Po internetových gigantech Facebooku a Googlu se pro povinné očkování rozhodly další společnosti ve Spojených státech. Vakcinaci bude vyžadovat také Disney a po některých zaměstnancích i obchodní řetězec Walmart. Americké firmy dále z důvodu stoupajícího počtu nově nakažených lidí zavádí znovu povinnost zakrytých úst a nosu. Informoval o tom deník Los Angeles Times.
Společnost Walt Disney začne po svých zaměstnancích vyžadovat povinné očkování proti koronaviru. Nová politika by se tak měla vztahovat na tisíce pracovníků zábavních parků Disney, včetně těch v Anaheimu a Orlandu.
Rozhodnutí, které firma oznámila v pátek, je následkem rychle se zvyšujícího počtu nakažených ve Spojených státech, kde během pátku přibylo přes 120 tisíc nových případů koronaviru. Rychlý nárůst má zřejmě na svědomí nová varianta delta.
„Pro společnost Disney byla a je bezpečnost zaměstnanců během pandemie nejvyšší prioritou,“ uvedla firma v prohlášení, ve kterém představila svůj plán, aby všichni její zaměstnanci na všech pracovištích v USA byli plně očkovaní.
„Tahle politika společností vychází z doporučení vědců a zdravotníků, podle kterých je vakcína proti onemocnění COVID-19 nejlepší možnou ochranou,“ dodalo Disney v prohlášení.
Povinné očkování napříč firmami
Společnost Disney ale zdaleka není jediným zaměstnavatelem, který se rozhodl zavést povinné očkování. Již ve středu stejný krok oznámili internetoví giganti Google a Facebook a následně také Netflix.
Také americký prezident Joe Biden oznámil, že dva miliony lidí, kteří pracují pro federální vládu, se budou muset nechat očkovat, nebo budou muset nosit roušky a pravidelně se nechat testovat.
Pro povinnost zakrytí úst a nosu se začátkem týdne rozhodly i zábavní parky Universal Studios, Hollywood, Disneyland a další. Ty budou vyžadovat, aby návštěvníci nosili roušky ve všech vnitřních prostorech bez ohledu na to, jestli jsou očkovaní.
Společnost Disney se svými kroky snaží předejít opakování situace z loňského roku, kdy musela z důvodu koronaviru zavřít zábavní parky a pozastavit filmovou produkci. Zábavní parky různých společností byly totiž uzavřené na dlouhých 13 měsíců.
Povinné očkování zavádí i společnost Uber. „Zaměstnanci, kteří se chtějí vrátit do kanceláře, musí být plně očkováni,“ řekl generální ředitel Dara Khosrowshahi a dodal, že lidé v kancelářích budou také muset nosit roušky bez ohledu na to, jestli byli očkovaní nebo ne. Stejné opatření zavádí i přepravní společnost Lyft, která vakcínu u svých zaměstnanců bude vyžadovat již 2. srpna.
Americký deník The Washington Post informoval, že bude očkováni vyžadovat nejen po všech svých zaměstnancích, ale také po komukoliv, kdo bude chtít vstoupit do redakce. Vydavatel Fred Ryan uvedl, že požadavek bude „podmínkou k zaměstnání“ od 13. září.
Manažeři mají inspirovat běžné zaměstnance
Vyžadovat očkování se dále rozhodl americký obchodní řetězec Walmart, který po svých manažerech a zaměstnancích bude chtít, aby vakcinaci podstoupili nejpozději do 4. října. Maloobchodní prodejce se sídlem v Arkansasu bude dále po zaměstnancích pracujících v oblastech s vysokou mírou infekce žádat nošení roušek, i když byli očkovaní.
Největší soukromý zaměstnavatel v zemi se pro tento krok rozhodl, aby pomohl mimo jiné omezit šíření viru a přiměl více lidí očkování podstoupit. „Doufáme, že manažeři a vedoucí pracovníci budou inspirací pro ostatní zaměstnance a ti se tak rozhodnou nechat se očkovat,“ uvedl mluvčí společnosti Walmart Scott Pope.