Nehody autobusů
Za posledních 13 let se stalo v Česku více než 33 tisíc nehod autobusů. Třetina z nich pak v hlavním městě, informuje Portál nehod České asociace pojišťoven. Podle instruktora autoškoly Václava Volfa jsou pro autobusy riziková místa v podstatě všude.
Aby se člověk mohl stát řidičem autobusu, musí splnit několik podmínek. „Tou hlavní je samozřejmě řidičské oprávnění a minimální věková hranice 24 let. Za určitých podmínek je možné věkovou hranici snížit až na 21 let,“ popsal instruktor autoškoly Václav Volf pro CNN Prima NEWS.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Vzteklá školačka ztloukla řidičku autobusu, ta má otřes mozku. Útok v USA zachytila kamera
Být řidičem autobusu je určitě náročnější než být řidičem automobilu. „Je tu obrovská odpovědnost za lidi, které vezu. Řidič má za sebou někdy i stovku lidí, kteří mu svěřili život,“ sdělil Volf a zdůraznil, že musí umět předvídat situaci na silnici.
Podle Portálu nehod České asociace pojišťoven došlo za 13 let v Česku k více než 33 tisícům nehod. „Pro autobusy jsou riziková místa v podstatě všude. Na dálnici hrozí monotónnost. V úzkých uličkách jsou zase chodci, nebo hrozí odření autobusu,“ podotkl Volf.
Nejčastější příčinou nehod je nesprávný způsob jízdy, a to téměř z 60 procent. Téměř 19 procent pak tvoří nedání přednosti v jízdě. Následují nehody, které nezavinil řidič (11 procent) nebo ty, které jsou spjaté s nedodržením rychlosti (necelých osm procent). Zhruba dvě procenta nehod byly způsobené po předjíždění, lehce přes půl procenta pak tvoří technické závady.