Na plátnech kin po celé České republice momentálně běží v pořadí již devátá část série úspěšných akčních filmů Rychle a zběsile. Právě v něm se angažuje i zbrusu nová oranžovo-černá Toyota GR Supra, která svým designem navazuje na podobu vozu z prvního dílu tohoto snímku. My jsme ji v rámci akce Lexus Driving Experience 2021 krátce řídili na okruhu v Mostě, odkud si odvážíme nezapomenutelný zážitek. O adrenalinovou jízdu v ikonickém kupé teď soutěží diváci v multikině Cinema City Letňany.
„Připravili jsme speciální GR Supru 3.0 v identickém designu, jaký se objevuje v novém filmu. Tím, že jeho podoba odkazuje k původnímu filmovému modelu z 90. let, chceme připomenout slavnou historii a poděkovat tvůrcům Rychle a zběsile za to, jak ohromně Supru proslavili,“ říká PR manažerka českého zastoupení Toyoty Jitka Jechová.
Replika filmové Toyoty GR Supra 3.0 Zdroj: Toyota
Replika filmové Toyoty GR Supra obléká totožné barvy jako ta, kterou uvidíte, nebo jste viděli v kinech. Její už tak extravagantní třídveřovou karoserii ve stylu kupé ještě doplňuje křiklavá oranžová barva s kontrastními černými detaily (celopolep 50 000 Kč). Technika pod kapotou je však sériová. Najdeme tu přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 340 koní. Jde tedy o silnější ze dvou provedení. Hnací síla putuje výhradně na zadní nápravu skrze osmistupňovou automatickou převodovku.
Jediným zásahem do techniky byla instalace lepšího výfukového systému od firmy Remus (46 137 Kč bez DPH), který pocit za volantem GR Supry ještě zásadně vylepšil. Ceny japonského třídveřového kupé na českém trhu startují na částce 1 250 000 Kč se slabším čtyřválcovým motorem. Výkonnější verze s již zmiňovaným šestiválcem vyjde na 1,8 milionu korun.
Dětský den pro dospělé
A teď už k samotné jízdě. Ta proběhla na okruhu v Mostě v rámci dvoudenní akce Lexus Driving Experience 2021, kde si věrní zákazníci značky Lexus a Toyota mohli vyzkoušet nejnovější sportovní modely těchto dvou japonských stájí. Zúčastněným byly vedle GR Supry k dispozici také Toyota GR Yaris, Lexus RC-F či Lexus LC 500.
Náš cíl byl však od začátku jasný, usednout do třídveřového kupé z filmu Rychle a zběsile 9. Brzy jsme se dočkali! Otevíráme bezrámové dveře a vklouzáváme do sportovních sedadel, která se do nás vyloženě zakousnou. Pocit jako ze závodního speciálu utvrzuje také úzké čelní sklo, malý volant i mohutná přístrojová deska. Jsme doslova sevření v interiéru legendární Supry, rozhodně nic pro klaustrofobiky.
Důkaz, že charismatická auta ještě nevymřela. Řídili jsme Lexus LC 500 Convertible
Lexus byla první automobilka na světě, která se kvůli emisním normám zřekla naftových agregátu. Díky tomu teď může disponovat v modelovém portfoliu vozem, jako je Lexus LC. Pod jeho kapotou dřímá ne zcela ekologický pětilitrový osmiválec bez turba o výkonu 464 koní. Nově je k dostání také s plátěnou stahovací střechou.
Stojíme na startovní čáře mosteckého okruhu. Všude naprosté ticho. Jediné, co slyšíme, je bublavý zvuk šestiválcového motoru vycházející skrze dvě tanková děla v zadní části vozu. V žilách už nám pomalu začíná proudit adrenalin. Levou rukou držíme věnec volantu, zatímco pravá ruka pevně svírá „řadící páku“. Otáčíme hlavu a vyzývavě koukáme na své kolegy. Přesně jako Dominic Toretto v každém díle tohoto kultovního filmu.
Rozjíždíme se. První kolo je pochopitelně zahřívací. Kroutíme volantem ze strany na stranu, čímž zvyšujeme teplotu pneumatik. Zároveň si v hlavě nahráváme jednotlivé úseky mosteckého okruhu. Jak vzít tuhle zatáčku? Prudce na brzdy a tady hned plnej! Promýšlíme si.
Konečně se dostáváme na cílovou rovinku. Druhé kolo už je ostré. Míjíme bílou čáru a v tu chvíli zamačkáváme plynový pedál do podlahy. Akcelerace je tak silná, že naše bezvládná těla ukládá hluboko do sedadel. Kabinu pohlcuje burácivý zvuk šestiválce. Neuvěřitelné! Nadšením nám stojí chlupy na kůži.
Jedna, druhá, třetí... GR Supra projíždí s nečekanou lehkostí a jistotou jednotlivými zatáčkami. I přes pohon zadních kol drží k rozpálenému asfaltu jako přibytá. Naše tepová frekvence vmžiku převyšuje hodnotu 200 úderů za minutu. Ven ze zatáčky a zase plný plyn! Následují prudké brzdy. Mozek se nestíhá přelívat z jedné strany na druhou. Připadáme si jako na horské dráze. „Tohle je prostě nezapomenutelný zážitek,“ říkáme si na konci ostrého kola. Třetí a zároveň poslední kolo už je pouze chladící.
Plní nadšení a adrenalinu vystupujeme z Toyoty GR Supra. Z vozu, který doslova přepsal automobilovou historii a stal se legendou. Málokdo možná věřil, že novinka dokáže navázat na úspěchy slavných předchůdců, jenže ona to opravdu dokázala, ne-li je dokonce překonala, jelikož na trhu momentálně nenajdete tak skvěle jezdící a zároveň vypadající třídveřové kupé, jako je právě nová Toyota GR Supra!
Staňte se Dominicem Torettem i vy
Teď si o jízdu se Suprou na okruhu mohou zasoutěžit i diváci. „Chceme českým fanouškům dopřát, aby kultovnímu filmu a samozřejmě i modelu samotnému byli co nejblíž, proto bude tato speciální verze GR Supry během premiérového týdne vystavena v multikině Cinema City Letňany, kde bude při té příležitosti i probíhat soutěž o svezení s instruktorem na závodním okruhu,“ dodává Jitka Jechová.
Jakmile premiérový týden skončí, bude tento výjimečný vůz cestovat po republice a v kinech ho vystaví i někteří autorizovaní partneři v regionech.