Život se nejen kvůli pandemii koronaviru přesouvá do tzv. on-line prostoru. Doba si žádá utlumení osobních kontaktů. Platí to i pro dříve nemyslitelné oblasti. Mezi ně patří například pojišťovnictví a likvidace škod při autonehodách. Pojišťovna Kooperativa proto přichází s možností řešit vše na dálku bez nutnosti návštěvy pobočky.
„Na bezpapírovém procesu sjednání a správy smluv pracujeme již několik let. Takže klienti si mohou on-line sjednat povinné ručení i havarijní pojištění, což i s ohledem na stále probíhající epidemiologickou situaci využívá stále více z nich,“ popisuje ředitel Úseku pojištění motorových vozidel pojišťovny Kooperativa Aleš Zethner.
Pojištění vozidel jde nahoru až o tisíce korun. Jak se nepříjemnému zdražení vyhnout
Blíží se konec pojistné smlouvy na váš automobil? Předpis pojistného vás nejspíše nepříjemně překvapí. Na další rok si připlatíte přinejmenším pár stovek. Pokud ale máte k povinnému ručení sjednané i havarijní pojištění, bude to stát až tisíce korun navíc. Existuje ale možnost, jak si vyjednat lepší cenu, a zdražení se tak vyhnout. Stačí být asertivní a pohrozit odchodem ke konkurenci.
Také u Kooperativy se stává standardem možnost vlastní automobil před uzavřením pojištění či povinného ručení sám vyfotografovat a přes internetové stránky snímky odeslat do pojišťovny. „Součástí havarijního pojištění nebo některých připojištění k povinnému ručení je i povinnost vstupní prohlídky. Roste tak počet vozidel, která chceme fyzicky zkontrolovat. Abychom proces zjednodušili, připravili jsme novinku, jež klientům umožní nafotit vozidlo mobilním telefonem a prostřednictvím jednoduchého webového rozhraní nám fotografie předat,“ vysvětluje Zethner.
Odpadá tak dřívější odborná prohlídka technikem společnosti Global Expert, a tedy i „fyzický“ kontakt. Místo toho klient sám pořídí snímky čistého automobilu ze všech stran. K jejich přenosu bude potřebovat připojení k internetu.
Kooperativa připravuje stejný přístup také při likvidaci pojistných událostí, aby v určitých případech nebyla nutná „účast“ likvidátora a pojistník vše zaznamenal sám a následně předal pojišťovně k vyřízení.
Pro bezradné asistenční program MAX+
I toto má spojitost s každoročním nárůstem asistenčních zásahů pracovníků Kooperativy. Proto pojišťovna pro ještě větší pohodlí a bezpečnost klientů přichází s unikátním asistenčním programem MAX+. Ten je určený těm, kteří se nemohou o vzniklý problém starat nebo nechtějí nic řešit. „Oproti ostatním asistenčním programům nabízíme bezlimitní asistenci při poruše, havárii, řádění živlu, vandalismu, částečném odcizení, a to nejen u nás, ale i v zahraničí. A také zapůjčení náhradního osobního vozidla v Česku i v zahraničí až na sedm dní či jeho úschovu až na 15 dní,“ vypočítává Zethner.
K velmi častým pojistným událostem se řadí prasklá či přímo rozbitá skla automobilů. Nejen těch předních, ale i bočních, výjimkou nejsou ani ta střešní. Proto Kooperativa rozšiřuje svou nabídku a krytí pojištění skel. „Nově jsme do něj začlenili i skla v pevné, skládací nebo odnímatelné střeše, a dokonce i zrcadlová skla zpětných zrcátek. Navíc klienti, kteří si sjednají povinné ručení s limity minimálně 150/150 milionů korun, mohou získat garanci ceny na tři roky. Pokud si k tomu sjednají i havarijní pojištění, u povinného ručení jim postačí limity 100/100 milionů korun,“ uzavírá Aleš Zethner, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel pojišťovny Kooperativa.