Po ne úplně vydařeném startu první generace BMW X2 se v Mnichově rozhodli vytrvat a na trh přivážejí jeho druhé vydání. Novinka ještě více sází na stylovou karoserii SUV-kupé, větší vnější rozměry a s tím související prostornější interiér, širokou paletu motorizací i na vytříbené jízdní vlastnosti. Elektrické provedení iX2 se pak může pochlubit cenou, která prakticky odpovídá té u spalovacích verzí. Krátce jsme ho projeli.
BMW X2 v minulé generaci patřilo k těm nejméně úspěšným SUV z Mnichova. To by se však s příchodem druhé generace mělo změnit už jen díky vylepšené karoserii. Její délka mezigeneračně narostla o 19,4 centimetru na 4 554 milimetrů a dočkala se i přepracovaných tvarů. Zadní část střechy se nyní svažuje pozvolněji, čímž nové X2 ještě znatelněji propůjčuje tolik oblíbený styl SUV-kupé.
K TÉMATU: Škoda představila nový levný elektromobil. Pochlubit se může i velkým kufrem
Na můj vkus je však záď po vzoru větší X6 až příliš překombinovaná. Obří difuzor, k tomu široká světla a jakýsi kšilt v podobě spoileru tak trochu narušuje elegantní linie karoserie s pomalu se svažující střechou. Úplným opakem je uhlazená příď, která plynule navazuje na SUV X1. Moc se mi tu líbí světlomety ve spojení se svítící maskou chladiče. V základu se pak zákazník může těšit na fešná 18palcová litá kola a nebo pokud chce, může za příplatek sáhnout i po větších, klidně i dvacítkách.
Předchozí BMW X2 nabídlo kufr o velikosti pouze 470 litrů, druhá generace se může pochlubit až 560 litry. Zdroj: Tiskový servis BMW
Ve finále však karoserie SUV-kupé novému BMW X2 sluší a co je hlavní, dopřává mu ten pravý prémiový „look“. Přece jen si u nás podobně vypadajících aut za cenu okolo jednoho milionu korun moc nekoupíte... Zajímavé na vylepšené karoserii je také to, že ač má méně praktickou zadní část, v prostornosti nijak nestrádá. Dozadu se pohodlně vejdou cestující nad 185 centimetrů a do kufru mohou vyskládat zavazadla o objemu 560 litrů (u elektromobilu 525 litrů).
Součástí interiéru je mimo jiné i levitující loketní opěrka, která má v sobě zabudovaný ovládací panel. Nechybí držáky na pití nebo bezdrátové nabíjení telefonu. Zdroj: Tiskový servis BMW
V interiéru ale žádnou revoluci nečekejte, nové BMW X2 je uvnitř prakticky shodné s X1 i dalšími SUV z Mnichova. Nízko posazené přístrojové desce dominuje sdružená obrazovka s ne úplně vychytaným infotainmentem od Androidu. „Pomalejší odezvy na dotyk a načítání některých aplikací by se však mělo postupem času softwarově doladit,“ informoval PR manažer BMW pro Českou republiku David Haidinger. Na druhou stranu je potřeba říci, že displej nyní umožňuje mnohem více funkcí, například i hraní her.
Elektromobil i ostrý sporťák
Zbylé prvky v interiéru se pak drží precizní německé kvality, kterou je BMW dlouhodobě proslulé, stejně jako širokou paletou motorizací zahrnující většinu dostupných pohonů na trhu. Základ tvoří benzinový tříválec sDrive20i s mild-hybridem o celkovém výkonu 125 kW, následuje naftový čtyřválec sDrive18i s výkonem 110 kW. Vrcholný vznětový motor nese označení xDrive20d a jde tedy o čtyřkolku s mild-hybridní technologií, která generuje výkon až 120 kW.
Na nabíječce o výkonu 22 kW se nové BMW iX2 dobije do sta procent za 3 hodiny a 45 minut. Zdroj: Tiskový servis BMW
Tou rozhodně nejatraktivnější motorizací je však vrcholný zážehový čtyřválec s pohonem všech čtyř kol nesoucí dokonce označení M35i xDrive. Ten se totiž může pochlubit výkonem až 300 koní a zrychlením z nuly na stovku za 5,4 sekundy. Jen o 0,2 sekundy pomalejší je pak námi zkoušené elektrické provedení xDrive30 se dvěma elektromotory, každým na jedné nápravě, a systémovým výkonem 313 koní. V nabídce dále nechybí ani základnější elektromobil iX2 eDrive20 s jedním elektromotorem a výkonem 204 koní. Dojezd u této verze by měl činit až 478 kilometrů, u té naší silnější 449 km.
Kolik ale ve skutečnosti ujede, na to si budeme muset počkat až do redakčního testu, protože první jízdy v okolí luxusního areálu ReBorn v Rašovicích na to byly příliš krátké. Stejně jako na možnost vyzkoušet si nabíjení o výkonu až 130 kW. Jinak je ale verze X2 xDrive30 skvěle jezdícím autem se všemi výhodami elektrického pohonu. To znamená, že je tiché, komfortní na nerovnostech a skvěle reaguje na sešlápnutí plynu. Zároveň si ponechává také ty pravé rysy BMW – agilnost, stabilitu a hravost v zatáčkách. Jedinou výtkou je, že věnec volantu je už až příliš tlustý, čímž částečně absorbuje odezvu od kol i podvozku, takže moc nevíte, co se pod vámi děje.
Zábavné SUV za rozumné peníze
Jinak je ale nová X2 i v elektrickém provedení čistokrevným BMW, které je radost řídit. A to je na poměry elektromobilů dost abnormální jev. Ostatně jako už zmíněná cena, která je u elektromobilů prakticky shodná se spalováky. Základní benzinová varianta sDrive20i vyjde na 1 041 300 Kč, elektrická eDrive20 na 1 107 600 Kč. To je opravdu minimální rozdíl, když si vezmeme, jak hodně rozevřené jsou cenové nůžky u ostatních výrobců.