reklama

Důkaz, že charismatická auta ještě nevymřela. Řídili jsme Lexus LC 500 Convertible

Lexus byla první automobilka na světě, která se kvůli emisním normám zřekla naftových agregátu. Díky tomu teď může disponovat v modelovém portfoliu vozem, jako je Lexus LC. Pod jeho kapotou dřímá ne zcela ekologický pětilitrový osmiválec bez turba o výkonu 464 koní. Nově je k dostání také s plátěnou stahovací střechou.

reklama

Japonská prémiová automobilka si pro české novináře a věrné klienty přichystala exkluzivní akci na zámku Chateau Mcely. Během jednoho odpoledne dala zúčastněným okusit veškerá svá aktuálně nabízená auta. Společnost nám dělala tři SUV – Lexus UX, NX i RX. Nechyběly luxusní sedany v podobě modelů ES a LS ani ryze sportovní RCF v limitované edici Track Edition.

Třešničkou na dortu celého programu byla oficiální česká premiéra nového Lexusu LC ve verzi Convertible. Luxusní kabriolet vychází ze stejnojmenného kupé. Oba deriváty spolu sdílí jak vizáž a techniku, tak i motor ze staré školy, tedy vidlicový osmiválec bez „turbodopingu“. Obdivuhodný výkon 341 kW (464 koní) je dostupný až při 7 100 otáčkách. Maximální točivý moment pak definuje hodnota 530 Nm. Hybnou sílu na zadní kola přenáší výhradně 10stupňová automatická převodovka. Varianta s pevnou střechou je k mání také jako hybrid.

Zatímco Lexus LC Convertible je absolutní novinkou, kupé je na trhu dlouhé tři roky. Teprve s příchodem modelového provedení pro rok 2021 se dočkalo větších změn, které se vpily také do kabrioletu. Například korekce prvků zavěšení kol snížila dosavadní hmotnost vozu o 10 kilogramů. Lehčí je i konstrukce 21″ kol z kované slitiny (výbava na přání). Rukám inženýrů neuteklo ani odpružení, jež zajišťuje ještě dokonalejší jízdní vlastnosti.

S ohledem na co nejlepší ovladatelnost vozidla za středních až vysokých rychlostí byl systém řízení stability auta (VSC) rozšířen o nový aktivní asistent zatáčení (ACA). Ten pomáhá lépe kontrolovat průjezd zatáčkou přibrzďováním vnitřních kol v závislosti na intenzitě bočního zrychlení vozidla za působení vyšších sil příčného zrychlení (G) při dynamické jízdě.

V Česku se levnější kupé prodává od 2 790 000 korun, přičemž „Elcéčko“ s plátěnou střechou startuje na částce 3 090 000 korun. Na výběr je hned ze tří výbav – Luxury, Luxury Top a Sport+. Na tuzemský trh pak zamířil jediný exemplář Lexusu LC Convertible v limitované edici Regatta Edition. Pokud si teď na tento kousek brousíte zuby, máte už smůlu. Za 3 690 000 korun byl okamžitě prodán.

Lexus LC 500 Convertible jsme si měli možnost prohlédnout a následně i vyzkoušet v malebném okolí zámku a nabyli jsme přesvědčení, že láska na první pohled opravdu existuje. Přitažlivý kabriolet nás doslova omámil svými futuristickými a dynamickými křivkami. Vzrušení a sexappeal z vozu vyloženě tečou v hektolitrech. Uchvátila nás přední maska chladiče ve tvaru vřetene, která je z chromu a zaujme především rastrem, jež při pohledu z různých úhlů mění svoji optiku.

Málokterý muž potom odolá pohledu na fantasticky vytvarované pozadí. Zajímavým designovým prvkem jsou zde skupinové svítilny, zabudované vertikálně do samotných rohů zadního nárazníku. Chlubí se grafikou, která zdůrazňuje obtékání boků karoserie s poukazem na robustní a stabilní postoj auta. Sportovcům se rozbuší srdce z mohutného zadního difuzoru, skrze který vyčuhují dvě koncovky výfukového systému.

Kabinu vozu bychom asi nejlépe přirovnali k umělecké galerii. Každičký detail je dotažený a vyladěný k dokonalosti. Nacházejí se tady jenom nejkvalitnější materiály. Interiér dokonale snoubí eleganci s luxusem, ale vůbec nevnucuje pocit přeplácanosti či nepřirozenosti. Jedná se o opravdovou oázu klidu, která je neskutečným způsobem podmanivá a vzbuzuje závislost. Lexus LC Convertible nás vtáhl do jiného –⁠ lepšího světa, z něhož se cesty zpět hledají jen těžko. Nepřeháníme, pokud konstatujeme, že jde o nejkrásnější kabriolet všech dob!

Nezapomenutelný zážitek z jízdy zaručuje atmosférický pětilitrový motor, který je jedním slovem velkolepý. Svým zvukovým projevem postaví chlupy na rukou a v žilách rozproudí krev i těm největším flegmatikům. Sešlápnutí akcelerátoru na podlahu připomíná finální část při sexuálním styku. Něco tak vzrušujícího a božského se dá totiž přirovnat málo k čemu. Zvuk motoru skvěle maskuje jeho ne úplně vysoký výkon. Zhruba 460 sudokopytníků rozhýbe haldu železa za rovných pět sekund. Maximální rychlost potom činí 270 kilometrů v hodině. Perfektně fungovala také automatická převodovka, která jednotlivé kvalty neřadila, nýbrž střílela.

Požitek za volantem ještě více umocňuje stahovací plátěná střecha, tu mimo jiné lze složit za 15 vteřin, a to do rychlosti 50 kilometrů za hodinu. Mít vítr ve vlasech a v uších tóninu atmosférického osmiválce je prostě splněným snem nejednoho mladého kluka.

Aby bylo možné jezdit takzvaně „bez střechy“ i v zimě, přišel Lexus s nadčasovým řešením. Specifická regulace pomocí senzoru ve střeše automaticky rozpozná, zda je střecha natažená, nebo stažená, a podle toho uzpůsobuje fungování klimatizace. Při stažené střeše se k automatické regulaci teploty a proudění vzduchu klimatizace zohledňuje například intenzita slunečního záření, venkovní teplota nebo rychlost jízdy.

Nastavitelné topné články zabudované do hlavových opěrek směřují vzduch na krk pasažéra, který se tak okamžitě cítí v teple. Řešení vyhovuje cestujícím všeho vzrůstu a pracuje buďto automaticky, nebo pomocí ručního ovládání se třemi stupni výkonu topení.

Speciálně pro kabriolet byl upraven i inteligentní systém klimatizace Lexus Climate Concierge, jenž v zájmu optimálního fungování koordinuje činnost automatické klimatizace, vyhřívání sedadel i krku a vyhřívání volantu. Sám rozpozná, že sedadlo předního pasažéra není obsazeno, a kvůli úspoře energie automaticky vypne topné články v oblasti krku a sedáku. Důraz na každý detail je zřejmý například i z toho, že se mírně zvyšuje intenzita proudění vzduchu klimatizace například k zahřívání hřbetu řidičových rukou.

Na závěr nesmíme ještě zapomenout na brilantní jízdní schopnosti auta v zatáčkách. Lexus LC Convertible držel v ostrých serpentinách jako přibitý kladivem. Odlepit jej od vozovky vyžadovalo nelidské zacházení. Potom se záď vozu díky pohonu zadních kol ladně sklouzne. Zároveň však „kabrio“ parádně filtrovalo menší i středně velké nerovnosti. Do kabiny neprocházely takřka žádné otřesy či rány.

Tagy:
Šéf KSČM: Tolerovat Babiše bylo správné. Jinak bychom se ztratili v poli opozice
360°

Šéf KSČM: Tolerovat Babiše bylo správné. Jinak bychom se ztratili v poli opozice

Předseda KSČM Vojtěch Filip je přesvědčen, že komunisté udělali správně, když od července 2018 do letošního dubna podporovali druhou vládu Andreje Babiše (ANO). „Nést odpovědnost nám sice snížilo preference, protestní hlasy se totiž sbírají v opozici, ale mnoho jsme toho alespoň prosadili,“ řekl ve speciálním vysílání pořadu 360° Pavlíny Wolfové šéf komunistů.

Noční můra, kritizují české děti karanténu na Maltě. Zbytečné emoce, mírní věc konzul
Koronavirus

Noční můra, kritizují české děti karanténu na Maltě. Zbytečné emoce, mírní věc konzul

Nepříliš povedený výlet na Maltu zažili mladí Češi a Slováci. Na ostrov poblíž Itálie vyrazili na jazykový pobyt, ale kvůli nákaze koronavirem jedné ze studentek museli do karantény. Zde si děti a mladiství stěžovali na její podmínky. Tvrdili, že k jídlu dostávají syrové maso a další nekvalitní jídlo, nebo že jim místní personál neuklízí a v pokojích se tak hromadí odpadky. Český konzul na Maltě ovšem jejich vyjádření mírní a hlásí, že podmínky rozhodně nebyly tak dramatické.

PŘEHLEDNĚ: Španělsko je velmi rizikové. Co potřebujete pro návrat z jednotlivých zemí?
Cestování

PŘEHLEDNĚ: Španělsko je velmi rizikové. Co potřebujete pro návrat z jednotlivých zemí?

Nizozemsko, Španělsko a Baleárské ostrovy se v pondělí na takzvané mapě cestovatele, která stanovuje podmínky pro příjezd z dané země, přesunou do tmavě červených území s velmi vysokou mírou rizika nákazy koronavirem. Pohorší si i několik dalších států – Irsko, Řecko a Monako se posunou do červené a Estonsko do oranžové kategorie. V páteční zprávě o tom informovalo ministerstvo zdravotnictví.

Olympiáda se do Japonska vrací počtvrté. Na prvních hrách zazářila Věra Čáslavská

Tokio, Sapporo, Nagano a letos opět Tokio. V zemi vycházejícího slunce již počtvrté vzplane olympijský plamen. První olympiáda v Japonsku se odehrála v roce 1964 a pro ostrovní císařství představovala zásadní historický milník. Japonci úspěšným uspořádáním letních her ukázali, že i na hlavu poražený národ dokáže znovu vstát z popela. Pro českou gymnastku Věru Čáslavskou znamenalo Tokio také start její zlaté olympijské kariéry.

Sluková na kyslíku a s těžkým průběhem covidu? Vojtěch zveličil informaci z rozhlasu

Není pravda, že by beachvolejbalistka a jedna z nakažených sportovkyň Markéta Nausch Sluková byla v nemocnici s těžkým průběhem nemoci COVID-19, jak uvedl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO). Sportovní agentura, která sportovkyni zastupuje, takovou informaci vyvrátila, to samé udělal Český olympijský výbor (ČOV). Zdrojem zmatku se nakonec stala nešikovně interpretovaná zpráva z rádia, ani tam ale nepadla žádná zmínka o tom, že by sportovkyni trápil těžký průběh covidu. Ministr tím nevědomky nahrál i odpůrcům vakcín.

Z internetu před domy odborníků. Popírači covidu hrozí i useknutím hlav dětem experta

Je hlavní tváří slovenského boje proti koronaviru. Infektolog Vladimír Krčméry je u našich východních sousedů nejvyhledávanějším odborníkem, který spolupracuje se slovenskou vládou. Stal se i prvním očkovaným člověkem na Slovensku, tudíž šel od začátku vakcinace příkladem. Jak ale nyní přiznává, kvůli jeho varováním a predikcím mu pravidelně chodí výhrůžky smrtí. Ty prý míří i na jeho děti.

reklama

Domácí zpravodajství

PŘEHLEDNĚ: Španělsko je velmi rizikové. Co potřebujete pro návrat z jednotlivých zemí?

Nizozemsko, Španělsko a Baleárské ostrovy se v pondělí na takzvané mapě cestovatele, která stanovuje podmínky pro příjezd z dané země, přesunou do tmavě červených území s velmi vysokou mírou rizika nákazy koronavirem. Pohorší si i několik dalších států – Irsko, Řecko a Monako se posunou do červené a Estonsko do oranžové kategorie. V páteční zprávě o tom informovalo ministerstvo zdravotnictví.

Nejtěžší chvíle Karla Gotta: Dávali mi šest měsíců života. Měl jsem ukrutné bolesti

Rok a půl poté, co se Karel Gott vyléčil z rakoviny, měl novou diagnózu, onemocnění krvetvorby. Jeho zdravotní stav se zhoršil a lékaři mu předpovídali pouze šest měsíců života. O době před smrtí napsal nejznámější český zpěvák v autobiografii Má cesta za štěstím, která vyšla 14. července při příležitosti jeho nedožitých 82. narozenin. Přiznal, že měl ukrutné bolesti i halucinace.

Šmucler: Obličej mi stále nefunguje na 100 %. Očkování je třeba lidem lépe vysvětlovat

Šéf České stomatologické komory Roman Šmucler tvrdí, že část tváře, která mu ochrnula po očkování, stále nefunguje na 100 procent. O možných vedlejších účincích nicméně věděl a již dříve uvedl, že vakcinace nelituje. Jen by byl rád, kdyby se lidem vedlejší účinky vysvětlovaly lépe. Když se trhá zub, taky existuje vzácná šance, že se během zákroku třeba zlomí čelist, uvedl Šmucler na CNN Prima NEWS.

reklama