Toyota jde v poslední době nahoru, a to i na českém trhu, kde donedávna hrála spíše druhé housle. Koronavirus nicméně trochu přistřihl křídla všem a ani Japonci neponechávají nic náhodě – v kolínském závodě značky bude od července vedle nového Yarisu vznikat také nový model s osvědčeným názvem Corona.
Lékem na recesi má být podle Toyoty model staronového jména Corona. Vůz se stejným názvem se do ČSSR dovážel už na přelomu 60. a 70. let jako vůbec první japonské auto a k jeho majitelům patřil třeba prezident Gustáv Husák. Vyráběl se do roku 2001, pak se jeho nástupcem pro Evropu stal model Avensis. Jde tedy o velký rodinný sedan střední třídy.
Musíme táhnout za jeden provaz
„Krize způsobí, že lidé ani firmy nebudou mít peníze na nová auta v současných cenových relacích, vidíme to už teď na našich hybridech. Corona už se za dobu své existence několikrát zaplatila, takže její výroba bude mnohonásobně levnější. Podařilo se nám z Japonska dovézt původní výrobní linku. Navíc přicházíme s revolučním konceptem výbavy i výroby,“ uvedl Marek Postýlka, ředitel českého zastoupení Toyoty.
„Nový model budou v kolínské továrně odděleně od nového Yarisu vyrábět lidé nakažení koronavirem, tedy s lehkým průběhem nemoci COVID-19. Předpokládáme, že jich brzy bude v populaci většina, takže o pracovníky nebudeme mít nouzi. Rádi vezmeme i zkušené borce z továren v Mladé Boleslavi, Kvasin nebo Nošovic.“
Pracovníci budou drženi v karanténě v přísně střeženém stanovém městečku na pozemku kolínské továrny a budou pracovat jen za byt a stravu. Půjde o jakousi formu jejich léčby bez nutnosti ztráty sociálních kontaktů a zaměstnání a vůz se díky nízkým nákladům na výrobu stane dostupný širokým masám. Infikovaní zájemci se mohou hlásit s pozitivním PSA testem na vrátnici,“ doplnil Postýlka.
Vláda se probudila?
Podle Postýlky už česká vláda ústy ministryně financí Alenky Divé přislíbila dotaci na každý prodaný vůz, který bude dodáván s integrovaným ozónovacím rozprašovačem, respirátory a rouškami. Corona se tak stane s přehledem nejdostupnějším vozem na českém trhu.
Corona bude univerzální konzervativně střižený vůz s jednoduchou robustní konstrukcí a dostatkem místa pro pět cestujících a jejich zavazadla. K dostání bude s jediným motorem, a sice osvědčeným dvoulitrovým čtyřválcem 3S-GE14 pálícím benzin.
Za příplatek bude k mání i analogová navigace (tzv. autoatlas) a automatická dvoustupňová převodovka Praga. Zdroj: Toyota
Premiéra na svátek práce
Nízkou hladinu emisí dle stávajících východoevropských norem zajistí dodatečné vstřikování řepkoviny. Jde o patent českého národního podniku Nazdičert. Nová Corona bude oficiálně představena na 357. tiskové konferenci vlády ČR v rámci tradiční vojenské přehlídky na Prvního máje, která bude prostřednictví telemostu Praha–Moskva současně promítána na kremelskou zeď.