Britský novinář a moderátor je proslulý svými štiplavými poznámkami na adresu různých aut bez jakéhokoliv ohledu na jejich cenu nebo renomé. Clarksonův výběr nejméně povedených aut loňského roku jistě nejednomu PR pracovníkovi u Mercedesu či Jeepu způsobí náběh na žaludeční vředy.
Clarksonova vyjádření jsou vždy poměrně kontroverzní a jinak tomu není ani v případě volby nejhorších aut. Mezi pěti nejhoršími kousky jsou také zástupci značek jako Cupra či dokonce vlajková loď Mercedesu. Tak či onak, Clarksonův názor je čistě jeho subjektivním hodnocením a nemusí odrážet realitu či váš postoj ke zmíněným vozidlům.
Land Rover Defender Hard Top
Prémiové auto předělané do praktické podoby nemusí být vždy ideální volbou. Clarkson dokonce zpochybnil všechny praktické stránky tohoto modelu. Podle něj je boční otevírání zadních dveří nepraktické a množství křehkých plastových částí v prostoru v zadní části prý znemožňuje syrové zacházení s autem.
„Myslím, že kdybych nějaký Land Rover Defender Hard Top měl, chtěl bych se ho co nejdříve zbavit a mít zpátky svůj starý Range Rover!“ zdůraznil Clarkson.
Land Rover Defender dosud provázely spíše kladné recenze. Ne tak z úst moderátora Grand Tour.
Mercedes-Benz třídy S
Kontroverzní tvrzení Jeremyho Clarksona se v tomto bodě seznamu projevila naplno. Třída S je dlouhodobě respektována jako nejluxusnější a technologicky nejvyspělejší auto na trhu, a proto zde Clarksonova slova obzvláště pálí.
Nelíbí se mu, že luxusní interiér je příliš složitý a protkaný velkým množstvím obrazovek. Namísto toho, aby byla třída S luxusním majákem, je podle Clarksona jen náloží elektronického „flimflamu“: „Už po velmi krátké době jsem si vypěstoval nenávist vůči tomuto autu, a to jsem se ještě neponořil do jeho řídících systémů, které jsou zobrazovány na obrazovce o velikosti průměrného televizoru. Infotainment rozhodně nemůžete ovládat v pohybu, protože pokud se o to pokusíte, určitě havarujete.“
Mercedes-Benz ovšem není jedinou automobilkou, která razí cestu digitalizace. Právě logické ovládání infotainmentu je považováno za silnou stránku této značky.
Nasazovat na Mercedes třídy S, to už je silný kalibr. Ale proti gustu... Zdroj: Mercedes-Benz
Jeep Renegade Trailhawk 4xe
Clarksonovi se vysloveně nelíbí, že drsný vzhled tohoto malého Jeepu nebyl absolutně podpořen dobrými terénními schopnostmi, a rozčiluje ho také fakt, že své pohonné ústrojí a podvozkové skupiny sdílí s obyčejným Fiatem 500X.
„Je příliš drahý, nerafinovaný a jeho schopnost zvládat sníh by se dala popsat jako uvolnění střev. Řízení je nejasné, motor hrubý, převodovka neustále zmatená a aerodynamický hluk je k smíchu. Interiér vypadá jako hudební centrum Sanyo z konce 70. let,“ sdělil Clarkson.
Podle Clarksona není Jeep jako Jeep. Zdroj: Jeep
Genesis GV80
Jeremy Clarkson patří ještě ke staré škole a je nepochybně zvyklý na auta s menším zastoupením elektroniky. Právě proto podle něj patří Genesis GV80 mezi nejhorší auta, se kterými se podle vlastních slov v roce 2021 setkal. Nelíbí se mu elektronicky řízené odpružení či automatické navádění v jízdních pruzích, které podle něj v úzkých uličkách točí předními koly jen sem a tam.
Výhradu samozřejmě má i k tradičnímu řešení Evropské unie, které přikazuje výrobcům automobilů opětovně zapnout všechny bezpečnostní prvky po nastartování.
Jeho hodnocení tohoto mohutného SUV znělo: „Dokonce i v režimu Comfort toto auto jezdí jako lehké letadlo v tropické bouři. Zvedá se, kroutí se, kolísá i na hladkých částech asfaltu. Není to nejnepohodlnější auto, jaké jsem kdy řídil, protože jsem jezdil i v Nissanu GT-R Nismo, ale je k tomu velmi blízko!“
Prémiová odnož Hyundaie Genesis se u nás zatím neprodává. Podle Clarksona není o co stát. Zdroj: Hyundai
Prémiová odnož Hyundaie Genesis se u nás zatím neprodává. Podle Clarksona není o co stát. Zdroj: Hyundai
Cupra Formentor
Ani SUV od prémiové odnože Seatu nebývá mezi odbornou a laickou veřejností terčem kritiky. Ne tak u Clarksona. Největší slabinou podle něj má být interiér, který díky některým použitým tvrdým plastům působí trošku levně. Také obrazovka infotainmentu je prý velmi nevyzpytatelná.
Přestože má Formentor pohon všech kol a zvýšenou světlou výšku podvozku, Clarkson ho nepovažuje za auto, které by naplnil hospodářskými věcmi a vyrazil s ním na pole. Podle jeho slov prý Formentor není autem, které by se hodilo pro každý úkol.