Nová Škoda Fabia, oblíbený mladoboleslavský hatchback, který byl oficiálně představen počátkem května, už zná i slovenské ceny. Ty však nepotěší českého zákazníka, jelikož startují na nižší částce než u nás. Zatímco u východních sousedů začínají na 11 760 eurech, což je v přepočtu zhruba 299 136 Kč, v Česku za ni zaplatíme o 30 tisíc víc. CNN Prima NEWS podrobně zkoumala proč a našla hned několik důvodů.
Tím prvním a nejzásadnějším je fakt, že nová Škoda Fabia se v Česku nabízí až od vyšší výbavy Ambition. Naopak na Slovensku mohou tamní zákazníci zvolit také tu vůbec nejzákladnější verzi Active, která pro české zákazníky prozatím k dostání nebude.
S úplným „holátkem“ navíc může být spjat i nejslabší atmosférický motor 1.0 MPI 48 kW (65 koní) spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou. Ani ten tak pro Čechy k dispozici nebude. Naši východní sousedé už jej mají v ceníku, ale s dodatkem, že dorazí v roce 2022. Uveřejněná cena základního modelu činí 11 760 eur (299 136 Kč).
Škoda Fabia odhalila i ceny dražších verzí. S automatem stojí přes 400 tisíc
Mladoboleslavská automobilka spustila na svém webu konfigurátor nové Škody Fabia. Z něj lze vyčíst i ceny dražších motorizací, dosud byly známé spíš dostupnější varianty. Cena za jednotku 1.0 TSI o výkonu 81 kW s automatem ve výbavě Ambition činí 409 900 korun.
„Českou“ Škodu Fabia čtvrté generace v provedení Ambition žene kupředu obdobný agregát, ovšem naladěný na vyšší výkon, konkrétně na 59 kW (80 koní). Tuzemský základní model pak vyjde na 329 900 Kč (kompletní ceník naleznete zde). Pokud bychom se podívali na tuto kombinaci pohonu a výbavy na Slovensku, můžeme zůstat klidní, jelikož zde stojí 13 360 eur (přibližně 340 tisíc korun).
Levněji nás přijde také slabší přeplňovaná motorizace 1.0 TSI 70 kW (95 koní) v kombinaci s variantou Ambition (Česko – 349 900 Kč versus Slovensko – 357 640 Kč). Naopak za výkonnější přeplňovaný benzinový agregát 1.0 TSI 81 kW (110 koní) si připlatíme. Na Slovensku ve spojení s výbavou Ambition a šestistupňovou manuální převodovkou stojí 14 360 eur, respektive 365 271 Kč, zatímco v Česku 369 900 Kč. U automatické převodovky je tomu zase obráceně (Česko – 409 900 Kč versus Slovensko – 403 426 Kč).
Zaměříme-li se na provedení Style, které je vrcholem nabídky jak u nás, tak i na Slovensku, zjistíme, že téměř ve všech případech vyjde levněji české zákazníky. Pouze s nejvýkonnějším motorem a automatickou převodovkou je cenově příznivější pro Slováky. Přesvědčte se sami v tabulce.
Cenová politika výbavy Style
Česko | Slovensko | |
---|---|---|
1.0 MPI 59 kW (80 k) 5° MP | 359 900 Kč | 14 760 € (375 446 Kč) |
1.0 TSI 70 kW ( 95 k) 5° MP | 379 900 Kč | 15 460 € (393 251 Kč) |
1.0 TSI 81 kW ( 110 k) 6° MP | 399 900 Kč | 15 760 € (400 882 Kč) |
1.0 TSI 81 kW ( 110 k) 7° AP | 439 900 Kč | 17 260 € (439 037 Kč) |
Co můžeme našim východním sousedům závidět, je prodloužená záruka na 5 let/100 000 km, kterou obdrží zdarma už k základní variantně Active. U nás se připlácí osm tisíc korun. Jinak mají zmiňované verze v Česku i na Slovensku téměř shodnou strukturu výbav.