Ceny ojetých aut na českém trhu v prvním pololetí vzrostly takřka o pětinu. Důvodem byla rostoucí poptávka kvůli nedostatku nových a zánovních aut. Průměrné stáří prodávaných vozů mírně vzrostlo z 9,1 roku na 9,5 roku.
Většina ojetých vozů, které se letos v Česku prodávaly, měla zahraniční původ. Podíl aut koupených jako nová v ČR klesl o šest procentních bodů na 42 %. Z Německa pocházelo 22 % vozů, což je meziročně o tři procentní body více. Zvýšil se také podíl vozidel dovezených z Rakouska, která se svým počtem prakticky dotáhla na vozy dovezené z Itálie. Podíl aut ze Slovenska se meziročně více než zpětinásobil na 2,2 %.
Počet ojetých osobních automobilů dovezených ze zahraničí v letošním roce do České republiky se meziročně zvýšil o 6,9 % na 89 307 aut. Dovozy se tak vrátily na hodnoty před pandemií koronaviru.
I nadále se zvyšovala rychlost prodeje. Zatímco do března se prodávaly vozy v průměru za 69 dní, za prvních šest měsíců už vykázaly průměrnou rychlost prodeje 61 dní. Loni se ve stejném období auta prodávala průměrně za 96 dní, toto období však bylo ovlivněno pandemií koronaviru a uzavřením prodejních míst.
Octavia neohroženě v čele
Podíl prodávaných dieselů poprvé klesl pod 50 %, tedy o pět procentních bodů proti loňsku. Pokles vozů na naftu je dlouhodobý. Naopak vozy na benzin zvýšily svůj podíl z loňských 42,1 % na téměř 47 %.
Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s podílem 9,4 %. Meziročně si pohoršil Volkswagen Passat, jehož podíl klesl o jeden procentní bod, což vedlo k přesunu ze třetí na pátou pozici. Mírně si polepšily vozy BMW řady 3 a Hyundai i30. Naopak Ford Mondeo, který býval v první desítce stálicí, se letos propadl na 11. místo.