Opel vylepšil své největší SUV Grandland. Může jezdit téměř samo a vidí i v noci

Francouzsko-německá automobilka Opel před letní sezonou rozhodně nelení a postupně omlazuje své stěžejní modely. Po Crosslandu se dostala řada také na větší Grandland. Největší novinkou je bezpochyby instalace posledního designového jazyka, který nastolil nový Opel Mokka a postupně se rozlézá i na další modely s bleskem ve znaku. Modernizace přinesla Grandlandu mimo jiné i vylepšený interiér a nové technologie. Z názvu pak zmizel dodatek X.

Nejzřetelněji se nový designový směr podepsal na přídi, kterou momentálně zdobí maska „Vizor“. Svým tvarem má podle výrobce evokovat hledí motorkářské přilby. No, posuďte sami. Novou tvář doplňují matrixové adaptivní světlomety IntelliLux LED s celkem 168 LED elementy. Systém reaguje na vnější světelné podmínky a podle toho upravuje svícení dálkových světel. Obrovskou výhodou je, že řidič jede stále na dálková světla (a má tedy perfektní výhled), přitom ale nehrozí oslnění ostatních řidičů. Na zádi se po faceliftu žádné zásadní změny nekonají.

Další technologií modernizovaného Grandlandu, která zvyšuje bezpečnost všech účastníků silničního provozu zejména při nočních jízdách, je systém nočního vidění Night Vision. Infračervená kamera detekuje na základě tepelného vyzařování chodce a zvěř až do vzdálenosti 100 metrů před vozem ve směru jízdy.

Méně je někdy více

Architektura interiéru prošla jakýmsi uhlazením a zjednodušením. Téměř všechny ovladače a funkce se přesunuly do přístrojového štítu složeného z desetipalcového a dvanáctipalcového displeje. Lehčí úpravy prodělaly i výdechy klimatizace či volič automatické převodovky. Uvnitř samozřejmě nechybí ani ergonomická sedadla řidiče a spolujezdce se zdravotním certifikátem AGR, která podporují správné držení těla.

Novinkou ve výbavě omlazeného Grandlandu s automatickou převodovkou je dálniční asistent Highway Integration Assist, který využívá kameru a radarové senzory. Adaptivní tempomat udržuje navolenou rychlost a zároveň si nechává bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu. Asistent navíc udržuje vůz uprostřed jeho jízdního pruhu. Pokud kolona vozidel zpomaluje, Grandland adekvátně zpomaluje také, pokud se kolona úplně zastaví, auto zastaví též… a díky funkci „Stop & Go“ se po opětovném rozjezdu kolony zase samo uvede do pohybu.

Do volitelné výbavy Opelu Grandland patří například i čelní a záďová panoramatická kamera s rozsahem 360 stupňů nebo samočinný parkovací asistent, jenž dokáže najít místo pro podélné či příčné zaparkování a sám pak na daném místě zastaví.

Vybere si opravdu každý

O motorizacích faceliftovaného Grandlandu toho prozatím moc nevíme, ale lze očekávat, že pod kapotou najdeme jak zážehové a vznětové agregáty, tak i elektrifikovaná pohonná ústrojí. Na podrobnější informace si však budeme muset ještě chvíli počkat. Dodávky prvních kusů plánuje Opel na podzim.

Tagy: