Důkaz, že charismatická auta ještě nevymřela. Řídili jsme Lexus LC 500 Convertible

Lexus byla první automobilka na světě, která se kvůli emisním normám zřekla naftových agregátu. Díky tomu teď může disponovat v modelovém portfoliu vozem, jako je Lexus LC. Pod jeho kapotou dřímá ne zcela ekologický pětilitrový osmiválec bez turba o výkonu 464 koní. Nově je k dostání také s plátěnou stahovací střechou.

Japonská prémiová automobilka si pro české novináře a věrné klienty přichystala exkluzivní akci na zámku Chateau Mcely. Během jednoho odpoledne dala zúčastněným okusit veškerá svá aktuálně nabízená auta. Společnost nám dělala tři SUV – Lexus UX, NX i RX. Nechyběly luxusní sedany v podobě modelů ES a LS ani ryze sportovní RCF v limitované edici Track Edition.

Třešničkou na dortu celého programu byla oficiální česká premiéra nového Lexusu LC ve verzi Convertible. Luxusní kabriolet vychází ze stejnojmenného kupé. Oba deriváty spolu sdílí jak vizáž a techniku, tak i motor ze staré školy, tedy vidlicový osmiválec bez „turbodopingu“. Obdivuhodný výkon 341 kW (464 koní) je dostupný až při 7 100 otáčkách. Maximální točivý moment pak definuje hodnota 530 Nm. Hybnou sílu na zadní kola přenáší výhradně 10stupňová automatická převodovka. Varianta s pevnou střechou je k mání také jako hybrid.

Zatímco Lexus LC Convertible je absolutní novinkou, kupé je na trhu dlouhé tři roky. Teprve s příchodem modelového provedení pro rok 2021 se dočkalo větších změn, které se vpily také do kabrioletu. Například korekce prvků zavěšení kol snížila dosavadní hmotnost vozu o 10 kilogramů. Lehčí je i konstrukce 21″ kol z kované slitiny (výbava na přání). Rukám inženýrů neuteklo ani odpružení, jež zajišťuje ještě dokonalejší jízdní vlastnosti.

S ohledem na co nejlepší ovladatelnost vozidla za středních až vysokých rychlostí byl systém řízení stability auta (VSC) rozšířen o nový aktivní asistent zatáčení (ACA). Ten pomáhá lépe kontrolovat průjezd zatáčkou přibrzďováním vnitřních kol v závislosti na intenzitě bočního zrychlení vozidla za působení vyšších sil příčného zrychlení (G) při dynamické jízdě.

V Česku se levnější kupé prodává od 2 790 000 korun, přičemž „Elcéčko“ s plátěnou střechou startuje na částce 3 090 000 korun. Na výběr je hned ze tří výbav – Luxury, Luxury Top a Sport+. Na tuzemský trh pak zamířil jediný exemplář Lexusu LC Convertible v limitované edici Regatta Edition. Pokud si teď na tento kousek brousíte zuby, máte už smůlu. Za 3 690 000 korun byl okamžitě prodán.

Lexus LC 500 Convertible jsme si měli možnost prohlédnout a následně i vyzkoušet v malebném okolí zámku a nabyli jsme přesvědčení, že láska na první pohled opravdu existuje. Přitažlivý kabriolet nás doslova omámil svými futuristickými a dynamickými křivkami. Vzrušení a sexappeal z vozu vyloženě tečou v hektolitrech. Uchvátila nás přední maska chladiče ve tvaru vřetene, která je z chromu a zaujme především rastrem, jež při pohledu z různých úhlů mění svoji optiku.

Málokterý muž potom odolá pohledu na fantasticky vytvarované pozadí. Zajímavým designovým prvkem jsou zde skupinové svítilny, zabudované vertikálně do samotných rohů zadního nárazníku. Chlubí se grafikou, která zdůrazňuje obtékání boků karoserie s poukazem na robustní a stabilní postoj auta. Sportovcům se rozbuší srdce z mohutného zadního difuzoru, skrze který vyčuhují dvě koncovky výfukového systému.

Kabinu vozu bychom asi nejlépe přirovnali k umělecké galerii. Každičký detail je dotažený a vyladěný k dokonalosti. Nacházejí se tady jenom nejkvalitnější materiály. Interiér dokonale snoubí eleganci s luxusem, ale vůbec nevnucuje pocit přeplácanosti či nepřirozenosti. Jedná se o opravdovou oázu klidu, která je neskutečným způsobem podmanivá a vzbuzuje závislost. Lexus LC Convertible nás vtáhl do jiného –⁠ lepšího světa, z něhož se cesty zpět hledají jen těžko. Nepřeháníme, pokud konstatujeme, že jde o nejkrásnější kabriolet všech dob!

Nezapomenutelný zážitek z jízdy zaručuje atmosférický pětilitrový motor, který je jedním slovem velkolepý. Svým zvukovým projevem postaví chlupy na rukou a v žilách rozproudí krev i těm největším flegmatikům. Sešlápnutí akcelerátoru na podlahu připomíná finální část při sexuálním styku. Něco tak vzrušujícího a božského se dá totiž přirovnat málo k čemu. Zvuk motoru skvěle maskuje jeho ne úplně vysoký výkon. Zhruba 460 sudokopytníků rozhýbe haldu železa za rovných pět sekund. Maximální rychlost potom činí 270 kilometrů v hodině. Perfektně fungovala také automatická převodovka, která jednotlivé kvalty neřadila, nýbrž střílela.

Požitek za volantem ještě více umocňuje stahovací plátěná střecha, tu mimo jiné lze složit za 15 vteřin, a to do rychlosti 50 kilometrů za hodinu. Mít vítr ve vlasech a v uších tóninu atmosférického osmiválce je prostě splněným snem nejednoho mladého kluka.

Aby bylo možné jezdit takzvaně „bez střechy“ i v zimě, přišel Lexus s nadčasovým řešením. Specifická regulace pomocí senzoru ve střeše automaticky rozpozná, zda je střecha natažená, nebo stažená, a podle toho uzpůsobuje fungování klimatizace. Při stažené střeše se k automatické regulaci teploty a proudění vzduchu klimatizace zohledňuje například intenzita slunečního záření, venkovní teplota nebo rychlost jízdy.

Nastavitelné topné články zabudované do hlavových opěrek směřují vzduch na krk pasažéra, který se tak okamžitě cítí v teple. Řešení vyhovuje cestujícím všeho vzrůstu a pracuje buďto automaticky, nebo pomocí ručního ovládání se třemi stupni výkonu topení.

Speciálně pro kabriolet byl upraven i inteligentní systém klimatizace Lexus Climate Concierge, jenž v zájmu optimálního fungování koordinuje činnost automatické klimatizace, vyhřívání sedadel i krku a vyhřívání volantu. Sám rozpozná, že sedadlo předního pasažéra není obsazeno, a kvůli úspoře energie automaticky vypne topné články v oblasti krku a sedáku. Důraz na každý detail je zřejmý například i z toho, že se mírně zvyšuje intenzita proudění vzduchu klimatizace například k zahřívání hřbetu řidičových rukou.

Na závěr nesmíme ještě zapomenout na brilantní jízdní schopnosti auta v zatáčkách. Lexus LC Convertible držel v ostrých serpentinách jako přibitý kladivem. Odlepit jej od vozovky vyžadovalo nelidské zacházení. Potom se záď vozu díky pohonu zadních kol ladně sklouzne. Zároveň však „kabrio“ parádně filtrovalo menší i středně velké nerovnosti. Do kabiny neprocházely takřka žádné otřesy či rány.

Tagy: