Svíčky, věnce i hrající lavička. Hroby slavných Čechů zažívají o Dušičkách návštěvnické žně
bezpečnost na silnicích
Výpis příspěvků ke štítku „bezpečnost na silnicích“
Nejrizikovější čas pro cyklisty začal: V létě, konkrétně v červenci havarují nejčastěji
Provoz na silnicích se za poslední generace proměnil k nepoznání. Aut i dalších vozidel po nich jezdí podstatně více, jsou rychlejší a v případě nehody tedy i nebezpečnější. Mezi nejohroženější účastníky provozu se nepochybně řadí cyklisté. Hlavním důvodem je fakt, že při případném střetu i přes svědomité plnění všech bezpečnostních pravidel jsou jejich těla — na rozdíl třeba od řidičů aut — chráněna jen minimálně. Právě letní období, které nedávno začalo, je přitom v Česku nejrizikovější. Podle údajů Portálu nehod je, co se cyklistů týká, nejkritičtějším měsícem červenec, vůbec nejnebezpečnějším dnem je podle počtu hlášených případů pátek. V následujícím článku vám přinášíme přehled statistik, z nichž se dozvíte, jaké chyby k nehodám nejčastěji vedou i jak takové srážky nejčastěji končí.
Proč v Česku bourají autobusy? Riziko je téměř všude, popsal instruktor autoškoly
Za posledních 13 let se stalo v Česku více než 33 tisíc nehod autobusů. Třetina z nich pak v hlavním městě, informuje Portál nehod České asociace pojišťoven. Podle instruktora autoškoly Václava Volfa jsou pro autobusy riziková místa v podstatě všude.
Formule ujely spravedlnosti, řidiči před soudem neskončí. Dvojí metr, stěžuje si expert
Už je to definitivní. Z jízdy formulí po pražském okruhu se nikdo zpovídat nebude. Státní zastupitelství totiž zamítlo stížnost zaslanou mužem, který na neznámé řidiče podal trestní oznámení.
Které pomocníky řidiči vypínají nejčastěji? Otravných systémů je celá řada
Dnešní auta stále více přebírají rozhodování v krizových situacích na sebe. Lidé se tomu ovšem často brání. K nejvypínanějším asistenčním systémům patří adaptivní tempomat a asistent pro udržování vozidla ve zvoleném jízdním pruhu. Oba přitom byly navrženy pro zvýšení komfortu řidičů.
Bezpečnost na silnicích víc než kdy dřív souvisí s asistenčními systémy auta
Autonomní vozidla používají vyspělé technologie, mezi něž patří kamery a radarové senzory, k určování rizikových faktorů a významně snižují pravděpodobnost nehody. Výzkumníci však zjistili, že je zapotřebí speciální elektronické řízení bezpečnostních systémů, optimalizované pro podmínky autonomní jízdy. Při ní totiž existuje riziko střetu s protijedoucími vozidly, která přejedou přes středovou čáru, nebo kolize v důsledku nenadálého výskytu nebezpečí či překážky.
Metodička dopravní výchovy varuje: Letos se budou děti na silnicích pohybovat více
Projekt Tým silniční bezpečnosti společnosti Bezpečně na silnicích má význam zejména v období letních prázdnin, kdy mají děti volno. Projekt by měl vylepšit povědomí o nebezpečí nejmenších účastníků silničního provozu. Metodička dopravní výchovy Markéta Novotná předpokládá, že zvláště o těchto letních prázdninách bude výskyt dětí v silničním provozu vysoký, a tak by podle ní řidiči i děti měli být opatrnější.