reklama

Stočené tachometry mají nejčastěji německé prémiovky, ale také škodovky

Ilustrační foto
Zdroj: KIA

Výběr správného ojetého vozu je mnohdy nadlidským úkolem. Jak kupující, tak prodávající chtějí mít z obchodu zisk. Často tedy dochází k tomu, že zakoupené auto, které je na první pohled zcela v pořádku, se postupem času ukáže jako naprostý „šrot“. Na povrch začnou vyplouvat skryté a někdy i velmi závažné poruchy, jež s sebou přináší vysoké náklady na opravu. V některých případech mohou vyjít dokonce dráž než auto samotné.

reklama

Jak těmto situacím předejít? Vůbec nejdůležitějším krokem je ověřit si stav najetých kilometrů. Jejich počítadlo totiž do značné míry odráží aktuální kondici a opotřebení každého vozidla. Díky tomu se vyvarujete koupi příslovečného zajíce v pytli, tedy auta, které bude v lepším případě velkou kasičkou na peníze, v horším případě se vám doslova rozpadne pod rukama. Důkladné prověření reálného stavu vám ušetří nejen spoustu nepříjemného vyřizovaní, ale také hromadu financí.

Společnost carVertical, která pomocí VIN kódu kontroluje historii automobilů, provedla výzkum s cílem zjistit, která auta mají nejčastěji stočené kilometry. Za posledních 12 měsíců (říjen 2019 až říjen 2020) analyzovala více než půl milionu údajů. Jednotlivá data shromažďovala z různých trhů po celém světě včetně České republiky, Polska, Rumunska, Maďarska, Francie, Slovinska, Slovenska, Lotyšska, Bulharska, Ukrajiny, Srbska, Německa, Chorvatska, Ruska a Spojených států amerických.

V tabulce pod tímto textem naleznete žebříček patnácti vozů s nejčastěji stočenými kilometry, poměr naftových a benzinových modelů a nejčastěji dotčené roky výroby.

% stočených Model Diesel Benzin Roky výroby
34,0 BMW řady 7 77,7% 22,3% 2009, 2010, 2011
29,5 BMW X5 81,3% 18,7% 2008, 2011, 2012
27,5 BMW řady 5 85,3% 14,7% 2010, 2011, 2012
21,0 BMW řady 3 66,7% 33,3% 2005, 2007, 2008
17,1 BMW X3 74,7% 25,3% 2007, 2011, 2013
16,2 BMW řady 1 72,4% 27,6% 2006, 2008, 2009
10,1 Audi A6 97,5% 2,5% 2006, 2007, 2012
7,9 VW Touareg 98,0% 2,0% 2008, 2011, 2013
6,9 Audi A5 93,5% 6,5% 2008, 2010, 2011
6,7 Mercedes třídy E 97,4% 2,6% 2002, 2003, 2004
6,7 VW Passat 91,2% 8,8% 2006, 2010, 2016
6,3 Škoda Superb 96,0% 4,0% 2010, 2015, 2017
6,3 Audi A4 91,6% 8,4% 2008, 2009, 2013
6,3 Škoda Octavie 89,2% 10,8% 2011, 2012, 2014
6,1 VW Transporter 90,5% 9,5% 2004, 2008, 2012

Výsledky ukazují, že automobily s nejčastěji stočenými kilometry podle společnosti carVertical jsou německého původu, naftová a více jak deset let stará. Konkrétně se jedná o modely značky BMW (řada 7, X5, řada 5, řada 3 nebo X3 a řada 1). Následuje Audi s oblíbenou „á šestkou“ a Volkswagen s velkým SUV Touareg. Nechybí zde ani zástupce trojcípé hvězdy: Mercedes-Benz E-Class. Vozy prémiového segmentu mají tedy mnohem častěji stočené kilometry než auta nižších tříd.

Do žebříčku se bohužel vměstnala i dvojice škodovek. Hůře si vede vlajková loď Superb, která drží dvanáctou pozici, o dvě příčky za ní je potom (nejen) český bestseller Octavie. Oba modely však spojuje totožný koeficient 6,3 procent. K umazávání kilometrů nejčastěji dochází u dieselů, což potvrzuje jak Superb (96 procent nafta a 4 procenta benzin), tak i Octavie (89,2 procent nafta a 10,8 procent benzin). Tachometr Superbu však bývá nejvíce stáčen u mladších vydání.

TOP 15 aut s nejčastěji stočenými tachometry
TOP 15 aut s nejčastěji stočenými tachometry

Nejčastěji lze podvody s počtem ujetých kilometrů zaznamenat ve střední a východní Evropě. Například každé desáté auto v Rumunsku a Lotyšsku má pravděpodobně stočený tachometr. Česká republika je s necelými osmi procenty vysoko nad průměrem, na rozdíl od Slovenska, kde je počet „cinknutých ojetin“ zhruba poloviční. Ani koupě z Německa není úplně bez rizika a pravděpodobnost, že má auto stočený tachometr, je tu dvakrát vyšší než ve Francii.

K tématu

Tagy: BMW Volkswagen Audi Škoda Auto Mercedes-Benz ojetá auta prodej automobilů bazarové vozy spolehlivá auta nespolehlivá auta stočený tachometr levná auta
reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Zdravotnictví

Odvolat profesora Pirka bylo složité, přiznává ředitel IKEM. Roli hrál věk a investice

Odvolat profesora Pirka bylo složité, přiznává ředitel IKEM. Roli hrál věk a investice

Bylo to těžké rozhodnutí, pan profesor je nesmírný odborník a živá legenda, řekl ke konci Jana Pirka ve funkci přednosty Kardiocentra ředitel Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) Michal Stiborek. Jako důvod uvedl věk v kombinaci s potřebou mít někoho, kdo zastřeší investice, které centrum v dalších deseti až patnácti letech čekají. Pirk chtěl ve funkci ještě nějakou dobu zůstat, v institutu bude i nadále operovat.

Trosky čínské rakety mají o víkendu vstoupit do atmosféry Země. Hrozí nám nebezpečí?
Pěsti na ledě. Hráči New Yorku Rangers a Washingtonu se brutálně servali
Skupina lidí prožila 40 dní v jeskyni: Nechtěli jsme pryč, říká badatel
„Věříte Hamáčkovi?“ tázala se Babiše Pekarová. Premiér neodpověděl
reklama
reklama
Rotační výuka by měla skončit koncem měsíce, říká školství. Babiš mluví o 17. květnu

Školství

Domácí zpravodajství

Další články
reklama
reklama