Toyota jde v poslední době nahoru, a to i na českém trhu, kde donedávna hrála spíše druhé housle. Koronavirus nicméně trochu přistřihl křídla všem a ani Japonci neponechávají nic náhodě – v kolínském závodě značky bude od července vedle nového Yarisu vznikat také nový model s osvědčeným názvem Corona.
Lékem na recesi má být podle Toyoty model staronového jména Corona. Vůz se stejným názvem se do ČSSR dovážel už na přelomu 60. a 70. let jako vůbec první japonské auto a k jeho majitelům patřil třeba prezident Gustáv Husák. Vyráběl se do roku 2001, pak se jeho nástupcem pro Evropu stal model Avensis. Jde tedy o velký rodinný sedan střední třídy.
Musíme táhnout za jeden provaz
„Krize způsobí, že lidé ani firmy nebudou mít peníze na nová auta v současných cenových relacích, vidíme to už teď na našich hybridech. Corona už se za dobu své existence několikrát zaplatila, takže její výroba bude mnohonásobně levnější. Podařilo se nám z Japonska dovézt původní výrobní linku. Navíc přicházíme s revolučním konceptem výbavy i výroby,“ uvedl Marek Postýlka, ředitel českého zastoupení Toyoty.
Model Corona se bude vyrábět výhradně s karoserií sedan a pohonem předních kol. Zdroj: Toyota
„Nový model budou v kolínské továrně odděleně od nového Yarisu vyrábět lidé nakažení koronavirem, tedy s lehkým průběhem nemoci COVID-19. Předpokládáme, že jich brzy bude v populaci většina, takže o pracovníky nebudeme mít nouzi. Rádi vezmeme i zkušené borce z továren v Mladé Boleslavi, Kvasin nebo Nošovic.“
Pracovníci budou drženi v karanténě v přísně střeženém stanovém městečku na pozemku kolínské továrny a budou pracovat jen za byt a stravu. Půjde o jakousi formu jejich léčby bez nutnosti ztráty sociálních kontaktů a zaměstnání a vůz se díky nízkým nákladům na výrobu stane dostupný širokým masám. Infikovaní zájemci se mohou hlásit s pozitivním PSA testem na vrátnici,“ doplnil Postýlka.
Voltswagen nebude. Automobilka napálila světová média aprílovým žertem
Volkswagen den před aprílem potvrdil, že jeho americká pobočka se nakonec na Voltswagen nepřejmenuje. Původně automobilka tvrdila, že tímto krokem chce zdůraznit svou elektrickou budoucnost. Ve skutečnosti ale šlo o marketingový tah.
Vláda se probudila?
Podle Postýlky už česká vláda ústy ministryně financí Alenky Divé přislíbila dotaci na každý prodaný vůz, který bude dodáván s integrovaným ozónovacím rozprašovačem, respirátory a rouškami. Corona se tak stane s přehledem nejdostupnějším vozem na českém trhu.
Corona bude univerzální konzervativně střižený vůz s jednoduchou robustní konstrukcí a dostatkem místa pro pět cestujících a jejich zavazadla. K dostání bude s jediným motorem, a sice osvědčeným dvoulitrovým čtyřválcem 3S-GE14 pálícím benzin.
Za příplatek bude k mání i analogová navigace (tzv. autoatlas) a automatická dvoustupňová převodovka Praga. Zdroj: Toyota
Za příplatek bude k mání i analogová navigace (tzv. autoatlas) a automatická dvoustupňová převodovka Praga. Zdroj: Toyota
Premiéra na svátek práce
Nízkou hladinu emisí dle stávajících východoevropských norem zajistí dodatečné vstřikování řepkoviny. Jde o patent českého národního podniku Nazdičert. Nová Corona bude oficiálně představena na 357. tiskové konferenci vlády ČR v rámci tradiční vojenské přehlídky na Prvního máje, která bude prostřednictví telemostu Praha–Moskva současně promítána na kremelskou zeď.