Dopravní expert Neřold o střetech aut se stromy
Normy ohledně vzdálenosti stromů od vozovky jsou často porušovány, vysvětlil ve vysílání CNN Prima NEWS dopravní expert a vedoucí Samostatného oddělení BESIP Tomáš Neřold. Řidiči podle něj často jezdí příliš rychle i na komunikacích, které lemují aleje. Jaké oblasti jsou z hlediska tohoto typu nehod, které končí často fatálně, nejrizikovější?
„Při vzniku nové komunikace by měla být výsadba minimálně 4,5 metru vzdálená. Jenže problémem je fakt, že silnice nižších tříd se napasovaly na staré cesty, které lemovaly aleje a stromořadí. Vzdálenost je tak minimální,“ popsal Neřold v pořadu Nový den.
K TÉMATU: Porsche s celostátně hledaným řidičem ujíždělo Prahou. Policie využila speciální techniku
Stromy tak prý často neumožňují ani vystavení svodidla podle norem. „Problémem je také to, že řidiči na těchto vozovkách jezdí příliš rychle a nepřizpůsobují svou jízdu okolí. Nejde tak ani o výsadbu nových stromků, ale o již stojící porosty,“ popsal expert.
Nejrizikovější je v tomto ohledu Středočeský kraj, jak vyplývá ze statistik Portálu nehod. Následuje Jihočeský, Ústecký a Moravskoslezský kraj, pátou příčku obsadil Kraj Vysočina. Nejvíce dopravních nehod v dané kategorii bylo zaznamenáno v okresech Jindřichův Hradec, Domažlice, Český Krumlov, Tachov a Klatovy, kde tento typ nehod činí téměř 7,5 procenta všech havárií.
Neřold připomněl, že stát dává jednotlivým krajům prostředky na úpravu rizikových lokací, kde dochází k nehodám často. „Nejedná se ale o věc, která se vyřeší za den, protože je velmi náročné tyto úseky upravit,“ konstatoval expert ve vysílání CNN Prima NEWS.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Děti z Řeporyjí se baví riskantním přebíháním přejezdu. Zavřu skatepark, vyhrožuje Novotný