Čtvrtá generace Škody Superb má sice dorazit až za dva roky, automobilce se ale zcela nepodařilo utajit její design. Designerské črty naznačují, že revoluci čekat nemáme. Ostatně, půjde o poslední generaci Superbu se spalovacím motorem. Evoluce tedy musí stačit.
Na webu Motor1.com se zcela překvapivě objevila nenápadná informace o čtvrté generaci vlajkové lodi české automobilky. Designové skici ukazují, které zásadní designové prvky novinka dostane do vínku. Základním rysem vzhledu vozidla bude prý tzv. „Škoda Powerdome“, tedy v podstatě tradiční souhra klenuté kapoty s několika výraznými prolisy s plasticky vystupující čelní maskou.
Inovace bez legrace
Mladá Boleslav se i nadále bude držet designového jazyka „Crystalline“, což znamená, že nový Superb budou zdobit ostré hrany zjemněné méně výraznými plynulými liniemi. Už tradičním elementem bude C-grafika koncových LED světlometů, zdá se však, že bude opět o něco více natažena v horizontálním směru, což opticky rozšíří zadní část české limuzíny.
Škoda Superb čtvrté generace dostane i typickou linii oken, která se však u zadních dveří výrazněji zvedá a zasahuje až za ně. Škodovka zároveň utvrdila fanoušky modelu, že i nástupce aktuální verze bude stále za svou top prioritu považovat bohatý vnitřní prostor a rozměrný kufr. Zkrátka evoluce stávajícího modelu se vším všudy, která bude nejspíš ponejvíce připomínat přeměnu Passatu B7 na B8 vydávanou za zcela novou generaci.
Masivní maska přídě by mohla být podobná těm od současných BMW a současně vyhovující čínskému vkusu. Zdroj: autoevolution.com
Přinejmenším mild-hybrid
Superb by se měl s příchodem nové generace stát jasnou technologickou vlajkovou lodí značky – tedy aspoň pokud jde o auta s nějakou formou přítomnosti klasického spalovacího motoru. Na prostý benzinový či naftový pohon už ale můžeme rovnu zapomenout, základní level budou napříště podobně jako u jiných modelů značky tvořit mild-hybridy. Elektrifikace má hrát prim i z pohledu top motorizací. Jednou z nich bude určitě plug-in hybrid, který by měl nabídnout elektrický dojezd až na úrovni 100 kilometrů. Zda se tato domněnka přetaví do reality, to uvidíme až časem. Jisté však je, že v nabídce budou i nadále jednotky spalující naftu, konkrétně motor 2.0 TDI s 48V elektrickou palubní sítí.
O interiéru zatím skoro nic nevíme, lze ale velmi pravděpodobně očekávat, že se vydá cestou, kterou naznačily modely Octavia či elektrický Enyaq. Počítat tedy určitě můžeme třeba s head-up displejem s rozšířenou realitou, nejnovějším infotainmentem či centrálním displejem s větší úhlopříčkou.
Novinka by na trh každopádně měla dorazit v roce 2023, vyrábět se bude spolu s novou generací VW Passat v Bratislavě.