Omlazená Tesla je výrazně levnější než Škodovka. Konkurenci drtí výkonem i dojezdem

Automobilka populárního vizionáře Elona Muska přivezla do Česka omlazený Model 3. Nejdostupnější vůz s písmenem „T" na kapotě doznal hned několika designových změn, které mají pozitivní vliv na dojezd i dynamiku. Kámen na kameni rozhodně nezůstal ani uvnitř, kde opět přibylo hned několik kontroverzních řešení. Novinkovou Teslu jsme si měli možnost naživo prohlédnout v prvním oficiálním českém showroomu.

Více než dva miliony prodaných kusů za šest let výroby. To jsou čísla jasně hovořící o úspěchu Modelu 3 ve světě. Šest let už je ale přece jen dlouhá doba, proto se není čemu divit, že se ho američtí inženýři rozhodli trochu omladit. I když trochu není úplně ten správný výraz. Změny jsou totiž natolik zásadní, že by se u ostatních automobilek klidně dalo bavit o nové generaci. U Tesly však nikoliv.

K tématu: Tesla zahájila výrobu revolučního pick-upu Cybertruck. Má už 1,6 milionu předobjednávek

V jednoduchosti je síla

Na první pohled si nelze nevšimnout ještě uhlazenější a elegantnější karoserie, které vévodí příď s přepracovanými světlomety. Nově jsou tenčí, čímž vozu propůjčují agresivnější výraz. Na bocích pro změnu nechybí tradiční zajíždějící kliky či bezrámové dveře. Vzadu pak najdeme mohutnější difuzor nebo světla s novým světelný podpisem. „Trojka“ také dostala nová 18palcová a 19palcová kola i dvě nové barvy – červenou a šedou. Veškeré úpravy na Modelu 3 se uskutečnily ve prospěch lepší aerodynamiky. Výsledkem je tedy nejen nižší hluk na palubě, ale také prodloužení dojezdu, aniž by se muselo sahat na techniku.

Důležité změny se rovněž odehrály uvnitř auta, odkud zmizelo vše nepotřebné a ještě více se soustředilo na jednoduchost. Prakticky tu není nic jiného než sedadla, volant a středový displej. Zmizely dokonce i páčky pod volantem, takže teď se vše včetně blinkrů nebo stěračů ovládá skrze tlačítka přímo na něm. Marně byste hledali také řadící páku. Rychlosti se totiž volí skrze středový displej s úhlopříčkou 15,4 palce, který zároveň nahrazuje palubní budíky. Ani ty totiž v modernizované Tesle Model 3 nenajdete. Ve druhé řadě sedadel potom nově přibyl osmipalcový dotykový displej s integrovaným ovládáním klimatizace, ventilace a multimediálního systému.

Vylepšená „Trojka“ nemá žádné stupně výbav, jako tomu bývá zvykem u běžných mainstreamových automobilů. De facto vše je vlastně ve standardu. Dokonce i vyhřívání či odvětrávání sedadel, kvalitní audiosystém, prémiové materiály, zmíněné displeje, obří střešní okno a mnoho dalšího. Připlatit se dá pouze za barvu laku, světlejší interiér, větší kola, tažné zařízení, nabíječku nebo za autopilota a zcela autonomní řízení. To jen pro zajímavost přijde na rovných 200 tisíc korun.

K mání jsou aktuálně dvě verze pohonu. Základní s jedním elektromotorem a náhonem na zadní kola akceleruje z klidu na 100 km/h za 6,1 sekundy, nabíjí až 170 kilowatty a na jedno dobití ujede až 554 kilometrů. Provedení Long Range se dvěma elektromotory a čtyřkolkou zrychlí z nuly na stovku za 4,4 sekundy, nabíjí 250 kilowatty a ujede prý až 678 kilometrů. Obě varianty se rozjedou na maximálně 201 km/h. Veškeré další údaje týkající se pohonů automobilka nezveřejňuje.

Téměř bezkonkurenční cena

Zato ale zveřejňuje cenu omlazené Tesly Model 3, která je pro zájemce o elektromobil obzvláště lákavá. Na českém trhu totiž startuje na částce 1 053 990 Kč včetně daně. Za podobou cenu se u nás prodávají elektrická auta typu miniaturní Hondy e, Opelu Combo Van nebo Volkswagenu ID.3. Například Škoda Enyaq iV vyjde v základu na 1 239 900 Kč. Verze Long Range pak začíná na 1 253 990 Kč. Novinkovou „Trojku“ jsme si měli možnost prohlédnout v úplně prvním oficiálním showroomu značky Tesla v České republice, konkrétně v pražských Čestlicích. Není však tajemstvím, že další už se chystají. Brzy se dočkají třeba zákazníci v Brně.

Pod tímto odkazem naleznete nejlevnější elektromobily na českém trhu.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Speciální detektory kouře a lepší odvětrávání, parkování elektromobilů v garážích zřejmě čekají změny

Tagy: