Mýtné na Praze 1 se nechystá, bude jen zpoplatněn vjezd do několika ulic, tvrdí Hřib

Ilustrační foto

Plánovaný poplatek za vjezd do vybraných částí Prahy 1

Poplatky za vjezd se nebudou týkat celé Prahy 1, ale jen několika ulic. Patří mezi ně Divadelní, Křižovnická, Smetanovo nábřeží, Újezd a Karmelitská. Pro CNN Prima NEWS to uvedl radní Prahy 1 Vojtěch Ryvola (ANO). Vyvracel tak tvrzení vedoucího odboru dopravy Prahy 14 Petra Vomáčky, podle něhož bude na celém území Prahy 1 zavedeno mýtné. „Nic takového se nechystá. Bavíme se jen o části Malé Strany a Smetanově nábřeží s přilehlými vedlejšími uličkami/náměstíčky,“ komentoval to náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

„Praha 1 ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy hodlá od 1. ledna 2024 zavést mýtné. Mělo by zasáhnout celou oblast Prahy 1 mimo magistrálu a cena bude stanovena jen za celodenní průjezd ve výši 200 korun. Poplatek se bude kontrolovat speciálními vozy podobnými těm na zóny placeného stání. O způsobu platby ani výjimkách zatím není rozhodnuto,“ uvedl v úterý Vomáčka.

ČTĚTE TAKÉ: SPD chce do vlády. Vyzveme hnutí ANO, aby do toho šlo s námi, říká Radim Fiala

Podle Hřiba je to ale nesmysl. Na návrhu na zpoplatnění vjezdu do centra Prahy se podle něj stále pracuje a nepůjde o celou Prahu 1, ale jen části Malé Strany a Starého Města. „Finální návrh zpoplatnění vjezdu do vybraných částí centra ještě dolaďujeme a žádná hotová věc není na stole,“ sdělil na sociální síti X Hřib, podle kterého by opatření mělo zamezit zpožďování tramvají v konkrétních místech.

Půjde o ulice Divadelní, Křižovnická, Smetanovo nábřeží, Újezd a Karmelitská, řekl Ryvola pro CNN Prima NEWS. Pokud se tedy podle něj zmíněným úsekům vyhnete, nebude se vás týkat ani plánovaný poplatek ve výši 200 korun. „Rezidenti i podnikatelé v místě mají samozřejmě vjezd gratis, což vyplývá ze zákona,“ dodal k tomu Hřib pro deník Blesk.

Náměstek primátora zároveň popřel Vomáčkovu informaci z jeho facebookového profilu, že se jedná o mýtné a jeho výběr bude kontrolován speciálními auty. „Mýto nemá legislativní oporu, a proto ho zavést ani nejde. Bavíme se jen o zpoplatnění vjezdu do některých oblastí památkové rezervace,“ napsal. Řidiče by měl kontrolovat automatizovaný systém kamer u vjezdů. „Jak by se kontroloval vjezd někam přes autíčka? To mi hlava nebere a fakt nic takového v plánu není,“ zdůraznil Hřib pro Blesk.cz.

Ne všem se však plánovaný poplatek zamlouvá. „Stále doufám, že se jedná o nepovedenou sólo akci náměstka Hřiba a jednoho splašeného radního na Praze 1 a všichni ostatní si řeknou, že to je pitomost,“ nebral si servítky ve vysílání na CNN Prima NEWS předseda strany Motoristé sobě Petr Macinka s tím, že je jedná o mrzačení dopravy v Praze.

Problém nelze řešit izolovaně

K problému, který existuje v jedné městské části, nemůžeme podle dopravního experta Zdeňka Lokaje přistupovat takto izolovaně. „Ve chvíli, kdy omezíme vjezd na území Prahy 1, můžeme paradoxně způsobit mnohem větší problémy v jiných městských částech,“ vysvětlil ve vysílání CNN Prima NEWS a dodal, že Praze chybí okruh, který řidičům nabízí alternativu.

Tagy:
doprava Zdeněk Hřib Praha 1 Česká pirátská strana ANO 2011 Praha Malá Strana Staré Město pražské mýtné Petr Vomáčka