Škoda začíná prodávat svůj nejlevnější model. Nový sedan se inspiroval Fabií

Rostoucí ceny nových aut dnes dělají i z dříve lidovějších vozů, jakými byly české škodovky, luxusní zboží. Platí to i pro obrovský indický trh, kde však česká automobilka nedávno zahájila velkou „modelovou ofenzivu“. Na tamním trhu vyjde nová Slavia mnohem levněji než nejmenší Fabia v Česku.

Začalo to být jasné už po prvních fotografiích interiéru, ale až teď do sebe všechny dílky skládačky správně zapadly. Řeč je o Škodě Slavia, novém sedanu pro indický trh, který se zjevně inspiroval v menší hatchbackové Fabii. Jde tak v podstatě o novodobou Fabii Sedan, která je z 95 procent vyrobena v Indii. Zaujmou také na naše poměry velice příznivé ceny, které jsou v přepočtu z indických rupíí nižší než u nejmenšího modelu Fabia v Česku.

O desetitisíce levnější

Zatímco nejlevnější model největší české automobilky stojí na českém trhu přinejmenším 339 900 korun, Slavia, která v Indii přichází v těchto dnech do prodeje, startuje na ceně 1 069 000 rupií, což je podle aktuálního přepočtu 315 000 Kč – to vše se solidní výbavou a turbomotorem. Malou Fabii přitom za necelých 340 000 Kč obdržíte ve zcela hrubém základu s dýchavičným litrovým tříválcem MPI a mnoha kompromisy v komfortní výbavě.

Nejdražší provedení Slavie přitom není v Indii zrovna laciné. Verzi s automatickou převodovkou DSG, silným motorem 1.5 TSI a plnou výbavou tam lze koupit zhruba za 523 000 Kč, tedy přibližně o tři tisíce dráž než základní Škodu Octavia na českém trhu (519 900 Kč). Už podle dřívějších vyjádření automobilky se však tohoto praktického i relativně pohledného modelu evropský trh nedočká, maximálně tak ještě jihoamerický nebo severoafrický. Dost možná by se přitom zrovna u nás mohl stát bestsellerem – a nejen díky ceně.

Plnohodnotné auto

Loni na podzim představená Slavia disponuje všemi podstatnými prvky, které by moderní auto mělo mít. Oproti někdejšímu nevzhlednému sedanu Škoda Fabia sedan má Slavia jednu nepopíratelnou výhodu – je vcelku pohledná.

S LED světly vpředu i vzadu, digitálním přístrojovým panelem a 10" dotykovým displejem splňuje standardy nejen indických aut pro rok 2022. Má dokonce ambientní osvětlení a kůží potažená ventilovaná přední sedadla. S evropskými modely firmy ji spojuje i vysoká úroveň praktičnosti, kterou byste od Škody očekávali, jako například 521litrový zavazadlový prostor rozšiřitelný na 1 050 litrů sklopením zadních sedadel.

Pod kapotou nejsou žádné diesely, jelikož k dispozici budou pouze benzinové agregáty 1,0 TSI a 1,5 TSI. Tříválcový agregát má výkon 85 kilowattů (115 koní) a točivý moment 175 Newtonmetrů přenášený na přední nápravu prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo volitelného automatu se stejným počtem převodových stupňů. Pokud se zákazník rozhodne pro čtyřválec, získá 110 kW (150 koní) a 250 Nm, přenášených prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo sedmistupňového DSG na přední kola. Elektrifikace se u tohoto modelu zatím neplánuje.

Auto se bude prodávat v Indii, Nepálu a na Srí Lance. Cílem je prodat asi 100 tisíc vozů, čímž by se Indie dostala do pěti nejúspěšnějších trhů Škody Auto.

Tagy: