Němec Hans-Jörg von Gemmingen je jedním z nejznámějších majitelů automobilu od americké společnosti Tesla. S Modelem S P85 už ujel více než 1,5 milionu kilometrů. K pozoruhodnému výkonu mu gratuloval samotný Elon Musk.
Jestli patříte mezi fanoušky automobilky Tesla, možná jste se už někdy setkali s pánem, který se jmenuje Hans-Jörg von Gemmingen. Elektromobil si koupil v roce 2014 a už v roce 2019 prostřednictvím svého účtu na sociální síti Twitter hlásil, že s Teslou pokořil hranici 1 000 000 najetých kilometrů, k čemuž mu už tehdy gratuloval zakladatel Tesly Elon Musk.
Přesné datum koupě vozidla není známo, ale v principu lze říci, že musel denně najet v průměru minimálně 450–550 kilometrů. Tesla v roce 2012 pro tento model udávala dojezd 502 kilometrů, po prvním faceliftu však oficiální číslo kleslo na 402 kilometrů, což je reálnější hodnota.
#NeuesProfilbild pic.twitter.com/wEsk1ZW3yC
— Hansjörg von Gemmingen - Hornberg (@gem8mingen) January 6, 2022
Věčně na cestách
Od listopadu 2019 už stihl Hans-Jörg ujet dalšího půl milionu kilometrů, teprve nedávno totiž na svůj Twitter nahrál fotografii zachycující tento nájezd zobrazený na virtuální přístrojovce Tesly. Znamená to, že během pandemie covidu svůj denní průměr ještě zvedl, a to na něco víc než 600 kilometrů. Na světě asi existuje jen málo lidí, kteří mají takové zkušenosti s Teslou Model S v reálném provozu. Jak tedy svému majiteli za ta léta a statisíce kilometrů sloužila?
Cesta k 1,5 milionu najetých kilometrů nebyla úplně beze strastí. Majitel se německému magazínu Auto Bild svěřil, že v rámci prvních 700 000 kilometrů Tesla v rámci záruky třikrát měnila elektromotor vozu a čtvrtý byl na odpis zhruba po najetí prvního milionu. Podle informací webu Insideevs.com za selhání elektromotorů může zejména fakt, že se jednalo o první generace pohonu Tesly, který měl problémy se zvládáním velké síly a točivého momentu. V současnosti by už prý elektromotory Tesly měly být spolehlivější.
Vydrží baterie milion?
Problém nastal i s trakčním akumulátorem, který sloužil 290 000 kilometrů a poté došlo k neznámé chybě, kvůli které musel být (opět v rámci záruky) vyměněn. Hans-Jörg dostal náhradní „ojetý“ akumulátor, protože Tesla věřila, že problém s původním vyřeší. Náhradu nakonec používal přibližně půl roku a najel s ní 150 000 kilometrů.
Potom americká automobilka do elektromobilu nainstalovala zcela novou baterii. Podle některých zdrojů je možné, že tento akumulátor v Modelu S P85 slouží dosud, což by indikovalo, že reálně umí vydržet i milion kilometrů při velké zátěži. Tyto informace však zatím majitel vozidla navzdory množství otázek nepotvrdil.
S vozem plánuje Hans-Jörg von Gemmingen jezdit i nadále. Od Elona Muska už by si ale asi zasloužil za odměnu novější model.