Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) vyměřil firmě prodávající ojetá auta pokutu šest milionů korun za opakované rozesílání nevyžádaných e-mailů. Za spam je to od úřadu dosud nejvyšší sankce. Společnost už pokutu zaplatila. ÚOOÚ to v pátek oznámil na svém webu. Jméno firmy neuvedl.
„Společnost opakovaně elektronickými prostředky šířila obchodní sdělení i adresátům, kteří k tomu nedali souhlas,“ uvedl ÚOOÚ. Prověřil stížnosti některých adresátů a také marketingovou kampaň, v rámci níž byl e-mail s obchodním sdělením odeslán na téměř půl milionu adres. Rozhodnutí o pokutě, proti kterému se firma odvolala, potvrdila koncem srpna ještě bývalá předsedkyně úřadu Ivana Janů.
Děti na internetu často utrácejí peníze. Chybí jim finanční gramotnost
Až o 40 % víc dětí trávilo v době koronakrize čas na sociálních sítích nebo hraním on-line her na počítači. Přibývá tak stále více případů, kdy děti na internetu utrácejí značné částky, ať už jde o finanční podporu oblíbených streamerů nebo nákupy tzv. loot boxů. Odborníci rodičům doporučují, aby s dětmi více komunikovali a snažili se jim vštípit finanční gramotnost.
Firma se bránila poukazem na zavedené postupy při získávání souhlasů pro zasílání e-mailů. „Konkrétně udělené souhlasy předmětných adresátů se zasíláním obchodních sdělení však neprokázala,“ uvedl úřad. Pochybení u sběru e-mailových adres a souhlasů se zasíláním obchodních sdělení bylo podle úřadu systémové. Tomu odpovídá výše uložené sankce, uvedla vedoucí oddělení obchodních sdělení ÚOOÚ Martina Šnajderová.
ÚOOÚ upozornil na to, že odpovědnost za šíření obchodních sdělení není pouze na jejich rozesílateli, ale především na tom, v jehož prospěch jsou e-maily odesílány. Tento výklad předloni potvrdilo rozhodnutí Městského soudu v Praze, poukázal.