Škodovka má nového šéfa. Kam automobilku nasměřuje?
Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto se v pondělí stal s okamžitou platností Thomas Schäfer, dřívější generální ředitel jihoafrického zastoupení Volkswagenu. Podle předsedy podnikové rady Škoda Auto Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam nový šéf automobilku nasměruje.
Schäferovo zvolení společnost Škoda Auto oficiálně potvrdila v tiskové zprávě. Funkce šéfa Škody Auto se tak Schäfer ujímá hned.
Jižní Africe se říká větší dílna
„Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny,“ řekl Povšík.
Automobilky se ocitají v emisní pasti. Povolí EU kvůli koronaviru otěže?
Automobilky prodávající auta v Evropské unii zatím bezúspěšně lobují za odklad platnosti přísnější emisní normy pro nová auta.
Schäferovu práci hodlá sledovat. „Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: ‚Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem,‘“ uvedl odborový předák.
„Bude mít dost energie, bude mít dost ctižádosti, opravdu je Škodovka léno, o které bojují takzvaně němečtí kluci. Je to logistik, výrobák, uvidíme, jak se k tomu postaví,“ řekl o Schäferovi Povšík. Připomněl, že posledním českým předsedou představenstva byl Vratislav Kulhánek.
Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky
Nově zvolený předseda představenstva nahradí Bernharda Maiera, který končí v čele společnosti po necelých pěti letech. Ředitel Volkswagenu Herbert Diess německému deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung před několika dny řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut. Dodal, že nemá smysl, aby Škoda byla třetí prémiovou značkou koncernu.
Chytřejší a autonomnější? Do čtyř let mají mít všechny Mercedesy speciální počítače
V rámci vývoje budoucích generací automobilů získává výrobce Daimler pomoc z proslulého Silicon Valley. Od roku 2024 mají být všechny nové vozy značky Mercedes v rámci inteligentních systémů vybaveny počítači americké společnosti Nvidia, informovala agentura DPA.
Nejen německá média píší už delší dobu o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním značkám koncernu. Když v červenci bez odůvodnění skončil ve funkci tehdejší šéf představenstva Škodovky Bernhard Maier, napsal německý list Handelsblatt, že v jsou pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen.
Padesátiletý Schäfer nastoupil do vrcholového managementu Volkswagenu v roce 2012. Od roku 2015 je generálním ředitelem jihoafrického zastoupení s působností i pro celý subsaharský africký region. Je také prezidentem Africké asociace výrobců automobilů (AAAM).