Pražské letiště řeší problémy s odbavováním zavazadel
Pražské Letiště Václava Havla má problémy s odbavením zavazadel. Důvodem je podle mluvčí letiště Kláry Divíškové hustý prázdninový letový provoz. Prioritu podle ní dostal náklad zavazadel pro odlety, do cílových destinací letiště kufry posílá nejbližšími lety. Tím se zpožďuje výdej zavazadel cestujícím, kteří přiletí do Prahy. Cestující mohou vyplnit reklamační formulář, díky kterému dostanou zavazadlo domů. Letiště také zřídilo dočasnou telefonní linku pro cestující, kterým zavazadlo nedorazilo. O svou aktuální nepříjemnou zkušenost se zavazadly se z dovolené v Řecku podělila také moderátorka Partie Terezie Tománková.
Cestující mohou v Praze na zavazadla čekat až několik hodin, řekla médiím Divíšková. „Proto cestujícím doporučujeme, aby na letišti nečekali, aby vyplnili reklamační formulář, jeli domů a handlingová společnost jim pak pošle ty kufry,“ uvedla. Reklamační formulář mohou lidé vyplnit na reklamační přepážce na letišti nebo na webu letecké společnosti, kam se dostanou přes QR kód v celním prostoru, uvedla.
ČTĚTE TAKÉ: Oblíbený italský ostrov nabízí ubytování zdarma. Zájemci však musí splnit pět podmínek
Nepříjemnou zkušenost zažili v úterý například cestující do Řecka, a to včetně Terezie Tománkové. „Hledáme v té haldě naše kufry. Super začátek dovolené... Řekové nám zde říkají, že v životě neviděli letadlo přiletět bez jediného kufru,“ popisuje moderátorka. Její slova pro CNN Prima NEWS potvrdil i další z cestujících Michal Janáček: „Přiletěli jsme a zjistili, že v letadle nebyla žádná zavazadla, ačkoliv při nástupu byla na vozíku vedle letadla.“ Podle něj se nejedná o ojedinělý případ a pilot měl odletět bez zavazadel úmyslně. „Několikrát jsme posádku před odletem upozorňovali, že nejsou naložena. Nikdo s námi ale nekomunikuje,“ popsal Janáček, který nyní na Krétě řeší chybějící zavazadla.
Jak získat zpět peníze za zrušený let? Musíte splnit tři podmínky, hlavní roli hrají banky
Dostat zpátky peníze za odložený či zrušený let je mnohdy nadlidský úkol. Nespokojení cestovatelé nejčastěji narazí na nepřehledné reklamační formuláře, neochotný personál aerolinek či nekomunikující zákaznickou podporu. Situaci, kdy selžou všechny pokusy o vrácení platby, mohou překvapivě zachránit banky. Pokud zákazníci kupovali letenky platební kartou, pravděpodobně dostanou své finance zpátky, a to do měsíce. Je ale potřeba splnit několik podmínek.
Negativní zkušenost nasbírali také cestující, kteří se v neděli vrátili z Tuniska do Prahy. „Přiletěli jsme o dvě hodiny později a pak další tři čekali na zavazadla,“ popsala pro CNN Prima NEWS Helena Vajda Sládková. Ke komplikacím, které postihly i ostatní cestující, jim letištní personál nic neřekl. „Na telefonních linkách nám to nikdo nebral, ze společnosti Smartwings nám do telefonu výslovně řekli, že je to nezajímá a od všeho se distancovali,“ doplnila Sládková.
„V následujících dnech doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby,“ popsala Divíšková. V úterý od 15:00 také letiště do odvolání zahájí provoz telefonní linky 220 111 444, na kterou se mohou obrátit cestující, kteří v příletové destinaci nedostali své zavazadlo.
Důvodem komplikací je podle Divíškové kombinace přetíženosti leteckého provozu, velká zpoždění a v provozních špičkách nárazový nedostatek lidí v handlingové společnosti, která se stará o zavazadla. „To je způsobené tím, že reálný provoz je vyšší, než jaká byla predikce,“ řekla Divíšková.
K otázce, kolik má na letišti handlingová společnost ve špičkách zaměstnanců, se Divíšková nevyjádřila. Společnost podle ní pokračuje v náborech zaměstnanců. „V třídírně a na reklamacích nyní pomáhají letištní administrativní pracovníci,“ dodala.
Letiště podle Divíškové odbavuje 450 letů denně a problém se zavazadly se týká devíti letů za období od neděle do úterního rána. „Je to zlomek cestujících, kteří letí na dovolenou,“ řekla. Zhruba 30 procent zavazadel, která zůstala na pražském letišti jsou aktuálně podle Divíškové na cestě za svými majiteli.
O zavazadla se na pražském letišti stará dceřiná handlingová společnost Letiště Praha Czech Airlines Handling. Na možné zpožďování výdeje zavazadel kvůli hustému provozu letiště upozornilo v pondělí. Letiště o prvním prázdninovém víkendu, od pátku do neděle, odbavilo 178 550 cestujících, tedy o 11 procent více než loni. Lety nad Evropou v posledních dnech kvůli řízení letového provozu v evropském vzdušném prostoru nabírají zpoždění, největší problémy vznikaly o víkendu na spojích s Tureckem.
Pokud jste také zažili problémy se zavazadly, napište nám na e-mailovou adresu cnnonline@prima-net.cz . Doplnit můžete i související fotografie.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Největším hitem léta je Albánie, prozradila mluvčí Čedoku. Na co si dát pozor při nákupu?