Poslední model legendárního VW Passat: Nová generace je už jen hodnotným odleskem zašlé slávy

Definitivně poslední Volkswagen Passat se na prvních oficiálních snímcích objevuje už pouze v provedení kombi. Stejně jako nová Škoda Superb se bude vyrábět v Bratislavě a ještě jednou chce zákazníkům ukázat, že poctivý kus auta s klasickou karosérií je škoda úplně zavrhovat, jak se tomu dnes ve velkém děje.

Jako by to byl melancholický závan starých časů. Premiéra každé nové generace historicky třetího nejúspěšnějšího modelu značky Volkswagen (po Brouku a Golfu, pzn. redakce) bývala vždy jednou z hlavních událostí motoristické sezóny.

K TÉMATU: Nové Škody Kodiaq a Superb naposledy dostanou spalovací motor. Značka nastínila jejich design

Začátkem příštího týdne ale začíná prakticky ryze elektrický autosalon IAA v Mnichově a nový Passat tam bude oproti masivní modernizaci působit jako dinosaurus z dávných dob oslnivých „klasických“ autosalonů v Ženevě či Paříži. Passat neumí nabídnout ryze elektrickou verzi, přestože má stále evropskou vrchností zavržené naftové motory. Přesto, nebo právě proto, je dobře, že je tady a nějakou chvíli snad ještě vydrží –⁠ i když už jen jako kombi.

Větší a přece stejný

Vůz oproti předchůdci výrazně narostl. Rozvor se zvětšil o 50 mm (2 841 mm) a celková délka o 144 mm (4 917 mm). Šířka narostla o 20 mm (1 852 mm), zatímco výška zůstala podobná (1 506 mm). Takové proporce způsobily, že Passat působí nižší a jistěji stojící nohama na zemi.

Změna designu není určitě revoluční, jde spíš o evoluci předešlého, která si bere za vzor elektrické modely. Passat se tak podobá chystanému elektromobilu ID.7 Variant. Samozřejmě finální vzhled vozu bude záležet na jeho majiteli, který bude mít na výběr z výbavových stupňů Passat, Business, Elegance a R-Line. Výbava bude zahrnovat také nové Matrix LED světlomety nebo 19" kola, i to bude mít vliv na konečný design.

„Elektrický“ interiér

Uvnitř inspirace elektromobily řady ID pokračuje, třeba díky čistě pojaté palubní desce. Prim hrají displeje včetně velkého dotykového „tabletu“ s úhlopříčkou 12,9 palce. Ovládání klimatizace je opět dotykové, jak už jsme zvyklí třeba z Golfu, což není právě optimální. Virtuální přístrojový štít má úhlopříčku 10,25 palce. Ovladače pod volantem jsou shodné s modely ID, jízdní volič je tedy tlustší páčka s otočnou hlavicí. Nárůst rozměrů zvětšil i kufr, a to o 40 na 690 litrů kapacity.

Bez čisté elekřiny

V nabídce motorů Passatu se poprvé objeví dnes už nezbytné mild-hybridní benzinové jednotky. Půjde o 1.5 eTSI s výkonem 110 kW a schopností deaktivace poloviny válců, což šetří palivo a zlepšuje jízdní projev. K dostání bude i výkonnější čtyřválec 2.0 TSI, který bude ve dvou verzích 150 a 195 kW, přičemž ta výkonnější dostane i pohon všech kol.

Mnohem důležitější zprávou ale je, že vůz bude i nadále jezdit i s naftovým čtyřválcem, tedy s motorem 2.0 TDI o výkonech 90, 110 a 142 kW. Nutností jsou v dnešní době alespoň plug-in hybridy označené zde jako eHybrid. Základem bude systém s výkonem 150 kW, silnější bude mít 200 kW. Díky baterii o kapacitě 19,7 kWh by auto mělo ujet na jedno nabití až 100 km, přičemž Passat nabídne i velmi rychlé dobíjení výkonem až 50 kW. Na trh by se vůz měl dostat zkraje příštího roku.

Tagy: