Neočkujte se, vyzývá nápis na boku pohřebního vozu, který jezdí po Severní Karolíně. Automobil patří marketingové společnosti BooneOakley, která chtěla kontroverzní cestou poukázat na to, že u neočkovaných existuje vyšší riziko, že na covid zemřou.
Fotbaloví fanoušci ve městě Charlotte narazili v neděli při cestě na stadion na podivný nákladní vůz. Vozidlo bylo nalakované načerno a na jeho bocích i vzadu byla výzva „Nenechte se očkovat“ a nápis „Pohřební služba Wilmore“.
Na první pohled by člověk myslel, že vůz řídí některý z odpůrců očkování. Ve skutečnosti ale jde o důmyslnou reklamní kampaň marketingové agentury BooneOakley, která chce občany Severní Karolíny motivovat k vakcinaci. Ostatně na stylizované marketingové fotografii pohřebního vozu, je jméno společnosti dobře viditelné.
Pohřební služba Wilmore, na niž nákladní vůz zdánlivě poutá, ve skutečnosti neexistuje. Na internetové adrese wilmorefuneralhome.com se neshromažďují odpůrci očkování. Právě naopak. Na webu uživatelé naleznou pobídku, aby se lidé koronavirových vakcín nebáli. „Očkujte se ihned. Pokud ne, brzy se uvidíme,“ píše imaginární firma Wilmore. Po kliknutí na odkaz na webu je člověk přesměrován na zdravotnické stránky, kde se může registrovat k vakcinaci.
Americká CNN kontaktovala ředitele marketingové firmy BooneOakley, aby jim svůj reklamní tah vysvětlil. „Měl jsem pocit, že konvenční kampaně nefungují. Všude vidíte jen obyčejné výzvy ‚Dejte se očkovat‘ nebo ‚Běžte si pro dávku‘, všechno to splývá,“ komentoval David Oakley. „Chtěli jsme se na to podívat z jiného úhlu a trochu lidi šokovat, aby se zamysleli,“ doplnil.
„Udělali jsme to, protože chceme, aby se lidé očkovali, a věříme, že pokud se díky nám nechá vakcinovat byť jen jediný člověk, bude to velký úspěch. Jeden jediný a podle mě to bude stát za to,“ uzavřel Oakley pro CNN.