Opel v minulosti obvykle nepatřil ke společnostem, které udávaly hlavní módní trendy mezi automobily. Nová Astra je ale po vzhledové stránce možná nejpovedenějším hatchbackem na trhu, co nabídnout má i v široké škále pohonů od dieselu po čistou elektřinu.
Někdo v jeho přídi vidí Chevrolet Camaro či Opel Manta A, jiný zase při pohledu na záď vzpomíná na dávný hatchback Opel Signum. Jedno je ale jisté, nová generace Opelu Astra se od té předchozí liší takovým způsobem, že si oba vozy spojí jen málokdo. Novinka teď vstupuje na český trh a rovnou láká velmi zajímavou cenou, kterou chce rozdrtit konkurenci.
Bohatý základ
Nejlevnější Opel Astra vyjde na 479 990 korun. Cena platí pro benzinový tříválec 1.2 Turbo o výkonu 81 kW, který je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Základní výbava Edition ale rozhodně není špatná, natož holá. Auto standardně dostane litá kola o rozměru 16 palců. Astra je vybavena také LED světlomety, automatickou klimatizací, bezklíčovým startováním, parkovacími senzory vpředu i vzadu, mlhovkami a virtuálním kokpitem, který simuluje klasické budíky. Nechybí ani dotyková obrazovka zábavního systému o velikosti 10 palců.
V této výbavě se dá pod půl milionu koupit ještě silnější 1.2 Turbo (96 kW) za baťovských 499 990 korun. Druhá výbava Elegance startuje s nejslabší jednotkou na 539 990 korunách. Má navíc parkovací kamery, adaptivní tempomat, tradiční highlight opelů v podobě pohodlného sedadla AGR pro řidiče, bezklíčové startování i odemykání a dvouzónovou automatickou klimatizaci. Další výbavy už jsou vyhrazeny pro fajnšmekry.
Sportovně střižená GS Line má jiný nárazník, červeně lakovanou střechu nebo hliníkové detaily v kabině. Luxusně pojatá Ultimate zase nabízí moderní světlomety Matrix LED Pixel, střešní okno nebo head-up displej. AGR už jsou obě přední sedadla.
Auto se na českém trhu kromě benzinových tříválců o výkonech 81 a 96 kW prodává i s naftovou jednotkou 1.5 CDTi (96 kW) a plug-in hybridní motorizací 1.6 Turbo, která nabízí 133 kW. Silnější benzin a turbodiesel mají možnost osmistupňového automatu, u hybridu je samozřejmostí. Podrobnější ceny ukazuje následující tabulka: Ceny Opelu Astra na českém trhu.
Není Astra jako 308
Zástupci automobilky během české premiéry nové Astry několikrát zdůraznili, že rozhodně nejde jen o jinak střiženou kopii nového Peugeotu 308. Samozřejmě jsou oba vozy technicky spjaté, Němci prý ale platformu ještě poladili k obrazu svému. Přišli s vlastním nastavením tlumičů, upravili stabilizátor zadní nápravy, zavěšení kol, nastavení řízení i dorazy. Auto má tak nyní jezdit typicky německy, ať už si pod tím máme představit cokoliv.
Novému Opelu Astra ovšem nelze upřít snahu o nápadný design s jeho čelní maskou, která je nyní typická pro všechny nové modely značky. Auto zvýrazňují i křiklavější barvy. Je jasné, že za volant bude konečně lákat i mladší řidiče.
Kabina je zpracovaná na obvyklé úrovni značky, působí prostorně a nabízí i slušný zavazadlový prostor s objemem 422 litrů. Opel navíc „uklidil“ palubní desku. Ta působí futuristickým dojmem, je ale přehledná. Ovládání klimatizace je rozděleno mezi tlačítka a displej.
Jako z výstavního konceptu pak působí volant s nezvykle tenkým spodním ramenem. Je zjevné, že nová Astra bude ke svezení lákat i ty, pro které je malý volant Peugeotu 308 nepřekousnutelným problémem.
I pro řadu dalších řidičů jde ale o velmi zajímavého zástupce nižší střední třídy, který je přesně o 100 tisíc korun levnější než jeho úhlavní konkurent Volkswagen Golf. Pokud bude cena zásadním argumentem, má šanci svému nepříteli přetáhnout slušnou porci řidičů.