Oči jako krátery a čumák jako hora. NASA na Marsu objevila úchvatný medvědí obličej

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zveřejnil dechberoucí snímek povrchu Marsu, který zachycuje kus terénu ve tvaru medvědího obličeje. Fotografie byla původně vyfocená z výšky 251 kilometrů, při jejím přiblížení ale vědci nalezli zmíněný úsměvný jev.

Vesmírné úkazy zase jednou baví internet. A může za to lidská představivost. NASA totiž zveřejnila snímek povrchu Marsu, který jasně připomíná obličej medvěda. S odvoláním na americkou agenturu na to upozornil britský list Independent.

Oči šelmy připomínají na snímku dva krátery. Jako nos pak vypadá zhroucený pahorek ve tvaru písmene „V“. Podle vědců jde nejspíše o sopečný nebo bahenní průduch.

A jak vznikl kruhovitý útvar, který připomíná obličej medvěda? Experti se domnívají, že vznikl vlivem usazenin, které se zachytily na okrajích nyní zasypaného impaktního kráteru.

Není to poprvé, co vesmírné nadšence upoutal na Marsu útvar připomínající věci dobře známé z naší planety. V květnu minulého roku se například objevil snímek, na kterém se s trochou fantazie vyskytoval vchod do podzemního úkrytu. Média útvar překřtila na „dveře pro mimozemšťany“.

Lidské oko se v nepřehledném prostoru přirozeně snaží hledat dříve viděné struktury. Netýká se to nejen Marsu, ale i Měsíce. Tam v roce 2021 vědci objevili „tajemnou chýši“. Šlo přitom o pouhý kus horniny.