Nový Peugeot 5008 se na českém trhu nabízí pouze s jedním spalovacím motorem, a to s mild-hybridní benzinovou dvanáctistovkou. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Nový Peugeot 5008 ve výbavě GT a s mild-hybrdiním pohonem. Zdroj: Bart Běhal
Největší v Česku prodávané SUV se lvem na kapotě se dočkalo v pořadí už třetí generace. Ta opět výrazně narostla, dostala naprosto skvostný interiér a polepšila si také co se týče vnějšího designu nebo moderních technologií. Jen škoda absence objemnějších spalovacích motorů. O tom všem už se ale dočtete na spoustě jiných automobilových webech, a tak se pojďme společně podívat na kompletní ceník. Na kolik nový Peugeot 5008 vyjde?
Třetí generace úspěšného rodinného SUV se na českém trhu prodává od 820 tisíc korun, a to v kombinaci s hybridním benzinovým motorem, automatickou převodovkou a základní výbavou Allure. Takzvaný Hybrid 136 je pouze jediným dostupným spalovacím motorem v nabídce a skládá se ze zážehové dvanáctistovky a mild-hybridní technologie. Výsledný výkon by měl dosahovat 100 kW, tedy 136 koní. Téměř 4,8 metru dlouhý Peugeot potěší díky mírné elektrifikaci také slušnou spotřebou okolo 5,8 l/100 km.
K TÉMATU: Nejlevnější BMW je autem pro každého. I v nové generaci se drží tradičních motorů
Základní výbava Allure není ve skutečnosti vlastně vůbec základní. U většiny ostatních modelů Peugeotu patří k těm vyšším, zatímco tou nejlevnější bývá verze Active. Tu však „5008čka“ nedostala ani nedostane, takže ji za 820 tisíc korun koupíte už i s couvací kamerou a parkovacím asistentem, LED světly, 19palcovými koly, velkými sdruženými displeji, automatickou klimatizací, třetí řadou sedadel, armádou asistentů a také se sedadlem řidiče, které dostalo zdravotní certifikát AGR.
Nový Peugeot 5008 je tedy levnější než jeho úhlavní konkurent Škoda Kodiaq, který vychází na nejméně 980 tisíc korun. Dražší je například i Toyota RAV4 za 934 900 Kč, Subaru Forester za 965 tisíc korun, Renault Espace za 999 tisíc korun či DS7 za rovný milion korun. Naopak o něco dostupnější je Ford Kuga, MG HS nebo SsangYong Torres. Kompletní srovnání najdete pod tímto odkazem.
Takto vypadá interiér vrcholné verze GT. Zdroj: Bart Běhal
Druhá a zároveň vrcholná výbava nese označení GT, což znamená, že ho zdobí nějaké ty sportovní prvky na karoserii, ale i v interiéru. Oproti provedení Allure má navíc ještě adaptivní tempomat, ostřikovač zadní kamery, zadní sdružené světlomety s 3D kresbou tří drápů, přední adaptivní světlomety s funkcemi překrývající protijedoucí vozidla, dotyková tlačítka pro základní ovládání, vyhřívaný volant nebo třeba o palec větší litá kola. Se stejným motorem je však o 100 tisíc dražší.
Elektromobil s dojezdem až 664 km
Obě výbavy jsou k mání ještě ve spojení s čistě elektrickým pohonem. Na výběr je buď slabší varianta elektromotoru se 157 kW a menší baterií s kapacitou 73 kWh, nebo silnější se 170 kW a baterií o kapacitě 96,9 kWh. První zmíněná verze stojí ve výbavě Allure 1 150 000 Kč, druhá zmíněná potom 1 260 000 Kč. Za výbavu GT se podobně jako u spalováku připlácí rovných sto tisíc korun.
Velmi zajímavé jsou parametry obou elektromobilů. Zatímco ten slabší s menší baterií ujede až 500 kilometrů na jedno nabití, ten silnější s větší baterií dokonce až 664 kilometrů. Oba se zároveň dokáží poměrně rychle nabíjet, z 20 na 80 procent by to nemělo trvat déle než třicet minut, a to při maximálním výkonu 160 kW. V průběhu příštího roku se pak dočkají ti, kterým u nového Peugeotu 5008 chyběla čtyřkolka. Bude sice elektrická, ale zato nabídne až 320 koní!
K tématu