Automobilka populárního vizionáře Elona Muska přivezla do Česka omlazený Model 3. Nejdostupnější vůz s písmenem „T" na kapotě doznal hned několika designových změn, které mají pozitivní vliv na dojezd i dynamiku. Kámen na kameni rozhodně nezůstal ani uvnitř, kde opět přibylo hned několik kontroverzních řešení. Novinkovou Teslu jsme si měli možnost naživo prohlédnout v prvním oficiálním českém showroomu.
Více než dva miliony prodaných kusů za šest let výroby. To jsou čísla jasně hovořící o úspěchu Modelu 3 ve světě. Šest let už je ale přece jen dlouhá doba, proto se není čemu divit, že se ho američtí inženýři rozhodli trochu omladit. I když trochu není úplně ten správný výraz. Změny jsou totiž natolik zásadní, že by se u ostatních automobilek klidně dalo bavit o nové generaci. U Tesly však nikoliv.
K tématu: Tesla zahájila výrobu revolučního pick-upu Cybertruck. Má už 1,6 milionu předobjednávek
V jednoduchosti je síla
Na první pohled si nelze nevšimnout ještě uhlazenější a elegantnější karoserie, které vévodí příď s přepracovanými světlomety. Nově jsou tenčí, čímž vozu propůjčují agresivnější výraz. Na bocích pro změnu nechybí tradiční zajíždějící kliky či bezrámové dveře. Vzadu pak najdeme mohutnější difuzor nebo světla s novým světelný podpisem. „Trojka“ také dostala nová 18palcová a 19palcová kola i dvě nové barvy – červenou a šedou. Veškeré úpravy na Modelu 3 se uskutečnily ve prospěch lepší aerodynamiky. Výsledkem je tedy nejen nižší hluk na palubě, ale také prodloužení dojezdu, aniž by se muselo sahat na techniku.
V jednoduchosti je síla. Tak tímto heslem se Tesla u modernizovaného Modelu 3 bezesporu řídila. Zdroj: Bart Běhal
Důležité změny se rovněž odehrály uvnitř auta, odkud zmizelo vše nepotřebné a ještě více se soustředilo na jednoduchost. Prakticky tu není nic jiného než sedadla, volant a středový displej. Zmizely dokonce i páčky pod volantem, takže teď se vše včetně blinkrů nebo stěračů ovládá skrze tlačítka přímo na něm. Marně byste hledali také řadící páku. Rychlosti se totiž volí skrze středový displej s úhlopříčkou 15,4 palce, který zároveň nahrazuje palubní budíky. Ani ty totiž v modernizované Tesle Model 3 nenajdete. Ve druhé řadě sedadel potom nově přibyl osmipalcový dotykový displej s integrovaným ovládáním klimatizace, ventilace a multimediálního systému.
Vylepšená „Trojka“ nemá žádné stupně výbav, jako tomu bývá zvykem u běžných mainstreamových automobilů. De facto vše je vlastně ve standardu. Dokonce i vyhřívání či odvětrávání sedadel, kvalitní audiosystém, prémiové materiály, zmíněné displeje, obří střešní okno a mnoho dalšího. Připlatit se dá pouze za barvu laku, světlejší interiér, větší kola, tažné zařízení, nabíječku nebo za autopilota a zcela autonomní řízení. To jen pro zajímavost přijde na rovných 200 tisíc korun.
K mání jsou aktuálně dvě verze pohonu. Základní s jedním elektromotorem a náhonem na zadní kola akceleruje z klidu na 100 km/h za 6,1 sekundy, nabíjí až 170 kilowatty a na jedno dobití ujede až 554 kilometrů. Provedení Long Range se dvěma elektromotory a čtyřkolkou zrychlí z nuly na stovku za 4,4 sekundy, nabíjí 250 kilowatty a ujede prý až 678 kilometrů. Obě varianty se rozjedou na maximálně 201 km/h. Veškeré další údaje týkající se pohonů automobilka nezveřejňuje.
Téměř bezkonkurenční cena
Zato ale zveřejňuje cenu omlazené Tesly Model 3, která je pro zájemce o elektromobil obzvláště lákavá. Na českém trhu totiž startuje na částce 1 053 990 Kč včetně daně. Za podobou cenu se u nás prodávají elektrická auta typu miniaturní Hondy e, Opelu Combo Van nebo Volkswagenu ID.3. Například Škoda Enyaq iV vyjde v základu na 1 239 900 Kč. Verze Long Range pak začíná na 1 253 990 Kč. Novinkovou „Trojku“ jsme si měli možnost prohlédnout v úplně prvním oficiálním showroomu značky Tesla v České republice, konkrétně v pražských Čestlicích. Není však tajemstvím, že další už se chystají. Brzy se dočkají třeba zákazníci v Brně.
Pod tímto odkazem naleznete nejlevnější elektromobily na českém trhu.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Speciální detektory kouře a lepší odvětrávání, parkování elektromobilů v garážích zřejmě čekají změny