
Experti o kampani koalice Spolu
Experti na politický marketing se v reakcích na novou vizuální podobu kampaně koalice Spolu nedrží zkrátka. Politický marketér Oto Klempíř v pořadu 360° na CNN Prima NEWS uvedl, že to v ODS i celé koalici vypadá jako ve „vybydleném cholerovém baráku“. Pozastavil se také nad úpravou fotografií. Politolog Lukáš Valeš míní, že politici na plakátech vypadají jako „figurky na orloji“.
Oba experti zhodnotili kampaň jako nevydařenou. „Kdyby se mě někdo zeptal na ulici, co si o ní myslím, řeknu: ‚Nic‘,“ uvedl Klempíř.
Zřejmě nejvíce pozornosti vzbudila neobvyklá kombinace barev. Vládní koalice se rozhodla vystupovat se zářivě zelenou či oranžovou, což nejsou typické barvy ani pro jednu ze stran.
ČTĚTE TAKÉ: Zelená koalice Spolu? Velmi odvážné, míní Horák. Nové pojetí Petra Fialy, dodal Kubáček
Podle Klempíře současná situace uvnitř uskupení připomíná „vybydlený cholerový barák“. „S tímto barevným spektrem ten ‚cholerový barák‘ říká: ‚Hele, s námi je ohromná zábava.‘ Ale ve skutečnosti je to v nesouladu s ODS, s konzervativní hodnotou, jejich dlouhodobým vizuálem i s tím, jak vypadají,“ řekl.
Vizuál Spolu je prý podobný kampani hejtmana Grolicha
Zkritizoval také, jak politici na předvolebních plakátech působí. „Vypadají totiž jako objekty, ale když jsou na vizuálech lidé, měli by vypadat jako subjekty. Měli by být lidští, ale oni jsou tak vyretušovaní nebo nabotoxovaní, že vlastně přestávají mít lidský rozměr,“ míní marketér.
S tím souhlasil také Valeš. „Přesně, jak řekl Ota – vypadali jako figurky na orloji a jenom pohybovali ústy, ale co říkali, nebylo věrohodné,“ řekl.
Podle něj se marketéři koalice Spolu mohli inspirovat u kampaně úspěšného jihomoravského hejtmana Jiřího Grolicha, který v krajských volbách uspěl s podobně zeleným vizuálem.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Nejsme supermani, připustil Fiala chyby své vlády. Spolu podepsalo novou koaliční smlouvu