V době honby za co nejnižšími hodnotami vypouštěných emisí CO2 působí 304 g/km špičkového provedení Mercedesu-Benz třídy G jako povedený vtip. Vždyť většina běžných aut se dostává pod 100 g, plug-in-hybridy dokonce pod 50 g. Přesto se neekologické terénní „géčko" prodává nejlépe v historii.
Mercedes-Benz třídy G je živoucí legendou, autem do nejdrsnějšího terénu, stejně jako elegantním leštičem městských bulvárů za hřmění zemitého osmiválce. Jestli ale něco model G není, pak rozhodně není ekologický. Jeho zákazníkům je to ale zjevně úplně jedno, nebo jej možná kupují právě proto.
Vysmívaný Trabant se v losím testu předvedl lépe než moderní Mercedes
Trabant býval za socialismu synonymem auta pro nejméně náročné motoristy. Z prskajícího dvoutaktního motoru spalujícího mix olovnatého benzinu s olovem by šli do mdlob i dnešní milovníci starých časů. Karoserie z pryskyřice sice nerezavěla, ale moc pevnosti zrovna nepobrala. Pokud jde však o jízdní vlastnosti, Trabant předběhl dobu o několik světelných let.
Emise? No a co
Samotná automobilka uvedla, že v roce 2021 prodala 41 174 kusů ikonického off-roadu. Letos by teoreticky prodeje mohly ještě narůst, očekává se představení modernizované verze a dokonce i oživení brutální varianty s portálovými nápravami. O možnosti navázání na výjimečný rok svědčí i fakt, že na třídu G dnes klienti údajně mohou čekat i dva roky.
Je obdivuhodné, že díky umné taktice si Mercedes-Benz z hlediska emisí může dovolit tak vysoké prodeje vozu, který produkuje velké množství zplodin. Zároveň patří třídě G veškerý respekt za to, jak silnou pozici si udržuje už celé dekády. Stuttgart v současné těžké době dokáže vyvážit dopad „G-čka“ na flotilové emise vysokým prodejem plug-in hybridů, ale také solidním odbytem bateriových elektrických vozidel.
Prodeje neekologické třídy G vyvažuje Mercedes nabídkou plug-in-hybridů a čistě elektrických modelů. Zdroj: Mercedes-Benz
Prodeje neekologické třídy G vyvažuje Mercedes nabídkou plug-in-hybridů a čistě elektrických modelů. Zdroj: Mercedes-Benz
Bude zajímavé sledovat, co se s třídou G stane v roce 2024. To bude moci ukázat, jestli je opravdu „Stronger than time“ (Silnější než čas), jak zní její oficiální moto. Právě za dva roky bychom totiž měli poznat sériovou verzi elektromobilu EQG, jejíž design či parametry již naznačil stejnojmenný koncept.
Jeremy Clarkson vybral pět nejhorších aut loňského roku. Cejch mají i prominenti
Britský novinář a moderátor je proslulý svými štiplavými poznámkami na adresu různých aut bez jakéhokoliv ohledu na jejich cenu nebo renomé. Clarksonův výběr nejméně povedených aut loňského roku jistě nejednomu PR pracovníkovi u Mercedesu či Jeepu způsobí náběh na žaludeční vředy.