V areálu Pyramida Průhonice se slavnostně otevřel nový největší showroom Cupry v České republice. Při této příležitosti se automobilka zároveň rozhodla, že všem zúčastněným ukáže svůj nejčerstvější přírůstek – model Terramar. Největší a nejprémiovější španělské SUV jsme tak na místě kompletně změřili a detailně „prolezli“. Co všechno nabízí a kolik stojí?
Designově Terramar navazuje na své nedávno modernizované sourozence Cupru Formentor a Leon. Rozměrově je však přerůstá. Byť se to na první pohled nemusí zdát, je o sedm centimetrů delší i vyšší a o tři centimetry širší než Formentor. V hierarchii koncernu se tak nachází někde mezi Škodou Karoq a Kodiaq. Celkově mohutnější karoserie se propsala zejména do objemu zavazadlového prostoru, který činí 602 litrů. Formentor nabídne pouhých 450 litrů.
K TÉMATU: Hybridní Nissan X-Trail potvrzuje, že diesel ve velkém autě už dnes není nutný
V interiéru je tomu ale obráceně, podle našeho měření je ve Formentoru více místa na nohy v první i druhé řadě sedadel, a to dohromady hned o šest centimetrů. Poněkud zvláštní také je, že menší Formentor má vzadu více místa nad hlavou. Nicméně i tak se do druhé řady sedadel v Terramaru pohodlně usadí cestující s výškou okolo 185 centimetrů. Šířka interiéru už je zase na straně vlajkového modelu, který v tomto ohledu nabídne dalších šest centimetrů k dobru.
To, že jde o vlajkový model, je patrné nejen z venku, ale také při nástupu na palubu. Všude kolem jsou prémiové materiály doladěné do posledního detailu, moderní přístroje i překrásné ambientní osvětlení, a to de facto už od základní výbavy. Ono slovo základní je totiž v tomto případě poněkud nevhodné, protože Cupra Terramar má v základu už opravdu všechno.
Pětiletá záruka v ceně
Ze standardní výbavy, která plochou zabírá více než dvě A4, musíme vyzdvihnout Full LED přední světlomety, 18palcová kola z lehkých slitin, interiér čalouněný umělou kůží a designovou látkou, prémiové obložení přístrojové desky s měděnými detaily, vyhřívaná sedadla, sportovní kožený multifunkční vyhřívaný volant s tlačítkem pro startování, automatickou třízónovou klimatizaci, 12,9palcový středový displej a 10,25palcový digitální štít či doslova armádu asistenčních a bezpečnostních systémů.
Tato dopravní značka je pastí na řidiče. Pokuta hrozí i zaměstnanci dojíždějícímu do práce
Zákazová značka s dodatkem „mimo dopravní obsluhu“ nebo „dopravní obsluze vjezd povolen“ prověří i ty nejzkušenější řidiče. Naučit se totiž nazpaměť, kdo za značku opravdu vjet může, a kdo naopak ne, je prakticky nemožné. Tento článek vám tedy v případě, že se s touto značkou setkáte, může posloužit jako takový tahák.
Součástí základní výbavy je zároveň sportovní podvozek snížený o 10 milimetrů, progresivní řízení a také benzinový čtyřválec s mild-hybridní technologií a výkonem 150 koní. Ten je u verze Cupra k dispozici výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol. A aby toho nebylo málo, rozhodla se automobilka zájemcům o nový Terramar udělit ještě standardní prodlouženou záruku na pět let nebo na maximálně 100 000 kilometrů.
Této náloži výbavy však odpovídá i cena, která začíná na částce 1 104 900 korun. Musíte ale brát v potaz, že jde spíše o konkurenta BMW X2, Mercedesu GLB a Volva XC60 než například Hyundaie Tucson nebo Kie Sportage. Jejich podrobné srovnání naleznete pod tímto odkazem. Pro doplnění dodáme ještě částku 919 900 korun, což je základní cena Cupry Formentor.
V interiéru převažují prémiové materiály, velké displeje a chybět nemohou ani tradiční bronzové detaily. Zdroj: CUPRA
V interiéru převažují prémiové materiály, velké displeje a chybět nemohou ani tradiční bronzové detaily. Zdroj: CUPRA
Druhý stupeň výbavy označený dvěma písmeny „VZ“ za cenu od 1 344 900 korun sází na ještě sportovnější dojem, který vytváří zejména 19palcová kola, větší brzdové kotouče, skořepinová sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, výraznější detaily v interiéru či adaptivní regulace podvozku DCC Pro. Ta umožňuje změnu nastavení v závislosti na jízdním režimu nebo individuálně až v 15 úrovních. Výbava VZ dále zahrnuje inteligentní parkovací asistent, elektricky nastavitelná přední sedadla nebo třeba zobrazení okolí vozu díky 360stupňové kameře.
Inspirovaná světem jachtingu
Na úplném vrcholu nabídky pak stojí ještě limitovaná edice Terramar America’s Cup Limited Edition, která se odhalila u příležitosti jachtařského Poháru Ameriky (America's Cup). Vyznačuje se především designovými úpravami, jako je například matně šedá barva karoserie Enceladus, exkluzivní černá 20palcová kola z lehké slitiny či laserem vyryté logo America’s Cup na B-sloupku. V převážně černém interiéru najdeme pro změnu skořepinová sedadla čalouněná kůží Moonslate, zdobená logem America’s Cup. V první sérii by mělo vzniknout jen 1 337 vozů, přičemž cena začíná na 1 484 900 korunách.
Jak verzi VZ, tak America's Cup Limited Edition je možné kombinovat se dvěma různými motorizacemi. Tou první je benzinový čtyřválcový dvoulitr s výkonem 265 koní, automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol. Tou druhou pak plug-in hybrid s výkonem 272 koní, jemuž dominuje benzinová patnáctistovka a sekunduje elektromotor, který čerpá energii z 19,7kWh trakční baterie.
Díky tomu by měla být nová Cupra Terramar schopna ujet čistě na elektřinu přes 100 kilometrů. V neposlední řadě potěší i možnost rychlonabíjení výkonem až 50 kW. U základní výbavy Cupra má plug-in hybridní Terramar snížený výkon na 204 koní, většina ostatních parametrů včetně dojezdu je však shodných. Není tedy divu, že se novinka mezi SUV dostala mezi sedm finalistů evropského Auta roku 2025. Uvidíme, zda dosáhne na stupně vítězů.
Kompletní cenovou nabídku modelu Cupra Terramar najdete pod tímto odkazem.
MOŽNÁ JSTE PŘEHLÉDLI: Pokuta za slušnost? Řidiči kroutí hlavou nad trestem za děkování „varováky“. Diví se i ministr