
Lídři stran podepsali novou koaliční smlouvu Spolu
Má jít o nové pojetí Petra Fialy (ODS), nasazuje se zelená, která z premiéra dělá politika s novým mírumilovným drivem. Zbarvení koalice Spolu do svítivě zelené zhodnotil v rozhovoru pro CNN Prima NEWS politolog Jan Kubáček. Podle marketingového experta Jakuba Horáka je krok koalice moderní a velmi odvážný.
Koalice Spolu pro svou kampaň zvolila poněkud neobvykle barevnou paletu. Tvoří ji výrazná zelená, meruňkově oranžová a doplňková šedobílá. Již z prvních vizuálů vyplývá, že kampaň bude založená hlavně na značce Spolu. Názvy jednotlivých tří vládních stran se neobjevují.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nejsme supermani, připustil Fiala chyby své vlády. Spolu podepsalo novou koaliční smlouvu
„Nová kampaň má ambici přinést svěží vítr do českého politického prostoru. V éře instantních gest, selfíček a prázdných sloganů si vybíráme těžší cestu – oslovit voliče, kteří přemýšlejí. Ukazuje se, že i v kampani se dá komunikovat s respektem, nadhledem a vizí,“ řekl CNN Prima NEWS tiskový mluvčí ODS Jakub Skyva.
Asi nejvíce překvapivá je na vizuálu kampaně Spolu již zmíněná zelená barva, do níž se na sociálních sítích zbarvily profily politiků napříč ODS, TOP 09 i KDU-ČSL. „Vybraná barevnost slouží jako vizuální vyjádření vitality, stability a současného přístupu. Společně tvoří moderní, pozitivní a sebevědomý vizuální jazyk, který bude koalici Spolu odlišovat,“ vysvětloval ministr financí a první místopředseda ODS Zbyněk Stanjura.
#NovaProfilovka pic.twitter.com/ooKUxnh3xn
— Petr Fiala (@P_Fiala) March 25, 2025
A co na zelenou koalici Spolu říkají experti a analytici? „Je to velmi odvážné. Mně se ten předchozí strašný osmdesátkový boomer vizuální styl koalice Spolu vůbec nelíbil. Tohle je alespoň modernější,“ sdělil pro CNN Prima NEWS marketingový expert Jakub Horák.
Přesto v kampani Spolu, na níž se podílí grafik Pavel Fuksa, vidí mezery: „Problém s Fuksovými kampaněmi je, že je vynikající grafik. Chce mít všechnu grafiku čistou. Jenže ze srovnávacích výzkumů vím, že když děláte kampaň v Praze, tak vizuál, kde jsou Hradčany nebo mosty, zabírá víc než čistě textová grafika. Kampaně mají dělat političtí marketéři, ne grafici. Voliče, kteří přemýšlejí, už koalice Spolu má. Potřebovala by ještě nějaké další.“
Snaha o přebrání voličů STAN?
Podle politologa Jana Kubáčka je výrazná barevná proměna značky Spolu první fází snahy upoutat pozornost. „Jde o oživení a dodání nové energie okoukanému Petru Fialovi. Cílem je postavit lídra i značku do nové dynamiky, z hlediska politického spektra i do středovosti. Koalice Spolu je přesvědčená, že své podporovatele zajištěné má,“ zhodnotil pro CNN Prima NEWS.
„Toto vábení směřuje k těm, kteří váhají nad volbou Starostů, jsou středově založení nebo i upustili od podpory Pirátů. Spadají do toho také mladší voliči, kteří nevidí nic za holubicí a signifikantní modrou ODS. Má jít o nové pojetí Petra Fialy, který ve vyděšené poloze zbrojí. Nasazuje se zelená, která z premiéra dělá politika s novým mírumilovným drivem,“ dodal Kubáček.
Lídři Spolu novou kampaň odhalili v úterý, a to u příležitosti podpisu nové koaliční smlouvy. „Nejsme supermani, nepovedlo se nám vše, ale udělali jsme s čistým svědomím maximum,“ řekl během brífinku Fiala. Současně poznamenal, že i přes všechny výhrady a chyby je vláda přesvědčena, že v hlavních tématech obstála.
ČTĚTE TAKÉ: Zahradil vystoupil z ODS. Spolu volit nebudu, tvrdí. Je to lepší pro něj i stranu, reagoval Fiala