Právě probíhající pražský e-Salon byl svědkem premiéry auta, které má Čechy pádnými argumenty přesvědčit o výhodách elektromobility. Volkswagen ID. Space Vizzion slibuje dojezd 700 kilometrů na jedno nabití a obrovský zavazadlový prostor. Sériový vůz by se měl do výroby dostat v roce 2024.
„Původně jsme chtěli přivézt do Prahy koncept ID. Aero, což je předobraz budoucí elektrické limuzíny ID.7 Fastback. Na poslední chvíli jsme ale dostali možnost vzít sem ID. Space Vizzion, tedy auto, které podle nás udělá Čechům větší radost,“ řekl šéf českého zastoupení Volkswagenu Patrik Fejtek. Elektromobil Space Vizzion s karoserií typu shooting brake je názornou ukázkou toho, jak bude vypadat praktičtější karosářská verze fastbacku ID.7.
Oplácaná exotika
Při vší mohutnosti dané technikou elektromobilu vsadili designéři na neotřelý design, kde spolu hrají prim barevné kombinace a členité osvětlení vozu. Kromě klasického vnějšího osvětlení totiž září také logo automobilky vpředu i vzadu. Nízký vůz nabídne samozřejmě mnohem lepší aerodynamiku než elektrická SUV, která má už nyní značka v nabídce. Jeho koeficient odporu vzduchu je pouhých 0,23, což se při snaze dojet na jedno nabití co nejdál rozhodně počítá.
Futuristicky je pojatý také vnitřek. Najdeme zde čistě navrženou palubní desku s malým displejem pro řidiče a naopak obří centrální obrazovkou s úhlopříčkou 15“, tedy větší než mnohé laptopy. Na palubě jsou i masážní křesla, potažená obligátně umělou kůží vyrobenou z odpadu produkce jablečného džusu.
Do sériového vozu daleko
Z vystaveného konceptu se do sériového vozu, který má vyjet v roce 2024, spousta prvků samozřejmě nedostane. Jde například o samostatné zadní sedačky, které by byly pro běžné rodinné užití nepraktické. Totéž se dá asi říci i o elektricky ovládané mezipodlaze v rozměrném kufru, která má u studie úchyty s dobíjením pro dva elektrické longboardy na baterky. I tak jde ale na první pohled o velmi praktické rodinné auto, kufr má objem 586 litrů.
Koncept Space Vizzion alias ID.7 Shooting Brake dostane stejný pohon jako Fastback, tedy několik variant výkonu včetně top verze GTX (250 kW). Ta nabídne akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy. Díky dobré aerodynamice a baterii o kapacitě 89 kWh vychází dojezd až na 700 km na jedno nabití. Výkon palubní nabíječky je 200 kW a auto by mělo utáhnout až 1,2 tuny těžký přívěs.
Elektrický minibus ID.Buzz navazuje svým designem na kultovní Samba busy Volkswagen z 50. a 60. let. Zdroj: Michal Borský
Elektrický busík
Volkswagen v Letňanech ukazuje i další auta do zásuvky. Na místě je hned několik kusů novinky ID. Buzz, která se nabízí v osobním provedení nebo jako dodávka ID. Buzz Cargo. Auto stylem navazuje na VW Transporter T1 a T2. Osobní verze nabízí variabilní zavazadlový prostor o objemu 1121 až 2205 litrů, zatímco užitková varianta poskytuje nákladový prostor o objemu 3,9 m³ a užitečnou hmotnost 650 kg. Na stánku jsou vystavena také elektrická SUV, třeba červeně lakovaný model ID.5.