Nová Kia Niro zůstává crossoverem, má však hezčí design nebo eukalyptová sedadla

Nové Niro navazuje na svého předchůdce, který přišel v roce 2016 s poněkud nemastným a neslaným designem. Šlo však o první model Kia v Evropě, který si zákazníci mohli koupit jako full hybrid, ale také ze sítě napájený plug-in hybrid a elektromobil pod označením e-Niro. Novinka má ambice prodeje předchůdce značně překonat.

Nové Niro nabízí i nadále různé možnosti elektrifikace, dostalo ale podstatně atraktivnější design a v interiéru mnohé prvky převzaté z modelu EV6. Novinka zevnějškem navazuje na koncept Habaniro představený v roce 2019, ale také na větší model Sportage. Oproti předchůdci působí auto z profilu kompaktněji a dostalo vyváženější proporce.

Více sci-fi, více funkcí

Ztvárněním přední masky má Niro nejblíže k velkému Sorentu, což znamená, že světla nepůsobí tak kontroverzně jako u modelu Sportage. Charakteristický „tygří nos“, jak Kia přezdívala mřížce nad chladičem, se už stává minulostí.

Vzadu jsou vysoko umístěná vertikální LED světla zasahující do poměrně hutných C-sloupků, které jsou vždy jiné barvy než zbytek karoserie. Dá se předpokládat, že směrová světla si našla místo dole v nárazníku. Robustní vzhled auta dotváří oplastování dveří a blatníků, na výběr bude více barev zadních C-sloupků.

Velkou evolucí si prošel také interiér v minimalistickém stylu. Model Kia EV6 zde připomíná zejména design volantu, přístrojový štít se dvěma opticky spojenými obrazovkami, ale také praktický panel pro ovládání audia a zároveň klimatizace.

Přístrojovou desku pomáhají opticky rozšířit panely dveří s výraznou šikmou linií, ve které je kromě madla také ovládání oken a zrcátek.

Kia chce do nové doby přijet v co možná nejekologičtějším pojetí. Kabina Nira je tak tvořena z recyklovaných a ekologických materiálů. Na výrobu stropnice byly použity staré tapety. Sedadla jsou zase potažena látkou Tencel, pro jejíž výrobu se používají listy eukalyptu. Korejci navíc upozorňují, že na palubě nebudou rakovinotvorné látky, jako je benzen nebo toluen. Nové auto by tak mělo mít také jinou vůni, než na jakou jsme zvyklí.

Ticho především

Kia zatím nezveřejnila žádné technické parametry nového Nira, vyzdvihuje tak alespoň použití ekologických materiálů, ale také postupů při výrobě auta.

Součástí výbavy bude funkce Greenzone Drive Mode, díky které auto na základě mapových podkladů umí v zelených zónách města automaticky přepnout na bezemisní elektrický pohon.

U hybridů můžeme očekávat použití přeplňovaného benzinového čtyřválce 1,6 T-GDi ve spolupráci s elektromotorem. Jejich systémový výkon byl dosud u kompaktních modelů jako Niro, Ceed SW a XCeed stejný, nabízel 104 kW (141 koní). U větších modelů s jednašestkou a elektromotorem však umí Kia vydolovat i 196 kW (265 koní).

Kompletní ceník dosluhujícího vozu Kia Niro najdte zde.

Tagy: