Volkswagen Passat současné generace dostane ještě jednoho nástupce. Nový Passat B9 se však bude vyrábět jen s karoserií typu kombi a technicky i opticky bude ještě více podobný budoucí Škodě Superb. Kromě známých informací to vyplývá i ze špionážních snímků nemaskovaného prototypu, které byly zveřejněny na Twitteru.
Další generace Volkswagenu Passat bude s největší pravděpodobností i poslední. Volkswagen masivně investuje do elektrické rodiny ID a náhrada klasického Passatu – středně velký sedan, resp. liftback se již rýsuje. I proto přijde nový Passat jen s karoserií typu kombi, zatímco technicky spřízněná Škoda Superb dorazí také jako velký liftback. Passat se bude vyrábět po boku Superbu v bratislavské továrně v Devínské Nové Vsi u Bratislavy.
Cuando todos pensábamos que la vida comercial del Passat tenía los días contados, llegan estas imágenes para decirnos lo contrario https://t.co/jDEZyN0IiY
— Car & Driver España (@car_and_driver) March 15, 2022
Na silnice už za rok
Půjde o největší Passat v historii. Technický základ bude evolucí, která využije známou platformu MQB, ale rozvor má být na úrovni Superbu, což znamená nadbytek prostoru na zadních sedadlech v podélném směru. Větší by měl být také zavazadlový prostor. Dobře je to patrné i z přiložených záběrů prototypů se sériovým vzhledem.
Nový Passat Variant je viditelně delší než současná generace B8 a větší je i zadní převis, skrývající obří zavazadlový prostor. Celkově však designem nový Passat jako obvykle nijak nešokuje. Půjde o evoluci tvarů současné generace, s některými designovými finesami nejnovějších modelů. Přední část je rafinovaně maskovaná a připomíná Golf 8. generace. V reálu by mělo jít o designový jazyk, načrtnutý posledním Golfem a okořeněný vzhledovými detaily elektrické rodiny ID. Zadní část je také decentně maskovaná páskou, pod ní je ale viditelný náznak LED linky, spojující zadní skupinová světla. Podobně řešení má například nový VW Taigo.
Bez TDI není Passatu
Popularita nafty v posledních letech z různých důvodů hodně klesla, ale do Passatu jednoduše
2.0 TDI patří a bude i pod kapotou nové generace, a to ve dvou výkonových verzích 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k), tedy stejně jako doposud.
Podle všeho budou motory spřaženy standardně s mild-hybridní technikou. K dispozici bude také pohon všech kol 4Motion a měla by dorazit také dobrodružně laděná verze Alltrack. V nabídce turbobenzinových motorů očekáváme verze 1.5 a 2.0 TSI.
Chybět nemohou plug-in hybridní pohony eHybrid nové generace. Základní má nabízet výkon kolem 147 kW (200 k), ale dostupná by měla být i jeho silnější verze. Mluví se o dojezdu až 100 km v čistě elektrickém režimu a výkonnější palubní nabíječce s výkonem až 11 kW. Nový VW Passat by měl na trh dorazit v příštím roce.