Až o 40 % víc dětí trávilo v době koronakrize čas na sociálních sítích nebo hraním on-line her na počítači. Přibývá tak stále více případů, kdy děti na internetu utrácejí značné částky, ať už jde o finanční podporu oblíbených streamerů nebo nákupy tzv. loot boxů. Odborníci rodičům doporučují, aby s dětmi více komunikovali a snažili se jim vštípit finanční gramotnost.
Loot boxy, označované též jako bedny s kořistí, jsou bonusy nebo kredity navíc, díky kterým si hráč vylepší svou počítačovou postavu. Tímto způsobem lákají herní společnosti děti, aby ve videohrách utrácely peníze. Balíčky obsahují většinou náhodně určenou výhru v různých formách. Nebezpečím loot boxů se v Česku již zabývá ministerstvo financí.
Ještě nebezpečnější než loot boxy může být přehnaná sympatie dětí chovaná k youtuberům, kterým během on-line streamů zasílají finanční podporu. Například v červenci jeden chlapec utratil za přispěvky oblíbeným streamerům přes 400 tisíc korun, čímž značně zahýbal rozpočtem celé rodiny. Ta si prošla velice nepříjemnou situací, přestože se jí nakonec podařilo většinu peněz získat zpět.
Aby k podobným případům nedocházelo častěji, adiktologové a další odborníci rodičům doporučují, aby se více zajímali o to, co jejich děti na internetu vlastně dělají. Nevidí nic špatného na tom, když chce dítě občas ze svého kapesného podpořit zanedbatelnou částkou oblíbeného youtubera nebo dostat k narozeninám peníze na loot box. Podle nich je ale potřeba, aby si děti uvědomovaly skutečnou hodnotu peněz.