těsně před vypuknutím šampionátu, když Haas v souvislosti s válkou na Ukrajině ukončil smlouvu ruskému mladíkovi Nikitovi Mazepinovi, synovi oligarchy Dmitrije Mazepina.
Mladý Schumacher měl skvělou výchozí pozici pro víkendovou Grand Prix Emilia Romagna v italské Imole. Na startovním roštu zaparkoval vůz na desátém místě, nikdy před tím nestartoval v F1 výše. Jenže naděje na první body v kariéře rychle mizely v dálce. Už v prvním kole totiž skončil 23letý Němec na mokré trati po kontaktu mimo trať a propadl se.
Je fér říct, že za Magnussenem zaostává
Pro tuto situaci, kdy byla na trati velká tlačenice, ještě měl jeho strýc Ralf Schumacher – 181násobný účastník závodů F1, ve kterých si vyjel coby jezdec Williamsu šest vítězství – pochopení.
„To, co se stalo na začátku, o tom netřeba příliš mluvit. Stalo se to i Danielu Ricciardovi, může se to stát každému,“ uvedl Ralf pro F1 Insider. K dalšímu incidentu, který značně přibrzdil jeho synovce, už byl ale značně kritičtější.
Lídr formule 1 kuriózně okraden. Hodinky za sedm milionů mu zmizely při autogramiádě
Charles Leclerc zažívá zatím nejlepší sezonu ve formuli 1. Monopost Ferrari je vyladěný takřka dokonale, a i proto má mladý monacký pilot po třech závodech velký náskok v čele šampionátu. Navýšit ho může už o víkendu na domácím okruhu italské stáje, k pohodě mu ale nepomohl incident, který se před Grand Prix odehrál. Lídrovi seriálu při improvizované autogramiádě ukradl zloděj hodinky za sedm milionů.
Ve snaze dohnat to, co v úvodu ztratil, totiž Mick Schumacher „tlačil na pilu“ příliš a dostal smyk. To rezultovalo v konečné 17. místo. „Tato druhá chyba byla příliš velká, byl příliš pozdě na brzdách. Musím to říct takhle: To by se nemělo stávat. Myslím, že by si potřeboval zopakovat celý víkend. Je fér říci, že po většinu času zaostává za Magnussenovými výkony,“ pokračoval dnes 46letý Ralf Schumacher, který ve formuli 1 sváděl souboje s legendárním bratrem, sedminásobným mistrem světa.
„Je to na ho*no, protože samozřejmě chci skončit na bodech a bojovat s těmi nejlepšími. Auto jsme na to měli, ale jakmile se věci začnou kazit, je to jako lavina,“ prohodil jindy slušný Mick po Grand Prix. Parťák Magnussen ji dokončil na devátém místě.
„Mick musí jen přehodnotit celý víkend, nasávat zkušenosti a příště to udělat lépe. Po mnoha dobrých věcech můžete někdy zažít špatný víkend. Pak se to zase může celé změnit. Vezměte si (Sebastiana) Vettela. V Austrálii udělal spoustu chyb, následně v Imole byl opět dobrý. Mick si z toho může vzít příklad. Kromě toho, jemu to jde lépe na nových okruzích, proto od něj v Miami očekávám víc,“ uzavřel starší Schumacher.
„Junior“ si může spravit reputaci nejen u strýce 8. května, kdy město na Floridě vůbec poprvé přivítá královnu motorsportu.