Ruský potravinový obchodní řetězec Mere cítí v době koronavirové pandemie a nárůstu cen vzhledem ke své diskontní cenové politice příležitost na trhu a postupně se snaží expandovat do dalších středoevropských a západoevropských zemí. Svou konkurenceschopnost zakládá na nízkých cenách. Působí již v Německu, Polsku a v řadě dalších zemí. Nově avizuje otevření prodejen v Rakousku a Velké Británii. Přijde řada i na ČR?
Šéf nákupu Mere pro Velkou Británii Pavels Antonovs podle deníku The Scottish Sun například začátkem května prohlásil, že na „ostrovech“ bude supermarket o 30 procent levnější než konkurenti.
„Jsme mezerou na trhu. Nemáme žádné konkurenty,“ uvedl Antonovs poté, co řetězec zveřejnil seznam zvažovaných měst pro své prodejny. „Naším modelem jsou žádné služby a žádný marketing,“ dodal Antonovs, čímž napověděl, ve kterých oblastech hledá jeho společnost úspory.
I to dokládá cenovou politiku řetězce, který staví na diskontních cenách. Také proto se mu občas přezdívá „ruský Lidl“.
Obchodní řetězec Mere je součástí skupiny Svetofor patřící mezi největší maloobchodní provozovatele v diskontním sektoru v Rusku. Svetofor založený v roce 2009 má v Rusku, Bělorusku a střední Asii přes 2 500 prodejen.
Expanze do Pobaltí, Itáliie, Španělska a možná i ČR
Samotný diskontní řetězec Mere působí v Evropě od roku 2017, kdy byla zaregistrována první pobočka mimo Rusko, a to v Rumunsku. V současnosti má supermarket prodejny například v Rumunsku, Bělorusku, Litvě, na Ukrajině, ale i v Německu a Polsku. Na webových stránkách pak Mere avizuje brzké otevření prvních obchodů v Rakousku.
Své „centrální nákupní kanceláře“ v posledním roce otevřela společnost v Bulharsku, Itálii, Španělsku nebo Řecku a expanzi plánuje také do všech pobaltských zemí. Podle webu News in 24 plánuje Mere výhledově projekt i v České republice.