Populární fast foody i obchody s levným zbožím. Na jaké novinky se budou moci Češi letos těšit?

Česko se již brzy dočká otevření několika nových zahraničních řetězců. Kromě restaurací převážně s rychlým občerstvením půjde také o obchody se zlevněným oblečením, domácími potřebami nebo dekoracemi. Češi se na otevření nových obchodů a restaurací mohou těšit už během letoška.

Několik nových zahraničních řetězců by se letos mělo dočkat svých poboček i u nás v České republice. Bude se jednat jak o restaurace s rychlým občerstvením, tak i oblíbené diskontní prodejny například s doplňky do domácnosti nebo oblečením. Už během jara by podle informací webu e15 svým zákazníkům v Praze měl otevřít dveře známý americký fast food Five Guys. Jeho otevření restaurace v pražském obchodním centru Máj slibuje provozovatel už od roku 2023.

ČTĚTE TAKÉ: Kaufland zkouší v Česku jiný koncept prodejny. Zákazníci novinku většinou chválí, zní i kritika

Mezi další nováčky na tuzemském trhu by se pak měl zařadit další americký fast food zaměřený na hamburgery, globální řetězec Wendy’s. Ten je proslulý především svými hamburgery s hranatým masem, píše web CzechCrunch. V Evropě zatím funguje pouze ve Velké Británii nebo Gruzii, v nejbližší době ale plánuje expanzi do několika dalších zemí, včetně například Španělska, Portugalska nebo právě Česka. Datum, kdy u nás první zákazníci budou moci ochutnat nové burgery od značky se zrzavou holčičkou v logu, ještě není upřesněno.

Kromě amerických řetězců se Češi budou moci během letoška těšit i na nový chorvatský fast food Koykan, známý svým unikátním konceptem. Jeho návštěvníci si totiž budou moci vybrat z jídel z různých koutů světa. V nabídce nebudou chybět hamburgery, burrita, wrapy, kari, falafel nebo třeba gyros.

Nové obchody se zlevněným zbožím

Letos by se v tuzemsku měly rozšířit i řady diskontních řetězců. Jedním z nich je německý obchod Woolworth, který svým zákazníkům nabídne podobně jako například konkurenční Pepco nebo Action různé dekorace, oblečení či domácí potřeby. Podle webu e15 by se měla první pobočka v Česku objevit do poloviny letošního roku.

S expanzí na český trh nezůstává pozadu ani Polsko. Jeho diskontní řetězec Dealz patří mezi další obchody, které by letos měly otevřít. Dealz patří společnosti Pepco, na rozdíl od ní ale do své nabídky zařadí i potraviny, drogistické zboží nebo dětské hračky či knihy.

Během loňského roku v Praze otevřela svou první pobočku například restaurace Popeye’s, kde se ještě několik týdnů po otevření stály dlouhé fronty. Letos plánuje expanzi do Brna. Novinkou byl i ukrajinský řetězec Lviv Croissants, nabízející svým zákazníkům croissanty plněné různými sladkými i slanými náplněmi. Poslední novinkou je restaurace dean&david, která na konci letošního ledna otevřela v Praze svou první pobočku. Na rozdíl od většiny nových nebo připravovaných fast foodů dean&david sází na zdravé a udržitelné stravování.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nákupy potravin před expirací? Motivace zákazníků je prostá, experti radí pravidlo „tří O“

Tagy:
hobby restaurace obchod volný čas Česko rychlé občerstvení produkty a služby ekonomika, obchod a finance spotřební zboží nápoje a potraviny životní styl a volný čas cestovní ruch a volnočasový průmysl prodejní kanály