V době honby za co nejnižšími hodnotami vypouštěných emisí CO2 působí 304 g/km špičkového provedení Mercedesu-Benz třídy G jako povedený vtip. Vždyť většina běžných aut se dostává pod 100 g, plug-in-hybridy dokonce pod 50 g. Přesto se neekologické terénní „géčko" prodává nejlépe v historii.
Mercedes-Benz třídy G je živoucí legendou, autem do nejdrsnějšího terénu, stejně jako elegantním leštičem městských bulvárů za hřmění zemitého osmiválce. Jestli ale něco model G není, pak rozhodně není ekologický. Jeho zákazníkům je to ale zjevně úplně jedno, nebo jej možná kupují právě proto.
Emise? No a co
Samotná automobilka uvedla, že v roce 2021 prodala 41 174 kusů ikonického off-roadu. Letos by teoreticky prodeje mohly ještě narůst, očekává se představení modernizované verze a dokonce i oživení brutální varianty s portálovými nápravami. O možnosti navázání na výjimečný rok svědčí i fakt, že na třídu G dnes klienti údajně mohou čekat i dva roky.
Je obdivuhodné, že díky umné taktice si Mercedes-Benz z hlediska emisí může dovolit tak vysoké prodeje vozu, který produkuje velké množství zplodin. Zároveň patří třídě G veškerý respekt za to, jak silnou pozici si udržuje už celé dekády. Stuttgart v současné těžké době dokáže vyvážit dopad „G-čka“ na flotilové emise vysokým prodejem plug-in hybridů, ale také solidním odbytem bateriových elektrických vozidel.
Prodeje neekologické třídy G vyvažuje Mercedes nabídkou plug-in-hybridů a čistě elektrických modelů. Zdroj: Mercedes-Benz
Bude zajímavé sledovat, co se s třídou G stane v roce 2024. To bude moci ukázat, jestli je opravdu „Stronger than time“ (Silnější než čas), jak zní její oficiální moto. Právě za dva roky bychom totiž měli poznat sériovou verzi elektromobilu EQG, jejíž design či parametry již naznačil stejnojmenný koncept.