Život se nejen kvůli pandemii koronaviru přesouvá do tzv. on-line prostoru. Doba si žádá utlumení osobních kontaktů. Platí to i pro dříve nemyslitelné oblasti. Mezi ně patří například pojišťovnictví a likvidace škod při autonehodách. Pojišťovna Kooperativa proto přichází s možností řešit vše na dálku bez nutnosti návštěvy pobočky.
„Na bezpapírovém procesu sjednání a správy smluv pracujeme již několik let. Takže klienti si mohou on-line sjednat povinné ručení i havarijní pojištění, což i s ohledem na stále probíhající epidemiologickou situaci využívá stále více z nich,“ popisuje ředitel Úseku pojištění motorových vozidel pojišťovny Kooperativa Aleš Zethner.
Také u Kooperativy se stává standardem možnost vlastní automobil před uzavřením pojištění či povinného ručení sám vyfotografovat a přes internetové stránky snímky odeslat do pojišťovny. „Součástí havarijního pojištění nebo některých připojištění k povinnému ručení je i povinnost vstupní prohlídky. Roste tak počet vozidel, která chceme fyzicky zkontrolovat. Abychom proces zjednodušili, připravili jsme novinku, jež klientům umožní nafotit vozidlo mobilním telefonem a prostřednictvím jednoduchého webového rozhraní nám fotografie předat,“ vysvětluje Zethner.
Odpadá tak dřívější odborná prohlídka technikem společnosti Global Expert, a tedy i „fyzický“ kontakt. Místo toho klient sám pořídí snímky čistého automobilu ze všech stran. K jejich přenosu bude potřebovat připojení k internetu.
Kooperativa připravuje stejný přístup také při likvidaci pojistných událostí, aby v určitých případech nebyla nutná „účast“ likvidátora a pojistník vše zaznamenal sám a následně předal pojišťovně k vyřízení.
Pro bezradné asistenční program MAX+
I toto má spojitost s každoročním nárůstem asistenčních zásahů pracovníků Kooperativy. Proto pojišťovna pro ještě větší pohodlí a bezpečnost klientů přichází s unikátním asistenčním programem MAX+. Ten je určený těm, kteří se nemohou o vzniklý problém starat nebo nechtějí nic řešit. „Oproti ostatním asistenčním programům nabízíme bezlimitní asistenci při poruše, havárii, řádění živlu, vandalismu, částečném odcizení, a to nejen u nás, ale i v zahraničí. A také zapůjčení náhradního osobního vozidla v Česku i v zahraničí až na sedm dní či jeho úschovu až na 15 dní,“ vypočítává Zethner.
K velmi častým pojistným událostem se řadí prasklá či přímo rozbitá skla automobilů. Nejen těch předních, ale i bočních, výjimkou nejsou ani ta střešní. Proto Kooperativa rozšiřuje svou nabídku a krytí pojištění skel. „Nově jsme do něj začlenili i skla v pevné, skládací nebo odnímatelné střeše, a dokonce i zrcadlová skla zpětných zrcátek. Navíc klienti, kteří si sjednají povinné ručení s limity minimálně 150/150 milionů korun, mohou získat garanci ceny na tři roky. Pokud si k tomu sjednají i havarijní pojištění, u povinného ručení jim postačí limity 100/100 milionů korun,“ uzavírá Aleš Zethner, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel pojišťovny Kooperativa.