Tramvajová doprava zažívá v Praze nebývalý boom. Minulý týden byla otevřená nová trať z Barrandova do Slivence a tento týden se už lidé svezou také z Divoké Šárky na Dědinu. Nejsou to však jediné tramvajové projekty, které v poslední době vznikly nebo vznikají. Podívejte se, co kolejovou dopravu v hlavním městě ještě čeká.
Cestující v pražské MHD se mohou od pátku nově svézt tramvají z Barrandova až do Slivence. Loni v dubnu podnik zprovoznil trať ze zastávky Sídliště Barrandov do Holyně, na kterou nyní navazuje asi půlkilometrový nový úsek.
ČTĚTE TAKÉ: Okruhy nebudou stačit, ukazuje studie. Musíme se na dopravu dívat jako celek, varují politici
Podle představitelů města nová trať souvisí s chystanou výstavbou. „Tramvajová trať Sídliště Barrandov – Holyně–Slivenec je ukázkou koncepčního územního rozvoje. Nejdříve má totiž vzniknout trať a hlavní třída a teprve potom nová čtvrť. V území je zprovozněna trať a na náměstí Olgy Scheinpflugové už stojí dokončené první domy. Dál nás tedy čeká postavit novou čtvrť,“ uvedl náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
Otevřeli jsme další kousek trati. V Praze budujeme udržitelnou dopravu. Tramvajová trať Sídliště Barrandov – Holyně –...
Posted by Petr Hlaváček - náměstek pro rozvoj on Friday, October 13, 2023
Podle technického ředitele pražského dopravního podniku Jana Šurovského byla do Slivence prodloužena tramvajová linka číslo 5 z Holyně, kam jezdila už rok, a nově i linka číslo 4. „A u té je při této příležitosti rozšířen rozsah provozu od pondělí do pátku od 6:00 do 20:00. Ve Slivenci máme normální smyčku, tak sem budou jezdit všechny typy tramvají,“ řekl Šurovský.
Nová tramvajová trať do Slivence Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Nová trať do Slivence Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Nová trať do Slivence Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Nová trať do Slivence Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Nová trať do Slivence Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Trať na Dědinu a okruh
Nejedná se však o poslední tramvajovou trať, na kterou se mohou Pražané těšit. „Máme za sebou další úspěch současného mimořádného tramvajového boomu. Připomeňme si, že loni jsme otevírali trať z Barrandova do Holyně, letos v červnu trať z Modřan do Libuše, za týden otevřeme trať na Dědinu, stavíme Dvorecký most jako součást tramvajového okruhu. Chystáme také prodloužení tramvajové trati k obchodnímu centru Arkády na Pankráci a vrátíme tramvaje na horní část Václavského náměstí,“ chlubil se na sociálních sítích náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Máme tedy za sebou další zdařilý úspěch současného mimořádného tramvajového boomu. Připomeňme si, že loni jsme otevírali trať z Barrandova do Holyně, letos v červnu trať z Modřan do Libuše, za týden otevřeme trať na Dědinu, stavíme Dvorecký most jako součást tramvajového okruhu.… pic.twitter.com/zoHwIksaXn
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) October 14, 2023
Trať z Divoké Šárky na Dědinu plánuje Dopravní podnik slavnostně zprovoznit v neděli 22. října. Pokračuje také stavba Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a Prahou 5, který bude i pro tramvaje a má být hotov na přelomu příštího a přespříštího roku. Město dál plánuje vrátit tramvajové koleje do horní části Václavského náměstí.
Tramvajová trať na Dědinu Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Tramvajová trať na Dědinu Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Zdroj: ATELIÉR 6
Stavba Dvoreckého mostu by měla být dokončena v listopadu 2025. Zdroj: ČTK / Deml Ondřej
Stavba Dvoreckého mostu by měla být dokončena v listopadu 2025. Zdroj: ČTK / Deml Ondřej
Stavba Dvoreckého mostu by měla být dokončena v listopadu 2025. Zdroj: ČTK / Deml Ondřej
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: V Praze kolabuje doprava. Proč řidiči tráví v kolonách desítky minut a MHD má zpoždění